Impresionismus a postimpresionismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Francouzské malířství – impresionismus Vývoj nového malířství souvisel s jeho výstavami na veřejnosti a v tom smyslu lze ve Francii za historické mezníky.
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Základní škola, Ostrava-Mariánské Hory, Karasova 6, příspěvková organizace.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Dej 2 Moderní směry v umění Impresionismus
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Umělecké směry 19. století
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Impresionismus ve výtvarném umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
POINTILISMUS Od roku 1883.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu World of Art quiz Autor.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Impresionismus Charakteristika uměleckého směru ve výtvarném umění.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 8) Dělení podle funkce, námětu a žánru Název sady: Výtvarná příprava.
Barva jako základní výrazový prostředek umění
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Změny ve společnosti v 19.stol.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Doba, ve které impresionisté tvořili, byla především obdobím průmyslové revoluce, nových vynálezů a objevů. Veřejnost se začala zajímat o nové technické.
Křivonosková Kateřina
Poznáváme – evropské a světové prostředí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
POSTIMPRESIONISMUS Postimpresionisté - „ti, co přišli po impresionistech“ Reakce na impresionismus – snaha najít pro uměleckou tvorbu pevnější a trvalejší.
Symfónia farieb, svetla a pohybu
Doba, ve které impresionisté tvořili, byla především obdobím průmyslové revoluce, nových vynálezů a objevů. Veřejnost se začala zajímat o nové technické.
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Impresionismus a postimpresionismus

Olympie Balkón EDOUARD MANET Snídaně v trávě

Claude Monet – Dojem, východ slunce

cyklus Rouenská katedrála Claude Monet cyklus Rouenská katedrála

Claude Monet cyklus Stohů

Claude Monet Lekníny

Claude Monet – Lekníny

Claude Monet – Pole vlčích máků

Claude Monet – Londýnský parlament

Auguste Renoir Moulin de la Galette

Auguste Renoir Ukázky portrétního umění

Auguste Renoir Akt ozářený sluncem, Po koupeli

Auguste Renoir Houpačka

Auguste Renoir Snídaně veslařů

ukázka tematiky baletek Edgar Degas ukázka tematiky baletek

Edgar Degas – ukázka tematiky baletek

Edgar Degas – ukázka tematiky baletek

Edgar Degas – dostihová tematika

Edgar Degas Škopek

Ukázka tvorby dalších impresionistů – Alfred Sisley

Henri de Toulouse Lautrec

Henri de Toulouse Lautrec

Henri de Toulouse Lautrec

od Henri de Toulouse Lautreca Plakát od Henri de Toulouse Lautreca

Auguste Rodin Auguste Rodin – Danae

Auguste Rodin Měšťané z Calais

Auguste Rodin Myslitel Balzac

George Seurat – Neděle v La Grande Jatte

Město při západu slunce, Saint Tropez (1892) Paul Signac

Antonín Slavíček – Silnice v Kameničkách

Antonín Slavíček – Zima v Kameničkách

Antonín Slavíček – Stromovka

Vincent van Gogh Kosatce

Vincent van Gogh Jedlíci brambor

Vincent van Gogh Slunečnice

Vincent van Gogh – Portrét doktora Gacheta

Vincent van Gogh – Pokoj v Arles

Vincent van Gogh Boty

Vincent van Gogh Kostel v Auvers

Vincent van Gogh autoportréty

Vincent van Gogh – Obilné pole s havrany

Paul Gauguin Tahitské ženy

Paul Gauguin – ukázka obrazu z cyklu Tahiťanek

ukázka Cézannovy modulace Paul Cézanne ukázka Cézannovy modulace

Paul Cézanne – Hora Sainte-Victoire ukázky Cézannovy modulace

Paul Cézanne – Zátiší

Paul Cézanne Velké koupání

Paul Cézanne Portrét Joachima Gasqueta

Sen Henri Rousseau Spící cikánka /1897/ Zaklínači hadů