Práce s grafickým programem GIMP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Frenštát pod Radhoštěm, Tyršova –2011 Letem ke klíčovým kompetencím aneb Pohádkou o Raškovi to nekončí Projekt je realizován v rámci Operačního.
Advertisements

Grafický editor – GIMP Výběr barvy
Grafický editor GIMP (3)
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_F3-16 WORD AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: POPIS PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová náročnost: cca 30 minut.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Práce s dokumenty VY_32_INOVACE_10_2_02_AP.
Grafický editor – GIMP Základy práce
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Nastavení prezentace.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
 produkt od firmy Microsoft  je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.  slouží k psaní textových dokumentů  funkce: -pořízení textu -pokročilá.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – záhlaví a zápatí Co se všechno naučíme??? Jak vkládat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker program pro tvorbu filmů Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Book Creator Co se všechno naučíme??? Jak vytvořit elektronickou.
Internetový prohlížeč Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání internetových.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu – pokročilé.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iMovie PŘECHODY, TITULKY A TEMATICKÁ HUDBA Co se všechno naučíme???
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc QR kódy Co se všechno naučíme??? Tvorba a skenování QR kódů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word Co se všechno naučíme??? Automatické číslování stránek.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iMovie program pro tvorbu filmů na iPadu Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Book Creator Co se všechno naučíme??? Dokončení tvorby a publikace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – OBSAH Jak vytvořit obsah?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s textem - odstavce Co se všechno naučíme??? Jak správně pracovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – Vizitky Co se všechno naučíme??? Tvorba vizitky pomocí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Synchronizace dat na iPadu Co se všechno naučíme??? iFiles.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - videoklipy Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Grafický editor GIMP (3)
Tvorba vlastních motivů v programu
Co se všechno naučíme??? Obtékání textu
Zalomit text do dalšího sloupce
Co se všechno naučíme??? Synchronizace dat Google Disc
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
MS Powerpoint prezentace
Tvorba tabulek ve Wordu
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Grafický editor GIMP (12)
MS WORD 2010 – úvod do programu
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Malování - uložení a otevření obrázku
Transkript prezentace:

Práce s grafickým programem GIMP Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba 3D hranolu s vlastními fotografiemi Autor: Bc. Pavel Šiktanc

Co už umíme? Vrstvy Příkaz Nová vrstva Kanály Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Co už umíme? Vrstvy Do jedné vrstvy vkládáme zpravidla jeden grafický objekt Příkaz Nová vrstva Kanály Slouží pro ukládání výběrů Panel nástrojů – volby nástroje Výběry Přesun Mísení

Nové pojmy – prostředí GIMPu Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Nové pojmy – prostředí GIMPu Ukládání souboru v prostředí GIMP Nabídka Soubor – Uložit Formát (koncovka) souboru je XCF Filtry Mnoho rozšiřujících nástrojů pro zjednodušení práce Invertovat výběr To co nepatřilo do výběru je nyní vybráno a naopak

Postup práce – tvorba 3D hranolu: Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba 3D hranolu: Pomocí programu Průzkumník zkopíruj vzorové fotografie do složky Obrázky Počítač – Skupiny$(\\s1)T: - !-Trida-9a nebo 9b-! - !-Ucitel-! Obrázky Desert, Hydrangeas a Chrysanthemum si zkopíruj do složky Dokumenty - Obrázky V programu GIMP vyber volbu Soubor – Otevřít jako vrstvy Přepni se do složky Obrázky (Pictures) Vyber všechny 3 soubory – stiskni klávesu CTRL a postupně vyber soubory Stiskni OK

Postup práce – tvorba 3D hranolu (pokračování): Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba 3D hranolu (pokračování): V panelu nástrojů – Volby nástroje stiskneme ikonu Výběr Zaškrtneme zaoblené rohy, hodnota 20 Nakreslíme výběr podle vzoru Okraj obrázku vyplníme černou barvou Otočíme (invertujeme) výběr Záložka Vybrat – Invertovat Vybereme nástroj plechovka Nastavíme černou barvu popředí Typ vyplňování – barvou popředí Ovlivněná oblast – Celý výběr Klikneme plechovkou do výběru (okraj) Takto obarvíme všechny 3 obrázky Přepneme se do druhé vrstvy shora (pro lepší přehled vypneme horní vrstvu) Vyplníme černou barvou okraj druhé vrstvy Takto to uděláme i pro třetí vrstvu Zapneme všechny vrstvy (pomocí ikony oko) Zrušíme výběr Záložka Vybrat – volby Nic

Postup práce – tvorba 3D hranolu (dokončení): Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba 3D hranolu (dokončení): Aplikujeme filtr Mapovat objekt Nabídka Filtry – Mapa – Mapovat objekt Vybereme mapovat na Hranol Zaškrtneme Průhledné pozadí Vypneme Zobrazit drátěnou kostru Zaškrtneme Náhled živě aktualizovat V záložce Orientace nastavíme hodnoty otočení: X na 30 Y na -40 Z na 10 V záložce Hranol nastavíme , jaké obrázky chceme mít na jednotlivých stranách Nastavíme: Vepředu, Nahoře a Napravo Potvrdíme OK Objeví se nová vrstva Mapování na kvádr Ostatní vrstvy vypneme Uložíme náš obrázek Nabídka Soubor – Uložit Uložíme do složky Obrázky (Pictures) pod názvem 3Dhranol

Hranol Prism Vrstvy Layers Mapovat objekt Mapped object Invertovat Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Hranol Prism Vrstvy Layers Mapovat objekt Mapped object Invertovat Invert

Vytvořte 3D hranol v programu GIMP2 Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Vytvořte 3D hranol v programu GIMP2 Na internetu vyhledejte a použijte fotografie na níže uvedené téma (vyberte si jedno z nich) Planety sluneční soustavy Největší města české republiky Nejnovější mobilní technologie (tablet, smartphone) Česká kuchyně Fotografie používejte pouze v souladu s těmito licencemi: Creative commons (např. Wikipedie)

Použité zdroje: Prostředí programu GIMP 2 Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Použité zdroje: Prostředí programu GIMP 2 Fotografie součástí MS Windows 7