Distribuce VY_32_INOVACE_44_883

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Násobení a dělení lomených výrazů
Advertisements

Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
Země a vesmír 1 - Vesmír VY_32_INOVACE_ 43_857
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Úvodní hodina, plán výuky
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.
Životní cyklus výrobku
Aktiva a pasiva podniku
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Cenné papíry VY_32_INOVACE_44_892
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Kombinované zesilovací stupně
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Distribuce VY_32_INOVACE_44_883 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuce VY_32_INOVACE_44_883 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 44 Anotace Prezentace žákům vysvětluje fungování distribučních cest s jejich výhodami i nevýhodami. Úkolem žáků bude vymyslet nejdelší a nejkratší vhodnou distribuční cestu pro dva výrobky. Klíčová slova Distribuce, distribuční cesty, články, mezičlánky, výhody a nevýhody Předmět Marketing Autor, spoluautor Mgr. Jitka Vavřincová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Potřebné pomůcky PC, dataprojektor. Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 18 – 21 let, obor Podnikání Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuce 2

ZNAMENAJÍ SPOJENÍ MEZI VÝROBCEM A SPOTŘEBITELEM STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje DISTRIBUČNÍ CESTY ZNAMENAJÍ SPOJENÍ MEZI VÝROBCEM A SPOTŘEBITELEM Druhy: Přímá Nepřímá 3

Distribuční cesta přímá STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuční cesta přímá VÝROBCE SPOTŘEBITEL 4

Přímý kontakt a komunikace se spotřebitelem STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výhody: Přímý kontakt a komunikace se spotřebitelem Zpětná vazba a citlivý přístup k zákazníkovi Nižší distribuční náklady 5

Nutnost navázání mnoha kontaktů s velkým počtem partnerů STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nevýhody: Nutnost navázání mnoha kontaktů s velkým počtem partnerů Obtíže při prezentaci výrobků Neekonomičnost dodávek 6

b) Distribuční cesta nepřímá STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje b) Distribuční cesta nepřímá VÝROBCE DISTRIBUČNÍ SPOTŘEBITEL ČLÁNEK 7

Distribuční mezičlánky představují síť STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuční mezičlánky představují síť subjektů, jejichž prostřednictvím se zboží přemisťuje od výrobce ke spotřebiteli. 8

Funkce distribučních mezičlánků STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Funkce distribučních mezičlánků Tlumit rozdílný časový rytmus mezi dobou výroby a dobou spotřeby Tlumit prostorovou odloučenost výrobců a spotřebitelů Tlumit různorodost výrobního a spotřebitelského sortimentu 9

TYPY DISTRIBUČNÍCH MEZIČLÁNKŮ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TYPY DISTRIBUČNÍCH MEZIČLÁNKŮ Prostředníci – přemisťované zboží kupují a znovu ho prodávají Zprostředkovatelé – vyhledávají kontakty mezi výrobcem a spotřebitelem, prodávané zboží se nestává jejich majetkem Podpůrné distribuční mezičlánky – usnadňuje směnu zboží, nestávají se jeho majitelem (banky, dopravci, reklamní agentury) 10

Využití zkušeností a kontaktů distribučních mezičlánků STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výhody: Přenechání částí prodejních úkonů distribučním mezičlánků, a tím snížení objemu prací u výrobce Využití zkušeností a kontaktů distribučních mezičlánků Prodej zboží účinnějším zdrojů Nižší potřeba finančních zdrojů 11

Ztráta kontroly výrobce nad zbožím STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nevýhody: Ztráta kontroly výrobce nad zbožím Problematika získávání zpětných informací z trhu Nutnost periodické motivace distribučních článků Závislost na marketingové strategie mezičlánků Nebezpečí značné kupní síly mezičlánků, a tím i požadavek výrazných slev 6. Riziko neplateb od mezičlánků 7. Zvýšení distribučních nákladů 12

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Vymyslete nejdelší a nejkratší možnou distribuční cestu pro: a) žvýkačky b) automobil

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje KOZLER, Josef; MATĚJKA, Jan. Ekonomika, management, marketing v kostce pro střední školy. Praha 4: Fragment, 1998, ISBN 80-7200253-8.