Osnova čtvrtečního testu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Slovenské národní povstání a osvobození Československa
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Postupimská konference od 17. července do 2. srpna 1945 od 17. července do 2. srpna července2. srpna července2. srpna1945.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
STUDENÁ VÁLKA.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ Evropa a svět.
Osvobozování Československa
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zápas o Československo
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
II. světová válka 1945 (I.) Petr Machala.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Postupimská konference
Rozdělená Evropa.
EVROPA V POČÁTCÍCH STUDENÉ VÁLKY
II. světová válka 1942 Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Postupimská konference
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
Napadení Sovětského svazu. Balkánské tažení Po neúspěšném dobytí VB se Hitler obrátil na Balkánský poloostrov V dubnu 1941byla dobita Jugoslávie a později.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
2. Fáze Vytvořili: Tereza Maxová, Jiří Horák, Michaela Slavíková, Jeremiáš Furst.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Protektorát Čechy a Morava
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DĚJEPIS II. Světová válka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Poválečné uspořádání uč
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Druhá světová válka 4. fáze ( – )
zápas demokracie s totalitními diktaturami
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Transkript prezentace:

Osnova čtvrtečního testu Shrnutí důležitých oblastí

Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Pod tímto OV hledejte závěr války v: A) v Evropě - více viz prezentace „Bitva o Berlín“ B) v Pacifiku Závěrečná velká bitva byla o Okinawu - probíhala v dubnu/červnu 1945 Přinesla obrovské ztráty oběma stranám Společně s bitvou o Iwodžimu se stala odrazovým můstkem pro úvahy o ztrátách amerických jednotek při útoku na kmenové japonské ostrovy (plánováno podzim 1945/jaro 1946) Toto se stalo jedním z faktorů při zvažování o následném použití jaderné zbraně

Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. V červenci/srpnu 1945 probíhala u Berlína tzv. „Postupimská konference“ – ještě o ní bude zmínka Ve vztahu k Pacifiku přinesla tzv. „Postupimskou deklaraci“ – Požadavek na bezpodmínečnou kapitulaci Japonska 8.8. vstupuje do války proti Japonsku SSSR (obsadí severní část Korejského poloostrova, budoucí KLDR, zatímco jižní část obsadí Američané….a pak bude Korejská válka) 6. a 9. srpna dopadají jaderné bomby na Hirošimu a Nagasaki (závěr zničujících náletů na japonská města) 15. 8. císař nařizuje kapitulaci, kterou formálně stvrdí 2.9.1945 na palubě americké letadlové lodi Missouri

Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Postupimská konference – za účasti USA, VF, SSSR stanovila, že: budou vytvořeny okupační správy Rakouska a Německa hlavní cíle okupace Německa budou tzv. „4D“ – denacifikace, demokratizace, demilitarizace, dekartelizace budou upraveny hranice některých států (např. ČSR přišlo o Zakarpatskou Ukrajinu) budou vysídlení Němci z oblastí mimo německých hranic.

Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Pod tímto OV hledejte poválečné dělení světa na tzv. „západní“ a „východní“ část, stručně řečeno rozdělenou podle toho, kterou část osvobodila jaká armáda (západní – USA, VB, F; východní – SSSR) Symbolem se stala demarkační linie – více viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Fultonsk%C3%BD_projev Velký vliv na další vývoj mělo, jaké mocnosti se stanou okupační zprávou a jaký režim a ideologii budou prosazovat Pro další vývoj světa (očekávaná válka USA – SSSR) a soupeření těchto velmocí se vžil výraz „studená válka“

Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. Pod tímto OV si představte: Vaše práva jakožto spotřebitele. „Spotřebitel je poslední v řetězci odběratelů, fyzická osoba, která zboží nebo služby spotřebovává a neprodává dál.“ – čili jste to i Vy v okamžiku, kdy cokoli koupíte/objednáte. Máte v zásadě tato práva: právo na uspokojení základních potřeb právo na bezpečnost právo být informován právo na výběr právo být vyslyšen právo být odškodněn právo na spotřebitelské vzdělávání právo na zdravé životní prostředí

Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. Tato práva uplatňujete při: A) nákupu Musíte být podrobně informováni o vašich právech, kvalitě výrobku, obchodních podmínkách,… Možnostech odstoupení od smlouvy či reklamaci (více později) Bezpečnostních parametrech výrobku (CE – vzpomínáte?;resp. co s výrobkem dělat nesmíte) B)užívání věci nejčastěji vrácení zboží do 14-ti dnů při nákupu mimo prodejnu (e-shop), nebo možnost reklamovat výrobek během 24 měsíční záruky plynoucí ze zákona.

Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. C) reklamaci Zboží nemusí být v originálním obalu, doporučuje se mít s sebou účtenku (při platbě kartou může stačit výpis z účtu) Je nutné sepsat reklamační protokol (je to trochu slovíčkaření) Na vyřízení reklamace je ze zákona 30 dnů, je mnoho možností, jak může dopadnout (oprava výrobku, výměna, vrácení peněz – toto je silně individuální)

Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. V případě, kdy nejste s ochranou svých práv spokojeni (česky řečeno – máte pocit, že obchod ne postupuje tak, jak má), máte možnost obrátit se některou z následujících organizací: ČOI - http://www.coi.cz/ ČTÚ - http://www.ctu.cz/ Dále existují spotřebitelské organizace: D-test - https://www.dtest.cz/ Sdružení ochrany spotřebitelů - www.spotrebitele.cz No a v neposlední řadě můžete kontaktovat orgány činné v trestním řízení – ale to je až poslední krok… nejlepší je pokusit se domluvit.

Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. Celou oblast spotřebitelského práva řeší. Zákon č. 89/2012 Sb. Je to námi důvěrně známý Nový občanský zákoník – konkrétně Ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem Jedná se o paragrafy 1810 a dále

Objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. Pod tímto OV si představte: Aktuální problémy Prahy. Řešili jsme: Dopravu – kudy, kam, jak ji regulovat,mýto,… Obytné/průmyslové zóny – logistická centra, možnosti zástavby (grownfields) – více viz: http://praha.idnes.cz/vystavba-v-brownfieldech-praha-dm3-/praha- zpravy.aspx?c=A150218_2140614_praha-zpravy_kol

Zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/Studen%C3%A1_v%C3%A1lka https://cs.wikipedia.org/wiki/Spot%C5%99ebitel

Bitva o Berlín a závěr války v Evropě Duben až květen 1945

Předpoklady, počátek

Průběh duben 1945 - budování opevnění od Baltu až k českým hranicím 16. dubna - počátek útoku, překročení (Lužické) Nisy 19. dubna - Rudá armáda se přibližuje k Berlínu 23. dubna - Stalin odebírá vedení Koněvovi a předává jej Žukovovi 24. dubna - jednotky RA dobývají předměstí Berlína 25. dubna - jednotky RA vstupují do Berlína 29. dubna - dobyta větší část Berlína 1. května - Goebbles se snaží zastavit palbu, poté páchá sebevraždu 2. května - generál Weidling kapituluje

Situace v Berlíně 20. dubna - A. Hitler slaví 56. narozeniny 22. dubna - povolána všechna vojska ze západní fronty na pomoc Berlínu 30. dubna - A. Hitler a Eva Braunová (1 den provdaná Hitlerová) páchají sebevraždu 1. května - žena J. Goebbelse zabíjí svých 6 dětí (5-13 let) a poté společně s manželem páchají sebevraždu 2. května - generál Weidling předává kapitulaci generálovi Vasilu Čujkovovi, veliteli obrany Stalingradu (ach ta symbolika)

Vyúčtování RA postupovala k Berlínu o síle cca 2 000 000 vojáků, ztratila cca 370 000 vojáků (cca 15 000 denně; cca 80 000 padlých). Válka v Evropě poté pokračuje ještě téměř 2 týdny: 7. května Němci podepisují Spojencům kapitulaci v Remeši 8. května Němci podepisují kapitulaci na berlínském předměstí Karlshorst ____________________________________________________________ 5. – 9. května probíhá povstání v Praze, přes kterou ustupovalo velké množství německých vojáků Poslední boje války v Evropě se odehrají 11.-12. května 1945 ve středních Čechách

Ende, Schluss

Závěr Pád Berlína vytvořil vhodné podmínky pro dobytí území Čech a Rakouska Vzniká tzv. „demarkační linie“ – místo setkání armád (tak, aby nedošlo k jejich střetu) „Američané si ve válečném konfliktu hleděli spíš vojenského aspektu, kdežto Rusové a Angličané se to snažili co nejvíce zpolitizovat. Sovětský svaz se snažil dosáhnout na dobytých územích co nejvíce politického vlivu. A bohužel mu k tomu napomáhala i československá vláda v čele s Fierlingerem, který se snažil co nejvíce potlačit vstup americké armády na československé území.“

Demarkační linie v Čechách

http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=389&t=7354&p=245560 http://mypage93.blog.cz/1208/per-aspera-ad-astra-5 http://www.ceskatelevize.cz/ct24/archiv/1307719-demarkacni-cara https://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_o_Berl%C3%ADn