Matematická gramotnost v realizovaných projektech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Platformy projektu KAP LK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přímá tělesa v úlohách z praxe
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Inovace VOV informace o projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Matematická gramotnost v realizovaných projektech Problematika MG je dlouholetý problém. Zajímavé náměty na řešení jsou v řadě projektů realizovaných v minulých letech. V rámci KAP budou využívány osvědčené aktivity a výstupy. Obrázek limita logika

Nebojte se matematiky Projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0022 Řešitel: Podkrušnohorské gymnázium Most, p. o. Partner: Střední průmyslová škola stavební a Obchodní akademie, Kadaň, Komenského 562, příspěvková organizace  Metodika matematiky (zaměřená na inovativní výukové metody) Výukové karty Interaktivní příklady v aplikaci Smart Notebook a Geogebra Testové otázky Vyrobené pomůcky Vybavená učebna Výstupy

Matematika není věda Projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0020 Řešitel: Základní škola Žatec, Komenského alej 749 Publikace teoretická část – metodika Publikace praktická část - karty Výukové projekty Testové aplikace včetně manuálu Pomůcky Vybavená učebna Výstupy

Matematika hrou Projekt cz CZ.1.07/1.1.34/01.0009 Řešitel: Poradenství/Consultancy Tis Praha s.r.o. Partneři: Gymnázium dr. Václava Šmejkala, Ústí nad Labem, Stavbařů 5, p.o. Gymnázium, Teplice, Čs. dobrovolců 11, p.o. Základní škola Velké Březno, okres Ústí nad Labem, p.o. Metodika výuky matematiky Úlohy pro 3.třídu ZŠ Úlohy pro 8.třídu a tercii Úlohy pro střední školu Výstupy

Příklady dobré praxe – ukázky 1 Motivace, využití her pro výuku Využití IT Aplikovatelnost matematického problému v praxi

Příklady dobré praxe – ukázky 2 Dvouúrovňové hodnocení Aktivizační metody Školní projekty

Zdroje: Děkuji za pozornost (: Nebojte se matematiky - projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0022 Matematika není věda - projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0020 Matematika hrou - projekt cz CZ.1.07/1.1.34/01.0009 Matematická gramotnost ve výuce –metodická příručka, NÚV, Praha 2011 Děkuji za pozornost (: Jiří Henzl, Pedagogické centrum Ústí nad Labem, o.p.s. henzl.jiri@seznam.cz

Odkazy pro stažení výstupů Prosím, zkopírujte odkaz do Vašeho prohlížeče: https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1V282MWRPUHFuMzQ?usp=sharing https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1emlyQUlwNzZTdXM?usp=sharing https://drive.google.com/open?id=0B_Qf17gf1tN1NXJlclh6a1BORmM https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1UzljX1kzSVF5dnM?usp=sharing

Ukázka 1 - matematické hry

Ukázka 2 – pomůcky a vybavení Práce v učebně matematiky

Ukázka 3 – výuková karta Krevní skupiny a dědičnost Matka Hana má krevní skupinu 0 a otec Pavel má krevní skupinu AB. Může mít jejich dcera Veronika krevní skupinu shodnou s jedním z rodičů? V porodnici zaměnili dva chlapce Pavlíka a Péťu. Rodiče Janouškovi mají krevní skupiny A a 0, rodiče Koldovi mají krevní skupiny A a AB. Rozbor krve ukázal, že Pavlík má krevní skupinu 0 a Péťa krevní skupinu A. Přiřadíte chlapcům správné příjmení? Lenka Kopalová má krevní skupinu A, její manžel Roman skupinu B. Brzy se jim narodí miminko. Jakou může mít krevní skupinu?

Ukázka 4 – výuková karta Alternativní měření výšky Pomocí podobnosti trojúhelníků zjisti výšku budovy různými metodami. Výsledky porovnej a vypočítej aritmetický průměr. Metoda 1 – zrcátko, Metoda 2 - leh, metoda 3 - stín

Ukázka 6 – výuková karta Trojúhelníková nerovnost

Ukázka 7 - Dvouúrovňové hodnocení (karty, soutěž)

Ukázka 7 - výukový projekt Plakát - mimoškolní činnost žáků naší školy 1. seznámení s projektem 2. vyplnění ankety na začátku projektu (co žák očekává) 3. zahájení projektu (Žáci sami navrhují činnosti) 4. sběr dat 5. sestavení posloupnosti úkonů 6. vytvoření skupin 7. tabulka úkolů 8. zpracování dat 9. vytvoření grafů 10. vytvoření plakátu 11. prezentace výsledků 12. reflexe a evaluace