ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. Mateřská škola Karlovy Vary, Komenského 7, příspěvková organizace
Advertisements

Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Vítáme Vás na dni otevřených dveří. Milé děti, doufáme že se vám u nás bude líbit.
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
“English Time“ – Angličtina s rodilým mluvčím v MŠ U Plavecké haly
Škola pro život v 21. století
Setkávání žáků s SPU Setkávání žáků s SPU Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Rozmarýn.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Škola pracuje podle vzdělávacích programů
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Školní vzdělávací program,,Přírodou ke vzdělávání‘‘
LESNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLKA A DRUŽINA V POSTUPIMI - stáž červenec 2014
DOBRÝ DEN. Kdo jsme? Občanská inspirace je nezisková organizace, která od roku 1998 podporuje pestrý tvořivý a šťastný život dětí i dospělých zejména.
Logopedická třída MOTÝLCI
Praha 4, Tajovského1309 IČ:
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Místní akční skupina Rakovnicko
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Sdružení rodičů při MŠ Sluníčko. Proč sdružení rodičů  MŠ spravuje finanční prostředky určené pouze na předškolní vzdělávání  MŠ nemůže spravovat finanční.
KROUŽEK MALÝ KUCHTÍK (1. – 3. ročník).
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Školní stravování Mgr. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje tel.:
BEZPEČNÉ CESTY DO ŠKOLY 2016 Jak to začalo? V lednu 2016 proběhla schůzka ředitele školy s paní starostkou a panem místostarostou a výsledkem je – 20.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE okres KOLÍN,
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
Mateřská škola, Náchod, Havlíčkova 1848
Pusíkoviny Fotonoviny oddílu Pusík a Knoflíci z PS Nepomuk
Preventivní programy pro zlepšení stavu chrupu u dětí
JAK JSME MALOVALI AUTOBUSOVOU ZASTÁVKU
Aktuální informace o stavu
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
Vazba na Operační programy
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
1. Mateřská škola Karlovy Vary, Komenského 7, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Zdeny Kaprálové a MŠ Vrbátky , příspěvková organizace
Š A B L O N Y II.
Kritické myšlení v mateřské škole
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Druhý stupeň malotřídně
Základní škola a Mateřská škola Kozlov, příspěvková organizace
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Pracovní stáž Malta 2019.
Transkript prezentace:

ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA KDY A JAK VE ŠKOLCE BÁDAT? PŘÍKLADY ORGANIZAČNÍCH FOREM A MOŽNOSTÍ Mgr. ŠŤASTNÁ RENÁTA

ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA 4 TŘÍDY - 2 V ÚČELOVÉ BUDOVĚ - 1 V ZŠ - 1 NA ODLOUČENÉM PRACOVIŠTI PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO 88 DĚTÍ VE VĚKU 2,5 – 7 LET 8 PEDAGOGŮ

JEDNOTLIVÉ KROKY BADATELSTVÍ V MŠ NÁPADY, NÁMĚTY, CO OVĚŘIT JAK TO ASI DOPADNE? (TVORBA DOMNĚNEK, HYPOTÉZ) PLÁN POSTUPU A PŘÍPRAVA POMŮCEK POPIS A VYHODNOCENÍ VÝSLEDKU POKUSU, PREZENTACE OSTATNÍM (I RODIČŮM) PRAVIDLO: CO NEJVYŠŠÍ ÚČAST A SAMOSTATNOST DĚTÍ

BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 1 BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 1. SKUPINOVÁ ČINNOST BĚHEM TÉMATU V MŠ PRACUJEME V KOUTCÍCH (CENTRECH) V JEDNOM Z KOUTKŮ SE SKUPINKA DĚTÍ VĚNUJE EXPERIMENTOVÁNÍ U TÉMATU „CO JE KULATÉ“ JSME SE VĚNOVALI BUBLINÁM JEDNA ČÁST SKUPINY OVĚŘOVALA, JAK SE TVOŘÍ BUBLINY V ČISTÉ VODĚ ,A DRUHÁ ČÁST SKUPINY, JAK SE TVOŘÍ BUBLINY VE VODĚ S OBSAHEM MÝDLA

BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 1 BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 1. SKUPINOVÁ ČINNOST BĚHEM TÉMATU JDE O BADATELSTVÍ? VÝSLEDEK PRÁCE PŘEDEM JSME VYTVÁŘELI HYPOTÉZY (DOMNĚNKY, CO SE ASI STANE) PROBĚHLO OVĚŘOVÁNÍ, DĚTI SI POKUS VE VELKÉ MÍŘE PŘIPRAVILY SAMY PROBĚHLO VYHODNOCENÍ A PREZENTACE VÝSLEDKŮ

POKUSY NEPROBÍHAJÍ JEN VE TŘÍDĚ, ALE I VENKU: BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 2. SOUVISLÁ ČINNOST - TÝDENNÍ TÉMA TŘÍDY PŘÍKLAD TÉMATU: BARVY POKUSY NEPROBÍHAJÍ JEN VE TŘÍDĚ, ALE I VENKU: DĚTI OBJEVUJÍ, KTERÉ PŘÍRODNINY ZANECHAJÍ BAREVNOU STOPU NA BÍLÉM PAPÍŘE OVĚŘUJE SE A UČÍ OBJEVOVÁNÍM ZPRAVIDLA CELÝ TÝDEN DĚTI DÁVAJÍ NÁMĚTY, NÁPADY, CO MŮŽEME DĚLAT OPĚT SE HOVOŘÍ PŘEDEM O TOM, CO SE ASI STANE DĚTI OBJEVUJÍ SAMY, ZA POMOCI STARŠÍCH KAMARÁDŮ, PŘÍPADNĚ POZORUJÍ POKUSY, KTERÉ PŘEDVÁDÍ UČITELKA A PAK JE MOHOU NAPODOBOVÁNÍM ZOPAKOVAT

BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 2 BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 2. SOUVISLÁ ČINNOST - TÝDENNÍ TÉMA TŘÍDY OBJEVOVÁNÍ PROBÍHALO U VŠECH ČINNOSTÍ MÍSENÍ BAREV S POTRAVINÁŘSKÝMI BARVAMI

BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 3. AKCE S RODIČI - DÍLNY TÉMA A ČINNOSTI SE MOHOU PROPOJIT I S AKCÍ S RODIČI: BAREVNÁ PLASTELÍNA POŘÁDÁME DÍLNY A ODPOLEDNE S MÁMOU A TÁTOU

JSOU SEMÍNKA STEJNÁ NEBO RŮZNÁ? KDO ŽIJE NA NAŠÍ ŠKOLNÍ ZAHRADĚ? CO JEŠTĚ OBJEVUJEME? JSOU SEMÍNKA STEJNÁ NEBO RŮZNÁ? KDO ŽIJE NA NAŠÍ ŠKOLNÍ ZAHRADĚ?

MÁ KAŽDÉ JMÉNO STEJNÝ POČET PÍSMEN? CO JEŠTĚ OBJEVUJEME? MÁ KAŽDÉ JMÉNO STEJNÝ POČET PÍSMEN? JAK FUNGUJE LANOVKA?

BARVA Z PŘÍRODNIN SE DÁ DOSTAT NA LÁTKU CO JEŠTĚ OBJEVUJEME? KOLIK VODY VYTEČE, KDYŽ NECHÁME TÉCI VODU BĚHEM ČISTĚNÍ ZUBŮ – PREZENTACE PRO RODIČE BARVA Z PŘÍRODNIN SE DÁ DOSTAT NA LÁTKU

BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 4 BADATELSTVÍ V MŠ KUNÍN - ORGANIZAČNÍ FORMY 4. TÝDENNÍ LETNÍ ŠKOLA MŠ + ZŠ LETNÍ ŠKOLA SE KONALA FORMOU TÝDENNÍHO PŘÍMĚSTSKÉHO TÁBORA ÚČASTNILY SE JÍ DĚTI VĚ VĚKU 4-10 LET, RODIČE HRADÍ NÁKLADY NÁKUP NA LETNÍ ŠKOLU JE NÁROČNÁ ZÁLEŽITOST

DĚTI SE UČILY VLASTNÍ ZKUŠENOSTÍ LETNÍ ŠKOLA PRACOVALY JSME S NÁPADY DĚTÍ DĚTI SE UČILY VLASTNÍ ZKUŠENOSTÍ

PŘIPRAVOVALY SI TABULKY POKUSY JSME DOKUMENTOVALI LETNÍ ŠKOLA PŘIPRAVOVALY SI TABULKY POKUSY JSME DOKUMENTOVALI

MUSELI JSME DLOUHO ČEKAT NA VÝSLEDEK LETNÍ ŠKOLA BYLO TO NAPÍNAVÉ MUSELI JSME DLOUHO ČEKAT NA VÝSLEDEK

POPIS A VYHODNOCENÍ VÝSLEDKU POKUSU, PREZENTACE OSTATNÍM (I RODIČŮM) ZAPOJENÍ RODIČŮ

PROČ SE NÁM TO DAŘÍ? MÁME INFORMACE O BADATELSTVÍ, PROŽITKOVÉM UČENÍ DÍKY PROJEKTU INFORMATORIUM A SPIRÁLA A DÍKY VZDĚLÁVACÍM AKCÍM KVICU, MÁME PODPORU VEDENÍ ŠKOLY PRO DVPP MÁME PODPORU ZŘIZOVATELE ŠKOLY A VEDENÍ ŠKOLY PRO NÁKUP MATERIÁLU NA OBJEVOVÁNÍ MÁME DĚTI VE VĚKOVĚ SMÍŠENÝCH TŘÍDÁCH A SKUPINÁCH, MLADŠÍ SE UČÍ OD STARŠÍCH NÁPODOBOU