Televize v konzumaci médií suverénně vede Sledování TV tvoří 46 % z celkového času věnovaného jednotlivým mediatypům, internet pouze 23 %. 46 % 23 % 23 % 8 % Zdroj LSS, Nielsen-Admosphere, 2016, CS 15+
Svůj život si bez tv nedokáže představit třetina populace televizi pro vyplnění volného času sleduje 47,7 % populace televizi pro zábavu a pobavení sleduje 34 % populace téměř 7 % populace má v televizi radši reklamy než samotné pořady pro 48,6 % populace je televize hlavním zdrojem informací 25,5 % populace pravidelně sleduje televizní seriály 25,7 % populace deklaruje, že jsou náruživí televizní diváci 44,4 % populace se líbí možnost výběru z velkého počtu TV stanic Zdroj : MML-TGI; Q1 a Q2/2016, CS 15-79
15+ TELEVIZNÍCH DIVÁKŮ JE NÁS V POPULACI VĚTŠINA Televizní diváci u nás tvoří 97 % z celé populace 15+, online uživatelů je u nás zatím 73 %. 15+ 8,6 mil. 6,5 mil. Zdroj LSS, Nielsen-Admosphere, 2016, CS 15+
Čas strávený s televizí stále roste V průběhu let se počet minut strávených u televize stále zvyšuje, průměrně sledujeme televizi téměř 4 hodiny denně. Počet minut denně * Čas strávený na internetu je od r. 2014 dotazován jako mimopracovní aktivita Zdroj: LSS Nielsen-Admosphere, 2016; PEM data, ATO – Nielsen-Admosphere, CS 15+
Co dělá divák hlavních komerčních tv stanic v týdnu? Stráví u televize téměř 35 hodin týdně. Na internetu stráví 11 hodin týdně. Častěji konzumuje tradiční média: rádio, noviny, časopisy (17 hodin týdně). Spí 8 hodin denně od 22.30 do 6.30. Zdroj: ATO – Nielsen-Admophere, LSS data 2016 Nielsen Admosphere, NetMonitor, CS 15+
Od roku 2009 se stále rozšiřuje televizní nabídka Počet měřených TV stanic se oproti roku 2008 zvýšil o 37. Zdroj: PEM data, ATO – Nielsen-Admosphere
Televize je nesilnějším reklamním médiem nejsilnější komunikační prostředek vizuální a zvukový efekt emocionální působení představení výrobku rychlý zásah široké veřejnosti možnost nasazení ve vysoké frekvenci silná odezva spotřebitelů a okamžitý prodejní efekt přesné cílení měřitelnost zásahu možnost propojení s internetem (HbbTV)
Komerční televize oslovují celou tv populaci 15+ V průměru ZA ROK loni oslovily 99 % TV populace. V průměru ZA TÝDEN loni oslovily 91% TV populace. 99 % Zdroj: PEM data, ATO – Nielsen-Admosphere, CS 15+
Většina sledovaného videoobsahu je z televize Živé televizní vysílání v TV je ze všech videí nejsledovanější. Několikrát denně až 1x denně Zdroj: Video na internetu, Nielsen-Admosphere, 2016, internetová populace 15+
Domácí tvorbu sledujeme hlavně v televizi Zdroj: Češi v síti, Kantar TNS, 2013
Za akviziční tvorbou jdeme do kina nebo k televizi Zdroj: Češi v síti, Kantar TNS, 2013
Reklama je nejvíce sledovaná v televizi Reklamu v TV zhlédne 77 % diváků, na internetu pouze 7 % uživatelů. Internet Televize Zdroj: PEM data ATO – Nielsen-Admosphere, TV drop off: Prima+Nova total, PT 1730-2330, 2016, CS 15+ Video na internetu, Nielsen-Admosphere, 2016, internetová populace 15+, sledují video na internetu, n=1004
Nejsledovanější typy videoobsahu na internetu: Pořady vzniklé pro televizi tvoří velkou část videoobsahu sledovaného na internetu Nejsledovanější typy videoobsahu na internetu: (Základ: sledují videa alespoň několikrát týdně) 38 % vtipná videa 37 % seriály Nejoblíbenější POŘADY na internetu: 37 % filmy Kódovaná otevřená otázka, pořadí tvoří jen konkrétní pořady 33 % zpravodajská videa 33 % hudební klipy 9 % Ulice 6 % Ordinace v růžové zahradě 6 % Prostřeno! 4 % A dost! 4 % Ohnivý kuře Zdroj: Video na internetu, Nielsen -Admosphere, 2016, N=931, sledují video na internetu
Budoucnost patří propojení TV a online Televize s vlastním online obsahem ještě více posílí. TV v konzumaci médií suverénně vede Mezi nejsledovanější videa na internetu patří původní TV tvorba
HbbTV = PROPOJENÍ TV A ONLINE Hybrid broadcast broadband TV Jedná se o vysílání a širokopásmové poskytování zábavních služeb divákům přes TV připojenou k vysokorychlostnímu internetu. HbbTV je vyvinuta s cílem zlepšit uživatelský komfort tím, že umožňuje zobrazování inovativní, interaktivní služby přes vysílací a širokopásmové internetové sítě.
PLÁNOVÁNÍ KAMPANÍ Pro plánování kampaní se televize a internet velmi dobře doplňují. Kritérium pro výběr TV Internet Deníky Časopisy Rádio Outdoor Plošné pokrytí Zásah konzumentů Rychlost zásahu Možnost cílení Doručení informace Budování image Blízkost nákupu Budování odezvy Cena produkce