OPAKOVÁNÍ – ZOOLOGIE 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RYBY.
Advertisements

RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Plazi.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Ryby autor: David Hainall.
Anatomie Kapra obecného
Plazi opakování Pro 7. třídy.
Digitalizace výuky Příjemce
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
charakteristika obojživelníků
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Plazi autor: David Hainall.
Obecná charakteristika + rozdělení.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Povrch těla živočichů.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
Stavba těla ptáků
Ptáci autor: David Hainall.
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBRATLOVCI RYBY.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PLAZI - ŠUPINATÍ 7. třída.
Plazi.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Ptáci Obratlovci Vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Obrázek: Klipart PowerPoint 2007.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vnitřní stavba těla ptáků 2
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Třída: RYBY.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RISK Plazi ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Ptáci Původ Stavba těla.
Poznávačka 7. ročník zoologie
Ještěři a hadi.
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ – ZOOLOGIE 7

STRUNATCI Opora těla 2 ROZDĚLENÍ Trávicí soustava 6 Cévní soustava 7 Nervová soustava 1 Rozmnožování ROZDĚLENÍ Pláštěnci – sumky, salpy Bezlebeční – kopinatec plžovitý Obratlovci – strunu nahrazuje páteř

KRUHOÚSTÍ

PARYBY – žraloci a rejnoci Moře Chrupavčitá kostra Žábra pod 5-7 otvory Máčka skvrnitá, žralok obrovský (největší), kladivouni Manta rejnok

RYBY Páteř z obratlů, skřele, ploutevní paprsky Ploutve Plynový měchýř párové: prsní, břišní Nepárové: hřbetní, řitní, ocasní Plynový měchýř Šupiny Postranní čára – vnímá tlak a pohyb vody Žábry pod skřelemi Srdce – síň, komora NS – nervy, mozek, mícha

Ryby sladkovodní Pásmo pstruhové – horské potoky, říčky Pásmo lipanové – podhorské Pásmo parmové – střední tok Pásmo cejnové – dolní tok Dravé – štika, okoun, candát, sumec Nedravé – kapr, lín

Ryby - rozmnožování Oddělené pohlaví Samice - jikernačky Samci - mlíčáci Vnější oplození – tření Plůdek – výživa ze žloutkového váčku Chovné ryby – kapři (teplovodní), pstruzi (studenovodní)

Ryby mořské Sleď Treska Tuňák Makrela losos

OBOJŽIVELNÍCI Larvy – voda Dospělec – souš Proměnlivá tělesná teplota Stále vlhká kůže Larvy (pulci) – vnější a vnitřní žábry, ocásek, proměnlivá tělesná teplota Čím se liší od ryb Končetiny Kůže holá, slizové žlázy (i jedové – žáby) Pokožku svlékají Kloaka – společné vyústění TS, VS, PS Srdce – 1K, 2P – krev smíšená, dýchají i kůží

Obojživelníci - rozmnožování Rozmnožování – vajíčka, vnější oplození, pulci, proměna v dospělce

Naši obojživelníci Čolci Mloci Žáby čolek obecný čolek horský Mlok skvrnitý Žáby Kuňka Skokan Ropucha rosnička

PLAZI Suchozemští Proměnlivá teplota těla Suchá zrohovatělá svrchní část kůže – šupiny Srdce – 2P, 2K Oplození - vnitřní, kladou vejce

Plazi - rozdělení Želvy Krokodýli Ještěři Hadi krunýř, horní a spodní štít, horní spojen s kostrou, nemají zuby Krokodýli Zuby jako u savců Nejdokonalejší srdce Krokodýli, aligátoři, kajmani, gaviálové Ještěři Svlékají kůži, dobrý zrak, oční víčka nesrostlá, pohyblivá Ještěrka, slepýš (bez končetin, v nebezpečí odlamuje ocas) Hadi Tělo bez končetin, volně pohyblivá žebra, pravý lalok plic, víčka srostlá a průhledná Jackobsonův orgán – horní patro tlamy, vnímá pachy Užovka obojková, podplamatá, hladká, stromová Zmije obecná – rodí živá mláďata cizokrajní – chameleon, varan komodský, hroznýš královský, anakonda, krajta, kobra, chřestýš, korálovci

PTÁCI Tělo kryto peřím (obrysové – krycí, letky, rýdovací, a prachové) Přední končetiny – křídla Zadní končetiny – běhák se 4 prsty pokrytý štítky z rohoviny Kostra – lehká – dutinky v dlouhých kostech a srůsty různých kostí, klíční kosti srostlé v sáňky Bezzubý zobák krytý rohovinou, polykají celou potravu Vole- z jícnu, natráví potravu Kloaka Dýchací soustava – nosní otvory v zobáku, hlasové ústrojí syrinx, plíce i vzdušné vaky – dvojí okysličení Smysly – dobrý zrak a sluch, rozvinuto instinktivní chování Řízená tělesná teplota – 40;°C Vejcorodí, oddělené pohlaví, pohlavní dvojtvárnost (samec x samice)

CHOVÁNÍ Hnízdění Mláďta Dorozumívání – hlasové projevy Tok – námluvy, svatební šat Stavba hnízda Snášení vajec Vysedávání mláďat (11-12 týdnů) Péče o ně (na rozdíl od plazů) Mláďta Holá a slepá – krmiví ptáci S prachovým peřím, vidí – nekrmiví ptáci Dorozumívání – hlasové projevy Vábení Varování Zpěv (samci) Táhnutí na jiná místa (jak se orientují?) Tažní Stálí potulní