Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-18

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úvod do informačních technologií autor Jana Truxová
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
RoBla Číselné soustavy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Reprezentace dat v počítači
Dvojková, osmičková, desítková, šestnáctková
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ
ČÍSELNÉ SOUSTAVY ČÍSLA S DESETINNOU ČÁRKOU
Digitální učební materiál
Základy číslicové techniky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základy číslicové techniky
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Osmičková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
desítková (dekadická, r = 10) dvojková (binární, r = 2)
Základy číslicové techniky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výrok „Dostali na to neomezený rozpočet, a podařilo se jim ho překročit …„ (Michael Armstrong, CEO, problém Y2K, )
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
 Vyjmenování a vysvětlení principu nejpoužívanějších číselných soustav  Jejich použití  Převody mezi nimy (do desítkové soustavy)
Číselné soustavy dekadická binární hexadecimální
Převody mezi číselnými soustavami 1
ČÍSELNÉ SOUSTAVY.
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Šestnáctková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Základy číslicové techniky
Číselné soustavy V Jana Bobčíková Převody mezi dvojkovou, osmičkovou a desítkovou soustavou.
Šestnáctková soustava
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Základy informatiky.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Číselné soustavy - převody
Převody čísel. soustav - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-12
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-02
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Číselné soustavy - Opakování
Převody mezi číselnými soustavami 3
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
Aritmetické operace v číselných soustavách
Číselné soustavy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-08
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Aritmetické operace s binárními čísly
Digitální učební materiál
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-12
Šestnáctková a osmičková soustava
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-05
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-04
Číslicová technika - operace s binárními čísly
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-22
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 Autor Šárka Kostková Tematický celek ICT pro první ročník Ročník 1. Datum tvorby 15. ledna 2013 Anotace Ukázka převodů mezi dalšími soustavami. Metodický pokyn Vyučující na vybraném příkladu žákům předvede převod, další příklady žáci zkouší samostatně. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Oktální - osmičková Hexadecimální -šestnáctková Převody soustav Oktální - osmičková Hexadecimální -šestnáctková

Osmičková soustava Používá se v oblasti informatiky Převod z desítkové soustavy je analogický převodu desítková x binární Převedeme číslo 2 746 z desítkové soustavy do osmičkové 2 746:8 = 343 zb 2 343:8 = 42 zb 7 42:8 = 5 zb 2 5:8 = 0 zb 5 2 74610 = 52728

Převod z osmičkové do desítkové Tabulka mocnin: Převedeme číslo 2 013 ze soustavy osmičkové do soustavy desítkové 80 81 82 83 84 85 86 1 8 64 512 4 096 32 768 262 144 83 82 81 80 0 1 3 2∙512+0∙64+1∙8+3∙1=1 035 2 0138 = 1 03510

Šestnáctková soustava V této soustavě se nepoužívají čísla 10 – 15 ale jsou jim přiřazeny znaky 10 – A 11 – B 12 – C 13 – D 14 – E 15 – F

Převeďte číslo 12 589 do šestnáctkové soustavy Převeďte číslo B07F do desítkové soustavy 12 589:16 = 786 zb 13 786:16 = 49 zb 2 49:16 = 3 zb 1 3:16 = 0 zb 3 12 58910 = 312D16 160 161 162 163 164 165 1 16 256 4 096 65 653 1 048 576 163 162 161 160 B 0 7 F 0 7 15 11∙4 096+0∙256+7∙16+15∙1=45 183 B07F16 = 45 18310

Úkol: předveďte z desítkové soustavy do osmičkové a šestnáctkové tato čísla 573 8 401 12 098 573:8 = 71 zb 5 71:8 = 8 zb 7 7:8 = 0 zb 7 57310 = 7758 573:16 = 35 zb 13 35:16 = 2 zb 3 3:16 = 0 zb 3 57310 = 33D16 8 401:8 = 1 050 zb 1 1 050:8 = 131 zb 2 131:8 = 16 zb 3 16:8 = 2 zb 0 2:8 = 0 zb 2 8 40110 = 203218 8 401:16 = 525 zb 1 525:16 = 32 zb 13 32:16 = 2 zb 0 2:16 = 0 zb 2 8 40110 = 20D116 12 098:8 = 1 512 zb 2 1 512:8 = 189 zb 0 189:8 = 23 zb 5 23:8 = 2 zb 7 2:8 = 0 zb 2 12 09810 = 275028 12 098:16 = 756 zb 2 756:16 = 47 zb 4 47:16 = 2 zb 15 2:16 = 0 zb 2 12 09810 = 2F4216

Úkol: převeďte čísla do desítkové soustavy 7648 50468 13208 A9E16 3B8C16 83 82 81 80 1 3 2 0 1∙512 +3∙64+2∙8+0∙1 = 720 13208 = 72010 162 161 160 A 9 E 10∙256+9∙16+14∙1 = 2 718 A9E16 = 2 71810 82 81 80 6 4 7∙64+6∙8+4∙1 = 500 7648 = 50010 163 162 161 160 3 B 8 C 3∙4 096+11∙256+8∙16+12∙1 = 15 244 3B8C16 = 15 24410 83 82 81 80 5 0 4 6 5∙512 +0∙64+4∙8+6∙1 = 2 598 50468 = 2 59810