Matematická gramotnost v realizovaných projektech Problematika MG je dlouholetý problém. Zajímavé náměty na řešení jsou v řadě projektů realizovaných v minulých letech. V rámci KAP budou využívány osvědčené aktivity a výstupy. Obrázek limita logika
Nebojte se matematiky Projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0022 Řešitel: Podkrušnohorské gymnázium Most, p. o. Partner: Střední průmyslová škola stavební a Obchodní akademie, Kadaň, Komenského 562, příspěvková organizace Metodika matematiky (zaměřená na inovativní výukové metody) Výukové karty Interaktivní příklady v aplikaci Smart Notebook a Geogebra Testové otázky Vyrobené pomůcky Vybavená učebna Výstupy
Matematika není věda Projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0020 Řešitel: Základní škola Žatec, Komenského alej 749 Publikace teoretická část – metodika Publikace praktická část - karty Výukové projekty Testové aplikace včetně manuálu Pomůcky Vybavená učebna Výstupy
Matematika hrou Projekt cz CZ.1.07/1.1.34/01.0009 Řešitel: Poradenství/Consultancy Tis Praha s.r.o. Partneři: Gymnázium dr. Václava Šmejkala, Ústí nad Labem, Stavbařů 5, p.o. Gymnázium, Teplice, Čs. dobrovolců 11, p.o. Základní škola Velké Březno, okres Ústí nad Labem, p.o. Metodika výuky matematiky Úlohy pro 3.třídu ZŠ Úlohy pro 8.třídu a tercii Úlohy pro střední školu Výstupy
Příklady dobré praxe – ukázky 1 Motivace, využití her pro výuku Využití IT Aplikovatelnost matematického problému v praxi
Příklady dobré praxe – ukázky 2 Dvouúrovňové hodnocení Aktivizační metody Školní projekty
Zdroje: Děkuji za pozornost (: Nebojte se matematiky - projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0022 Matematika není věda - projekt CZ.1.07/1.1.34/01.0020 Matematika hrou - projekt cz CZ.1.07/1.1.34/01.0009 Matematická gramotnost ve výuce –metodická příručka, NÚV, Praha 2011 Děkuji za pozornost (: Jiří Henzl, Pedagogické centrum Ústí nad Labem, o.p.s. henzl.jiri@seznam.cz
Odkazy pro stažení výstupů Prosím, zkopírujte odkaz do Vašeho prohlížeče: https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1V282MWRPUHFuMzQ?usp=sharing https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1emlyQUlwNzZTdXM?usp=sharing https://drive.google.com/open?id=0B_Qf17gf1tN1NXJlclh6a1BORmM https://drive.google.com/drive/folders/0B_Qf17gf1tN1UzljX1kzSVF5dnM?usp=sharing
Ukázka 1 - matematické hry
Ukázka 2 – pomůcky a vybavení Práce v učebně matematiky
Ukázka 3 – výuková karta Krevní skupiny a dědičnost Matka Hana má krevní skupinu 0 a otec Pavel má krevní skupinu AB. Může mít jejich dcera Veronika krevní skupinu shodnou s jedním z rodičů? V porodnici zaměnili dva chlapce Pavlíka a Péťu. Rodiče Janouškovi mají krevní skupiny A a 0, rodiče Koldovi mají krevní skupiny A a AB. Rozbor krve ukázal, že Pavlík má krevní skupinu 0 a Péťa krevní skupinu A. Přiřadíte chlapcům správné příjmení? Lenka Kopalová má krevní skupinu A, její manžel Roman skupinu B. Brzy se jim narodí miminko. Jakou může mít krevní skupinu?
Ukázka 4 – výuková karta Alternativní měření výšky Pomocí podobnosti trojúhelníků zjisti výšku budovy různými metodami. Výsledky porovnej a vypočítej aritmetický průměr. Metoda 1 – zrcátko, Metoda 2 - leh, metoda 3 - stín
Ukázka 6 – výuková karta Trojúhelníková nerovnost
Ukázka 7 - Dvouúrovňové hodnocení (karty, soutěž)
Ukázka 7 - výukový projekt Plakát - mimoškolní činnost žáků naší školy 1. seznámení s projektem 2. vyplnění ankety na začátku projektu (co žák očekává) 3. zahájení projektu (Žáci sami navrhují činnosti) 4. sběr dat 5. sestavení posloupnosti úkonů 6. vytvoření skupin 7. tabulka úkolů 8. zpracování dat 9. vytvoření grafů 10. vytvoření plakátu 11. prezentace výsledků 12. reflexe a evaluace