Suroviny a plodiny pro textilní průmysl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná biologie Textilní rostliny.
Advertisements

Papír Tenký, hladký materiál vyráběný zhutněním vlákna. Použitá vlákna jsou obvykle přírodní nebo založená na celulóze.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.45 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
VY_52_INOVACE_03/2/10_ZEMĚPIS
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Registrační číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Stupeň rozvoje států světa
Zemědělství.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Zemědělství – živočišná výroba
Společenské a hospodářské prostředí
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Rozšíření náboženství ve světě
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_52_INOVACE_03/2/11_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_15 Asie - Jihovýchodní Asie - pracovní list
Čína Jan Dušek.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Úvod Konopí seté/indické (Cannabis sativa/indica)
VY_32_INOVACE_Z7.03 Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Zeměpis.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníúnor 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 19) Lidé kolem.
Palivoenergetické suroviny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Socioekonomická geografie, hospodářské sektory
VY_32_INOVACE_475 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obnovitelné zdroje energie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
JIŽNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_16_Z7_Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
ASIE - KAVKAZ VY_32_INOVACE_07-30 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
Asie – přírodní krajiny
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
VY_32_INOVACE_142_Státy jižní Asie
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ASIE – JIHOVÝCHODNÍ ASIE
Transkript prezentace:

Suroviny a plodiny pro textilní průmysl Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812 Suroviny a plodiny pro textilní průmysl Autor: Mgr. Jolana Sobotková Vytvořeno: duben 2014 Název: VY_32 _INOVACE_Z_10_Člověk, jeho činnost a vliv na krajinu_5 8. - 9. ročník

Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma vzdělávacího materiálu:   Zeměpis, Socioekonomická geografie, Zemědělství, Hlavní pěstované textilní plodiny Metodický list, anotace: Prezentace představuje názorně hlavní pěstované textilní plodiny.

Suroviny a plodiny pro textilní výrobu Mnoho produktů pocházejících z rostlin i zvířat se využívá k výrobě textilu, provazů, lan, olejů, plsti, ale i stavbě příbytků, předmětů denní potřeby… Pěstování plodin nebo chov těchto zvířat závisí především na přírodních podmínkách a využití těchto zdrojů na místních zvyklostech Napadají tě nějaké takové zdroje? ……..

Poznáš nejčastěji používané zdroje textilních surovin? Textilní suroviny bavlna konopí juta Bourec morušový Srst zvířat len

Urči k dané surovině oblast nebo stát, který je jejím významným producentem. Bavlna Čína, Indie, USA, střední Asie, Egypt, Pákistán Juta Indie, Indonésie, Bangladéš Konopí Čína, Indie, USA, střední Asie, Egypt, Pákistán Bourec morušový Asie – Čína, Indie, Indonésie Len Belgie, Nizozemsko, Francie, Ukrajina, Pobaltí, Rusko, Rumunsko, ČR Zvířata na srst Austrálie, Nový Zéland Dokážeš z výše uvedeného odvodit, v jakých podnebných podmínkách lze tyto suroviny produkovat?

Zajímavosti: Některé z plodin se používají také jako zdroj biopaliva – konopí Další jako zdroje oleje – len, konopí Nebo jako surovina pro výrobu papíru – konopí Nebo na výrobu izolačních textilií – konopí, srst zvířat Konopí tohoto materiálu se nepoužívá na vnitřní ani vnější užití – je to technické konopí

Zdroje obrázků: NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Feld_mit_reifer_Baumwolle.jpeg/120px-Feld_mit_reifer_Baumwolle.jpeg PONGRATZ. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Yak_Kailash.JPG IGOR JEFIMOVS. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Silk_cocoon.jpg HANDWERKER. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:From_flax_to_linseed_oil..JPG ABU NAYEEM. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Rainy_Season_Jute_Maintenance_5.jpg/120px-Rainy_Season_Jute_Maintenance_5.jpg ROTATIONAL. wikimedia.commons [online]. [cit. 1.4.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cannabis_sativa00.jpg