SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ MŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Avízo výzvy č.02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ ZŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Dotace pro MŠ a ZŠ přes ŠABLONY MěÚ Holice,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
 Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK)  Avízo výzvy – duben 2016  První výzva (vlna) – květen 2016  Právní akt o poskytnutí podpory.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Šablony a Animace aktuální informace k MAS ROKYTNÁ, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice IČ:
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Šablony pro SŠ a VOŠ I Výzva č. 02_16_035 a 02_16_042.
Cíl a identifikace výzvy
Šablony.
Šablony pro SŠ a VOŠ I Výzva č. 02_16_035 a 02_16_042.
Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ Výzva č. 02_16_022: pro MŠ a ZŠ v krajích.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Animace škol (šablony)
Plán vzdělávacích aktivit
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Výzva č. 02_18_06 OP VVV Pro žadatele
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol
Vzorový projekt pro ZŠ.
Šablony pro SŠ a VOŠ I Výzva č. 02_16_035 a 02_16_042.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I

Co vám chceme sdělit Princip zjednodušeného vykazování u projektů Představení výzvy č. 02_16_22 a č. 02_16_23 Představení šablon Základní informace k IS KP14+

Šablony http://im.tiscali.cz/press/2012/09/07/1971-kufr-plny-penez-ilustracni-foto-653x367.jpg (26-4-2016) 4 500 000 000 Kč

Základní znaky zjednodušeného vykazování projektů Projekt žadatel skládá z předem definovaných šablon/aktivit Šablona má předem definovaný výstup Schválený výstup = způsobilý výdaj

Základní znaky zjednodušeného vykazování projektů Žádost o podporu i zprávy o realizaci se předkládají ve zjednodušené formě Není sestavován rozpočet Není předkládáno a kontrolováno účetnictví Není vyžadován samostatný projektový účet Obdržené finanční prostředky se mohou používat napříč šablonami !!!

Šablona = aktivita Šablona – předem definovaná činnost (cíl, popis, výstup, dokládání, náklady, indikátory) Výstup šablony – předem definován, dokládá se ve zprávě o realizaci projektu Ke každé šabloně jsou přiřazeny indikátory – viz Kalkulačka indikátorů

Celkové náklady na aktivitu Celkové náklady na šablonu Celkové náklady na aktivitu Jednotková cena Stanovena na základě průzkumů cen Závazná, nelze ji měnit Využití jednotkové ceny Pro realizaci aktivity/projektu Způsob rozložení nákladů – v kompetenci ředitele školy

Způsobilost výdajů Způsobilost výdajů Datum zahájení fyzické realizace projektu může být nejdříve: 1. 8. 2016 Zahájení (fyzické) realizace projektu je možný maximálně jeden měsíc před datem podání žádosti o podporu Pokud byly výstupy dosaženy v době realizace projektu a schváleny poskytovatelem dotace, jsou související výdaje způsobilé Možnost využití finančních prostředků napříč šablonami

Účetnictví Účetnictví Účetnictví projektu příjemce nepředkládá a ani se ze strany MŠMT nekontroluje Projektový účet není nutné zřizovat Příjemce je povinen dodržovat platnou legislativu

Způsob poskytnutí dotace Dotace bude poskytnuta prostřednictvím zřizovatele dle zákona č.218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a bude označena účelovým znakem 33063 MŠMT→ kraj → obec → škola nebo MŠMT→ magistrát →městská část Prahy→ škola MŠMT→ soukromá a církevní škola MŠMT→ školy zřizované MŠMT

Sestavení projektu Sestavení projektu Projekt se sestavuje výběrem jednotlivých šablon Žadatel šablony nevytváří/ jsou předem definované Šablony se volí do výše maximální částky na projekt Nutno zohlednit časové i administrativní kapacity

Sestavení rozpočtu Sestavení rozpočtu Žadatel nevytváří položky rozpočtu Rozpočet se sestavuje automaticky volbou šablon Nutné hlídat minimální a maximální částku pro školu

Veřejné zakázky Veřejné zakázky Na dodávky (zboží) a služby Posouzení souvislosti věcné, časové a místní za IČ VZ malé hodnoty: od předpokládané hodnoty 400.000Kč bez DPH do výše min. hodnoty dle ZVZ pravidla OP VVV VZ dle zákona č. 137/2006 Sb. (ZVZ): od 2.000.000 Kč bez DPH pravidlo pro VZ s uzavřenou smlouvou od 500.000Kč – zveřejnění na profilu zadavatele

Výzva Šablony pro MŠ a ZŠ I Výzva č. 02_16_022: pro MŠ a ZŠ v krajích Výzva č. 02_16_023: pro MŠ a ZŠ v Praze identické výzvy liší se pouze v území dopadu: více rozvinuté regiony (Praha – výzva 23) méně rozvinuté regiony (kraje– výzva 22)

Cíl výzvy Usnadnit implementaci inkluzivního vzdělávání do škol Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů

Popis výzev Druh výzev: průběžné Fond: ESF Délka trvání projektů: 24 měsíců – tato délka musí být dodržena i v případě ,že zvolené šablony z časového hlediska nepokryjí celých 24 měsíců. Škola může následně v době realizace projektu požádat o předčasné ukončení projektu právě z důvodu, že byly naplněny všechny výstupy projektu. Ukončení příjmu žádostí: 30. 6. 2017 Ukončení realizace projektů: do 31. 8. 2019

Mateřské a základní školy Oprávnění žadatelé Mateřské školy Základní školy Mateřské a základní školy Zapsané ve školském rejstříku Ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, musí mít minimálně jedno dítě/žáka Partnerství není povoleno Udržitelnost projektu není

Podpora de minimis MŠ a ZŠ, jež nejsou příspěvkovými organizacemi obcí, krajů a MŠMT Úplata za vzdělávání ze soukromých zdrojů překračuje 50% celkových nákladů na vzdělávání a zároveň podpora nemá pouze lokální dopad Těmto žadatelům bude podpora poskytnuta v režimu de minimis. celková výše podpory de minimis, kterou poskytne jednomu podniku členský stát, nesmí v rozhodném období přesáhnout částku 200 000 EUR. Disponibilní částku pro čerpání podpory de minimis si žadatel může ověřit v Centrálním registru podpor de minimis na stránkách Ministerstva zemědělství (http://eagri.cz/public/app/RDM/Portal). Doporučujeme všem žadatelům, aby si před podáním žádosti o podporu, která má být poskytnuta v režimu de minimis, vždy ověřili svůj „disponibilní limit“ pro čerpání de minimis a přizpůsobili rozpočet svého projektu tak, aby poskytnutím podpory nedošlo k překročení tohoto limitu. Období tří let by mělo být posuzováno průběžně tak, že při novém přidělení podpory de minimis je třeba vzít v úvahu celkovou výši poskytnuté podpory de minimis v dotčeném jednoletém období a během dvou předchozích jednoletých účetních období. Doba tří jednoletých období bude stanovena podle účetního období používaného podnikem. Žadatel je povinen v rámci čestného prohlášení informovat poskytovatele podpory, jaké účetní období používá, a v případě, že aplikuje hospodářský rok, je nutné, aby zároveň vymezil začátek a konec svého hospodářského roku.

Dotazníkové šetření Vyhodnocení dotazníku a pokyny k možnostem čerpání ze šablon jsou zpřístupněny v rozhraní https://sberdat.uiv.cz/login Nutnost zvolení 1 šablony rozvíjející nejslabší oblast školy v porovnání s průměrem ČR, která vyplyne z dotazníkového šetření

Bagatelní podpora Bagatelní podpora Časová dotace jednotlivých absolvovaných vzdělávacích akcí konkrétní osoby Minimum pro tuto výzvu je 24 hodin / osoba V okamžiku dosažení hranice bagatelní podpory je osoba započítána do indikátoru 6 00 00 - Celkový počet účastníků – každý podpořený pedagog jako fyzická osoba musí dosáhnout bagatelní podpory a tudíž hodnota milníku 6 00 00 musí být ve stejné výši jako hodnota výsledkového indikátoru 5 25 10 Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti

Bagatelní podpora Mohou se sčítat např. semináře, workshopy, DVPP, praxe, stáže Šablony pro MŠ svázané s bagatelní podporou: I/2.1 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 40 hodin I/2.2 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin I/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (varianty: Čtenářská pregramotnost, Matematická pregramotnost, Inkluze) I/2.4 Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ I/2.6 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ) I/3.1 Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ I/3.2 Individualizace vzdělávání v MŠ

Bagatelní podpora Šablony pro ZŠ svázané s bagatelní podporou: II/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze) II/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) II/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 32 hodin II/2.4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 56 hodin (varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) II/2.5 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 56 hodin II/2.6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin (varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) II/2.7 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 80 hodin II/2.8 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin II/2.9 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ (varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze) II/2.10 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro ZŠ) II/2.11 Tandemová výuka na ZŠ II/2.12 CLIL ve výuce na ZŠ II/2.13 Nové metody ve výuce na ZŠ varianty: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze)

Výše podpory na 1 projekt (počet dětí/žáků školy x 2200 Kč) Minimální 200 000 Kč Maximální 200 000 Kč + (počet dětí/žáků školy x 2200 Kč)

Výše podpory na 1 projekt (počet dětí/žáků školy x 2200 Kč) Případ MŠ+ZŠ: 200 000 Kč za MŠ + 200 000 Kč za ZŠ = 400 000 Kč (počet dětí/žáků školy x 2200 Kč)

Výše podpory na 1 projekt Počet dětí/žáků školy k 30. 9. 2015 je zveřejněn u vyhlášené výzvy na webových stránkách MŠMT.4 Počet dětí/žáků školy pro další školní roky bude vždy aktualizován v prosinci daného školního roku na webových stránkách MŠMT.5 Vzhledem k tomu, že počet žáků k 30. 9. bude dostupný až v prosinci daného roku, je nutné při stanovení maximální částky na projekt při tvorbě žádosti v období mezi zářím až prosincem vycházet z počtu žáků předchozího školního roku. Nově zřízené školy mohou kromě výše uvedené podmínky tříměsíční činnosti školy podat žádost o podporu, až bude počet jejich žáků zveřejněn u vyhlášené výzvy na webu MŠMT.

Kalkulačka indikátorů Povinná příloha projektové žádosti Kalkulačka bude přílohou výzvy Indikátory Rozpočet projektu - kalkulačka pomáhá k optimálnímu výběru šablon - hlídá maximální možnou výši dotace

Kalkulačka indikátorů Indikátory Kalkulačka indikátorů Indikátor výstupu, milník a indikátor výsledku V projektové žádosti je nutné nastavit výchozí hodnoty indikátorů 5 16 10 - Počet dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření v podpořených organizacích 5 17 10 - Počet dětí, žáků a studentů Romů v podpořených organizacích 5 15 10 - Celkový počet dětí, žáků a studentů v podpořených organizacích Indikátor 5 10 10 – doplněn na základě vyhodnocení dotazníku na konci realizace projektu - Počet organizací, ve kterých se zvýšila kvalita výchovy a vzdělávání a proinkluzivnost

Poskytnutí dotace Poskytnutí dotace Celkovou dotaci poskytneme ve 2 zálohových platbách 1. zálohová platba – 60% celkových výdajů projektu poskytneme do 30 pracovních dnů po vydání Právního aktu 2. zálohová platba – 40% celkových způsobilých výdajů bude proplacena po schválení první průběžné ZoR projektu

Podání žádosti o podporu Probíhá v IS KP14+ (https://mseu.mssf.cz/) Pouze elektronicky (nutný elektronický podpis) Validace subjektu – Registr osob – od 1. 1. 2018 povinně všechny subjekty v ROS Všechny přílohy krom vyhodnocení dotazníku musí být doloženy v originále Příloha je považována za originál, pokud je elektronicky podepsána

Představení šablon

Cíl výzvy a podporované aktivity Podpora MŠ a ZŠ formou projektů zjednodušeného vykazování Personální podpora Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Čtenářské a matematické kluby Doučování žáků Setkávání s rodiči

Personální podpora – Oprávnění žadatelé Mateřské školy Základní školy O personální podporu nemohou žádat MŠ a ZŠ zřízené dle §16 odst. 9 školského zákona (speciální)

Personální podpora Školní asistent (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs. – 17 510 ,- Školní speciální pedagog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs. – 28 035,- Školní psycholog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs. – 28 035,- Sociální pedagog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,1/ měs. – 4 695,- Chůva (MŠ) – úvazek 0,5/ měs. – 16 135,-

Školní asistent (MŠ, ZŠ) Nepedagogický pracovník Kvalifikace: SŠ ped., VOŠ ped., VŠ ped. nebo kurz pro asistenty pedagoga 120 hod. 3 děti/ žáci ohrožení školním neúspěchem Podpora v rodině a při spolupráci s rodiči Komunikace s komunitou, rodinou a školou Pomoc při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit Administrativní a organizační podpora

Školní speciální pedagog (MŠ, ZŠ) Kvalifikace: dle zákona o PP 3 děti/ žáci s potřebou podpůrných opatření stupně 1 Diagnostické a intervenční činnosti Vytváření a zlepšování podmínek a začleňování žáků s SVP do hlavního vzdělávacího proudu Příprava IVP pro žáky s SVP a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi

Školní psycholog (MŠ, ZŠ) Kvalifikace: dle zákona o PP 3 děti/ žáci s potřebou podpůrných opatření stupně 1 Pozoruje prostředí ve třídě a chování žáků Diagnostika problémů žáků Konzultace s žáky, učiteli i rodiči žáků Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními i se zdravotnickými zařízeními

Sociální pedagog (MŠ, ZŠ) Nepedagogický pracovník Kvalifikace: VŠ v oborech zaměřených na sociální pedagogiku nebo sociální práci 3 děti/ žáci ohrožení školním neúspěchem Podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí Ochrana dětí – děti zneužívané, zanedbávané, traumatizované Prevence obtíží v oblasti chování Vzdělávání učitelů školy a zvyšování jejich povědomí v sociálních otázkách Spolupráce s obcemi a dalšími veřejnými institucemi

Chůva (MŠ) Nepedagogický pracovník Studium v oblasti pedagogiky, zdravotnictví nebo sociální péče Kvalifikační kurz (dle NSK Chůva pro hrací koutky nebo Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky) Alespoň 2 dvouleté děti, které dosáhnou věku 3 let až ve 2. pololetí školního roku Základní péče o děti – oblékání, hygiena, prevence úrazů, bezpečnost Podpora v rozvoji dítěte formou her, malování, čtení, řečových her

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů Pro MŠ formou DVPP výběr z několika časových dotací - individuálně i týmově – 40 , 16 , 24 , 60 zaměření na: inkluzi, osobnostní rozvoj, sociální rozvoj, čtenářská a matematická gramotnost, specifika práce s dvouletými dětmi, supervize

Další šablony pro MŠ Sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv - Celkové náklady na aktivitu - 8 492,- Celkové náklady na jednotku – 4 246,- Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ (DVPP) – 25 320,- Individualizace vzdělání (vedení dětského portfolia) – 16 880,- Tematická setkání a spolupráce s rodiči dětí Celkové náklady na aktivitu - 22 056,- Celkové náklady na jednotku – 3 676,-

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů Pro ZŠ formou DVPP Výběr z několika časových dotací - individuálně i týmově – 16 , 32 , 56 , 80 , 8 , 20 , 30 , 6 Zaměření na: inkluzi cizí jazyky mentoring čtenářská a matematická gramotnost

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů na ZŠ Další formy OSR: Vzájemná spolupráce pedagogů (čtenářská a matematická gramotnost, inkluze) Sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv Tandemová výuka CLIL ve výuce Nové metody ve výuce na ZŠ (čtenářská a matematická gramotnost, inkluze)

Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ Na téma čtenářská a matematická gramotnost, inkluze Vytvoření minitýmu 3 PP, 10 hodin setkávání Vzdělávací cyklus bude realizován 2x Plánovat, realizovat a vyhodnocovat setkání Hospitace u kolegů a následná reflexe Celkové náklady na aktivitu 16 136,- Celkové náklady na jednotku – 8 068,-

Sdílení zkušeností PP prostřednictvím vzájemných návštěv Výměna zkušeností mezi pedagogy z různých škol Spolupráce trvající celkem 16 hod. Identifikovat oblast, ve které je třeba rozvíjet znalosti a dovednosti (např. čtenářská a matematická gramotnost, prevence šikany, nadaní žáci, atd.) Celkové náklady na aktivitu - 8 492,- Celkové náklady na jednotku – 4 246,- 8 hodin návštěvy, 8 hodin příprava a reflexe

Tandemová výuka na ZŠ 2 pedagogové společně naplánují a zrealizují 20 vyučovacích hodin (10 hod. výuka + 10 hod. příprava a reflexe) Nejedná se o hospitaci, ale o společnou výuku K prohloubení spolupráce pedagogických pracovníků (i budoucích pedagogů) v oblasti společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí Využívat odbornou literaturu, webináře, videa z výuky Celkové náklady na aktivitu - 7 780,- Celkové náklady na jednotku – 778,-

Extrakurikulární rozvojové aktivity pro ZŠ Čtenářský klub pro žáky – 17 277,- Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky – 17 277,- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem – 8 523,- Příprava na vyučování žáků ohrožených školním neúspěchem – 25 569,-

Pro min. 6 žáků (povinná docházka) Čtenářský klub pro žáky ZŠ a Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ Pro min. 6 žáků (povinná docházka) Min. 2 žáci ohroženi školním neúspěchem 16 schůzek po 90 min. v období 5 měsíců Možno zakoupit knihy, kusový koberec, sedací vaky a kostky atd.

Spolupráce s rodiči žáků ZŠ Poskytnout rodičům prostor k diskuzi nad tématy: modernizace škol a vzdělávacího systému Účast externího odborníka 12 hod v průběhu realizace projektu Skupina minimálně 8 rodičů

Šablony http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy- 1/priklady-dobre-praxe http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy- c-02-16-022-a-c-02-16-023-podpora-skol- formou-projektu https://mseu.mssf.cz