Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Strategický rámec MAP do roku Vstupní strategický rámec Analýzy stavu + SWOT analýzy pro povinná opatření + ostatní oblasti Prioritní oblasti a.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
2. jednání řídícího výboru
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové 2. setkání pracovních skupin 25. 1. 2017 Mžany

1. setkání pracovních skupin Program jednání: Prezence, zahájení Představení dosavadních výstupů a dalšího postupu MAP Projednání aktivit a předpokládaných výstupů pracovních skupin Pracovní jednání v jednotlivých skupinách Výstupy pracovních skupin Diskuse, závěr Realizátoři: Statutární město Hradec Králové (nositel projektu) Hradecký venkov o. p. s. (partner s finanční spoluúčastí) Realizace projektu: 1. 2. 2016 - 31. 7. 2017

Místní akční plán rozvoje vzdělávání Cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání plánování partnerských aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb Účel a záměr MAP: Systémový přístup ve vzdělávacím procesu škol Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte Zlepšení spolupráce v území Zavedení metodiky akčního plánování do řízení na úrovni školy a území „Objevení“ a podpora systémových lídrů v místě Vzdělávání dítěte jako ústřední bod

Výstupy MAP Klíčová aktivita 1 – AKČNÍ PLÁNOVÁNÍ Analýza území a strategických dokumentů – rozhovory se zástupci škol – zjišťování investiční projektů a neinvestičních aktivit, zapojení cílových skupin do projektu (02- 04/2016) k připomínkování do 31. 1. 2017 více na www.hradeckyvenkov.cz, www.hradeckralove.org Strategický rámec priorit MAP – vize do roku 2023 (schválení řídícím výborem 15. 9. 2016) Dohoda o prioritách – podklad pro žádosti o dotace z OPVVV, IROP, ITI, MAS (05- 07/2016, aktualizace 1x za 6 měsíců) Doplnění a upravování projektových  záměrů do 24. 2. 2017 Akční roční plán - zapojení co nejvíce dotčených subjektů (07/2016- 07/2017)

Výstupy MAP Klíčová aktivita 2 – ROZVOJ UDRŽITELNÉHO PARTNERSTVÍ A SPOLUPRÁCE VE VZDĚLÁNÍ Ustanovení Řídícího výboru Dohoda o partnerství a spolupráci mezi Statutárním městem Hradec Králové a Hradeckým venkovem o.p.s. Ustanovení pracovních skupin – 1. jednání 11. 10. 2016 Mžany Klíčová aktivita 3 – BUDOVÁNÍ ZNALOSTNÍCH KAPACIT A ŠÍŘE KOMPETENCÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ÚZEMÍ Vzdělávací aktivity pro cílové skupiny a partnery projektu Plán budování znalostních a kompetenčních kapacit (viz. plán vzdělávacích aktivit)

Strategický rámec MAP do roku 2023 1. verze schválena řídícím výborem 15. 9. 2016 Aktualizace proběhne v březnu 2017 Doplnění nových projektových záměrů a upravení již schválených do 24.2.2017 Projektové záměry zasílejte na email: tereza.karaskova@mmhk.cz, rejlovajana@seznam.cz VIZE Mateřské a základní školy na území ORP HK poskytují kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání v moderních budovách v tvůrčím a podnětném prostředí. Školy jsou kvalitně řízeny a zastávají významnou funkci v místních komunitách. Zájmové a neformální vzdělávání tvoří nedílnou součást vzdělávacího systému. Všichni aktéři v oblasti základního a předškolního vzdělávání vzájemně komunikují, spolupracují a společně vytvářejí podmínky pro vzdělávání a všestranný rozvoj dětí a žáků.

Prioritní oblasti MAP Prioritní oblast 1: Technické a investiční zajištění moderní infrastruktury škol s dostatečnou kapacitou v souladu s demografickým vývojem dětí a žáků v území Cíl 1.1 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení MŠ Cíl 1.2 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZŠ Cíl 1.3 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZUŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Prioritní oblast 2: Materiální, technické a personální zajištění polytechnického a přírodovědného vzdělávání v MŠ, ZŠ a organizacích zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 2.1 Modernizace a obnova vybavení MŠ a ZŠ Cíl 2.2 Osobnostně profesní rozvoj pedagogických pracovníků Cíl 2.3 Podpora mimoškolních a volnočasových aktivit

Prioritní oblasti MAP Prioritní oblast 3: Rozvoj a podpora vzájemné spolupráce MŠ, ZŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 3.1 Vytvoření komunikativního a spolupracujícího prostředí pro vzdělávání Prioritní oblast 4: Rozvoj pozitivního klimatu v MŠ a ZŠ podporující podnikavost a iniciativu dětí a žáků Cíl 4.1 Vytváření pozitivní atmosféry ve třídách a škole Cíl 4.2 Uplatnění více forem a metod ve vzdělávání se zaměřením na praktickou výuku

Investiční priority seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD zpracovaný pro MAP vzdělávání na území ORP Hradec Králové.

Akční plán MAP Definuje nutné kroky, aktivity k dosažení jednotlivých cílů, priorit a vize Zahrnuje: - aktivity jednotlivých škol, - aktivity spolupráce mezi více školami a dalšími subjekty z oblasti základního vzdělávání - vybudování potřebné infrastruktury Při vytváření plánu aktivit se ptáme: „Jaké aktivity musíme realizovat, abychom dosáhli cílů, které jsme si stanovili v prioritách?“ Strategický rámec a aktivity nejsou od sebe odtržené. Plán aktivit navazuje přímo na vizi, priority a jejich cíle. Aktivity musí naplňovat cíle priorit.

Role pracovních skupin při tvorbě MAP stanovit období pro realizaci akčního plánu navrhnout další konkrétní aktivity do ročního AP pro naplnění jednotlivých cílů ve vazbě na výstupy z 1. jednání definovat aktivity spolupráce navrhnout, které aktivity mají být rozpracovány do formy logického rámce Tyto prioritní projekty bude možné realizovat v následném projektu tzv. MAP+

Dnešní úkol pracovních skupin navrhnout další konkrétní aktivity do ročního AP pro naplnění jednotlivých cílů ve vazbě na výstupy z 1. jednání definovat aktivity spolupráce

Prioritní oblast 1: Technické a investiční zajištění moderní infrastruktury škol s dostatečnou kapacitou v souladu s demografickým vývojem dětí a žáků v území Cíl 1.1 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení MŠ Číslo a název aktivity: Modernizace budov MŠ Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci mateřských škol a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov mateřských škol. Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci 3 budov mateřských škol na území Hradeckého venkova. Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol a jejich zřizovatelé Indikátor: 3 podané žádosti o dotaci na modernizaci budov MŠ Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 9 tis. Kč

Cíl 1.2 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZŠ Číslo a název aktivity: Modernizace budov ZŠ Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci základních škol a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov základních škol ve vazbě na klíčové kompetence podporované z IROP (výuka cizích jazyků, přírodních věd, technických a řemeslných oborů, digitálních technologií; bezbariérovost budov a rozšiřování kapacit kmenových učeben).   Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci budov v 6 základních školách na území Hradeckého venkova. Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol a jejich zřizovatelé Indikátor: 6 podaných žádostí o dotaci na modernizaci budov ZŠ Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 20 tis. Kč

Cíl 1.3 Rekonstrukce a modernizace budov a investice do vybavení ZUŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Číslo a název aktivity: Modernizace budov ZUŠ a organizací neformálního a zájmového vzdělávání Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci ZUŠ a organizací neformálního a zájmového vzdělávání a jejich zřizovatelů při přípravě projektů a žádostí o dotace na modernizaci budov ve vazbě na klíčové kompetence podporované z IROP (výuka cizích jazyků, přírodních věd, technických a řemeslných oborů, digitálních technologií; bezbariérovost budov a rozšiřování kapacit kmenových učeben).   Iniciovat podání žádostí o dotaci na modernizaci budov v 1 ZUŠ a 1 organizaci zájmového a neformálního vzdělávání Realizátor: Hradecký venkov o.p.s. Spolupráce: Zástupci vzdělávacích zařízení a jejich zřizovatelé Indikátor: 2 podané žádosti o dotaci na modernizaci budovy ZUŠ nebo budovu zájmového a neformálního vzdělávání Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 6 tis. Kč

Prioritní oblast 2: Materiální, technické a personální zajištění polytechnického a přírodovědného vzdělávání v MŠ, ZŠ a organizacích zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 2.1 Modernizace a obnova vybavení MŠ a ZŠ Číslo a název aktivity: 2.1.1. Projektový tým Charakteristika aktivity: Vytvořit projektový tým, který bude základním a mateřským školám zpracovávat žádosti o dotace na krajské a národní dotační tituly. Školy nemají dostatečnou odbornou kapacitu na zpracovávání a administraci krajských a národních dotací a proto by odborný tým, který jednotlivé školy a jejich potřeby monitoruje, aktivně vyhledával vhodné dotační tituly a dle požadavků škol by zpracovával a administroval pro školy tyto projekty. Realizátor: Centra společných služeb při mikroregionech Spolupráce: Hradecký venkov o.p.s. Indikátor: 5 zpracovaných žádostí o dotace Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 15 tis. Kč

Cíl 2.2 Osobnostně profesní rozvoj pedagogických pracovníků Číslo a název aktivity: Výměna zkušeností v oblasti nových učebních metod, polytechnického a přírodovědného vzdělávání Charakteristika aktivity: V základních školách, které vybudují nové učebny na polytechnické a přírodovědné vzdělávání a zakoupí do nich nové moderní vybavení, se uskuteční semináře s ukázkami nových učebních metod pro učitele z ostatních škol. V rámci těchto seminářů budou diskutovány možnosti dlouhodobější spolupráce základních škol v rozvoji nových učebních metod a využívání či sdílení nových prostor pro výuku.   Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 2 semináře Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 10 tis. Kč

Cíl 2.3 Podpora mimoškolních a volnočasových aktivit Číslo a název aktivity: 2.3.1. Sdílení dobré praxe Charakteristika aktivity: Uspořádat semináře pro učitele základních škol, jehož obsahem bude vzájemná výměna zkušeností s učebními metodami vybraných předmětů. Na vybrané ZŠ se uskuteční blok praktických seminářů, kde budou mít učitelé možnost sdílet svoje zkušenosti s učebními metodami. Prezentující budou z řad učitelů a v 15 minutém bloku představí své výukové metody ostatním účastníkům. Učitelé se budou moci dle zájmu a daného tématu zapisovat na tyto bloky.   Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 3 semináře Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 30 tis. Kč

Prioritní oblast 3: Rozvoj a podpora vzájemné spolupráce MŠ, ZŠ a organizací zájmového a neformálního vzdělávání Cíl 3.1 Vytvoření komunikativního a spolupracujícího prostředí pro vzdělávání Číslo a název aktivity: 3.1.3. Projektové dny místních zájmových spolků Charakteristika aktivity: Podporovat spolupráci základních a mateřských škol s místními zájmovými spolky, které mají aktivity pro děti a mládeže. Tyto zájmové spolky (rybáři, myslivci, včelaři, sportovci, hasiči a další připraví pro děti všech věkových kategorií projektový den.   Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Mikroregiony Nechanicko, Urbanická brázda a Obce památkové zóny 1866 Indikátor: 3 projektové dny Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 45 tis. Kč

Prioritní oblast 4: Rozvoj pozitivního klimatu v MŠ a ZŠ podporující podnikavost a iniciativu dětí a žáků Cíl 4.1 Vytváření pozitivní atmosféry ve třídách a škole Číslo a název aktivity: 4.1.1. Otevřená škola Charakteristika aktivity: Rozvíjet spolupodílení dětí na chodu školy (skutečná participace na řízení školy, plánování a realizace výuky).   Ve spolupráci se základními školami, kde se děti nějakým způsobem spolupodílejí na chodu školy (dětské parlamenty, školní dětská samospráva apod.) uspořádat setkání zástupů těchto dětských samospráv. Cílem by byla výměna zkušeností a představení příkladů dobré praxe pro jejich další činnost a fungování. Realizátor: Hradecký venkov, o.p.s. Spolupráce: Zástupci jednotlivých škol Indikátor: 1 setkání dětských školních parlamentů a samospráv Časový harmonogram: Školní rok 2017/2018 a dále Rozpočet: 20 tis. Kč

Cíl 4.2 Uplatnění více forem a metod ve vzdělávání se zaměřením na praktickou výuku Číslo a název aktivity: 4.2.2 Spolupráce se SŠ a s firmami v regionu Charakteristika aktivity: Rozšířit přehled žáků o budoucím vzdělávání a uplatnění na trhu práce. K výuce pracovních činností využívat dílny ve výrobních závodech budoucích potenciálních zaměstnavatelů. Číslo a název aktivity: 4.2.1 Soutěže a přehlídky Charakteristika aktivity: Účast žáků na soutěžích, výstavách a přehlídkách.

KONTATKY NA PRACOVNÍKY REALIZAČNÍHO TÝMU Magistrát města Hradec Králové Mgr. Tereza Karásková, projektová manažerka MAP, tel.: 495 707 703, e-mail: tereza.karaskova@mmhk.cz Mgr. Ladislava Malinová, manažer projektu MAP, e-mail: ladislava.malinova@mmhk.cz Hradecký venkov o.p.s. Ing. Jana Rejlová, projektová manažerka MAP, mobil: 731 616 980, e-mail: rejlovajana@seznam.cz Bc. Helena Kuthanová, analytička MAP, mobil: 724 186 825, e-mail: kuthanova.helena@gmail.com http://www.hradeckralove.org/noviny-a-novinky/map1 www.hradeckyvenkov.cz

DĚKUJEME VÁM ZA SPOLUPRÁCI A TĚŠÍME SE NA DALŠÍ SETKÁNÍ Ing. Alena Synková, předsedkyně Řídícího výboru MAP Jana Kuthanová, místopředsedkyně Řídícího výboru MAP