Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Nervová soustava měkkýšů a kroužkovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_Stavební spoření TEMA: Matematika.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Pravopis tvarů zájmena já
Složené úrokování Tematická oblast
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Nervová soustava vyšších obratlovců
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Mýty a pověsti Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
C# konzole – Součet dvou čísel
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Násobení lomených výrazů
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
Základy finanční matematiky 1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Interference na tenké vrstvě
Obvod a obsah rovnoběžníku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 23. 10. 2012 Ročník 1. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Výpočet úroků, jednoduché slovní úlohy Způsob využití Postupným procházením stránek prezentace vysvětlujeme výpočty úroků a daně z úroku. Jednotlivé úkoly žáci řeší samostatně. Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ07 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Pan Svoboda si uložil částku 25 000 Kč do banky. Vklad byl úročen úrokovou mírou 2,5 %. Kolik korun činil úrok za jeden rok? Úrok tvořil: 2,5 % z 25 000 Kč 2,5 100 . 25 000 = 2,5 . 250 = 625 Úrok za jeden rok činil 625 Kč. POZOR: Úrok představuje zisk pana Svobody, a proto je potřeba ho zdanit. Daň z úroku je stanovena na 15 %. 15 % z 625 Kč = 0,15 . 625 Kč = 93,75Kč Odečtením daně z úroku zjistíme čistý úrok: 625 Kč – 93,75 Kč = 531,25 Kč Banka připíše panu Svobodovi čistý úrok 531,25 Kč.

? Pan Svoboda se rozhodl, že svou původní částku i s úroky nechá uloženu v bance ještě další jeden rok. Kolik korun bude mít v bance na konci dalšího roku? Po 1. roce bude mít pan Svoboda v bance částku: (25 000 + 531,25) Kč = 25 531,25 Kč Nezapomeňme, že banka bude panu Svobodovi úročit úrokovou mírou 2,5 % částku 25 531,25 Kč (nikoliv pouze 25 000 Kč) 2,5 % z 25 531,25 Kč = 0,025 . 25 531,25 Kč = 638,28 Kč ? Vysvětlete, proč úrok za druhý rok představuje vyšší částku než úrok za první rok při stejné roční úrokové míře 2,5 %.

Úrok 638,28 Kč za druhý rok je nutné opět zdanit 15 %. 15 % z 638,28 Kč = 0,15 . 638,28 Kč = 95,74 Kč Vyjádříme čistý úrok za druhý rok (odečtením daně): (638,28 – 95,74) Kč = 542,54 Kč Hodnotu čistého úroku za druhý rok přičteme k částce za první rok: (25 531,25 + 542,54) Kč = 26 073,79 Kč Na konci druhého roku bude mít pan Svoboda v bance částku 26 073,79 Kč.

Pan Černý si uložil do banky částku 50 000 Kč. Po jednom roce od uložení vkladu činila jeho částka i po zdanění úroku 51 360 Kč. Určete, jak velká byla roční úroková míra. Nejprve určíme výši čistého úroku po jednom roce: (51 360 – 50 000) Kč = 1360 Kč Čistý úrok představuje 85 % úroku před zdaněním: 1360 Kč = 85 % úroku před zdaněním Úrok před patnáctiprocentním zdaněním má tedy v Kč hodnotu: (1360 : 85) . 100 = 1600

Úrok před zdaněním činil tedy 1600 Kč z 50 000 Kč. Vyjádříme ho v procentech: 100 % … 50 000 Kč 1 % … 500 Kč x % … 1600 Kč x = (1600 : 500) % = 3,2 % Roční úroková míra byla 3,2 %. Dokážete celý výpočet zapsat jediným číselným výrazem? x = [( 51 360 −50 000 85 . 100) : (50 000 :100)] % x = (1600 : 500) % = 3,2 %