STROJOVNA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_15_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Užití transformace.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Jaderná elektrárna Jak funguje? JJaderná elektrárna funguje na stejném principu jako uhelná elektrárna UU obou typů se elektrická energie vyrábí.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Usměrňovač alternátoru Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Navíjení Obor:Elektrikář.
DRUHY VOD Voda pokrývá 60 % zemského povrchu: Srážková voda Srážková voda Povrchová voda Povrchová voda Podzemní voda Podzemní voda Minerální voda (minerály.
Elektrické stroje a přístroje
Výroba ocelí Ocel se vyrábí zkujňováním.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství.
Parní (uhelné) elektrárny
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
TĚŽKÉ NEŽELEZNÉ KOVY A JEJICH SLITINY
Transformátory.
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
6. STRUKTURA A VLASTNOSTI PLYNŮ
Elektrické stroje točivé
Tefal parní generátor Express Auto Control GV7781
Výroba elektrické energie - obecná část
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
TEPELNÉ MOTORY.
Elektroenergetika úvod do předmětu.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Fyzika – Tepelná elektrárna
Základy rovnovážné termodynamiky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet tepelného schématu RC oběhu s přihříváním páry.
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Pístové kompresory VY_32_INOVACE_21_416
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rovnání a ohýbání.
Elektrické stroje a přístroje
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Tepelné stroje.
Zlatá medaile na výstavě Aqua-therm Praha 2002
Měření izolační pevnosti spouštěče
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Seminář k tématice: Nevyjmenované zdroje a odpojování od CZT
TEPELNÉ MOTORY.
Parná turbína Mária Gubová 1.C.
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
CUBA KUBA Business on the Largest Island in the Caribbean
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Tepelné motory.
E1 Přednáška č.5.
Transkript prezentace:

VÝROBA ELEKTRICKÉ ENERGIE V ELEKTRÁRNĚ PRG-ZPD008-20041008-11373P1C VÝROBA ELEKTRICKÉ ENERGIE V ELEKTRÁRNĚ STROJOVNA Lukáš Bamburák, 2017 ETU II

STROJOVNA

T-S DIAGRAM – Rankine-Clausiův OBĚH Carnotův cyklus (ideální tepelný oběh) Způsoby zvýšení účinnosti RC cyklu (reálný tepelný oběh): snížení tlaku v kondenzátoru zvýšení tlaku napájecí vody carnotizace t [°C] 3 5 C2 C3 C1 C4 1

PÁRA Úprava vody Mechanické a organické nečistoty Ionty (Ca2+, Mg2+, Na+…) CO2, O2, alkalizace Měrná vodivost 0,2 µS/cm Vstupní parametry páry přehřátá: 570 °C; 17,5 MPa; 540 t/h přihřátá: 575 °C; 3,2 Mpa Výstupní parametry páry 27 °C; 3 kPa (a)

PARNÍ TURBINA Přeměna tepelné energie na mechanickou Pracovní stupeň turbiny rozváděcí kolo (stator) oběžné kolo (rotor) Dělení protitlaké kondenzační

LOPATKY TURBINY Proměnlivá délka nižší tlak  delší lopatky Profil lopatek válcová zborcená 3D Závěsy oběžných lopatek T-nožka vidlička stromeček (extrémní odstředivé síly) Rychlostní trojúhelník

ROTOR TURBINY

TURBINA – VT A ST DÍL

OZUBENÝ VĚNEC ROTORU TG

ZBORCENÝ PROFIL LOPATEK

VÁLCOVÝ PROFIL LOPATEK

3D PROFIL LOPATEK

PRACOVNÍ STUPEŇ TURBINY

STROMEČKOVÁ NOŽKA LOPATEK

UCPÁVKY Těsní prostor mezi rotorem a statorem Zabraňují úniku páry z turbiny a mezi pracovními stupni Labyrintové ucpávky

LABYRINTOVÉ UCPÁVKY

KONDENZACE Kondenzace izobarický a izotermický děj odebírání výparného tepla výstupní páře z turbiny pára  voda

KONDENZÁTOR 17 096 trubek vně - pára uvnitř – chladící voda plocha 11 125 m2 (cca 1,6 fotbalového hřiště  )

CHLADICÍ OKRUH Otevřený chladicí okruh zhruba 7,5 m3/s na blok odpar cca 200 až 500 m3/h

CHLADICÍ VĚŽE S přirozeným tahem (typ Iterson) výška 96 m rozstřik kapek +8,5 m chladicí blánová vestavba +5,9 až +7,9 m odlučovače kapek zimní ostřiky zaústění kouřovodů S nuceným tahem pomaloběžné ventilátory

ROZSTŘIKOVÝ SYSTÉM

CHLADICÍ VÝPLŇ

ODLUČOVAČE KAPEK

ZAÚSTĚNÍ KOUŘOVODU

ZIMNÍ PROVOZ

GENERÁTOR Mění mechanickou energii od turbiny na elektrickou Chlazení vzduchem (dříve vodík – 14x větší c)

STATOR GENERÁTORU Dynamové plechy Vinutí statoru

ROTOR GENERÁTORU Výkovek Vinutí rotoru

BUZENÍ Bezkontaktní buzení budič s rotujícím usměrňovačem budící přívod ve vývrtu hřídele

VYVEDENÍ ELEKTRICKÉHO VÝKONU Rozvodna Hradec 400 kV Vlastní spotřeba 6 kV 15,75 kV

PŘEBĚH STROJE PŘI ODLEHČENÍ

DOTAZY DĚKUJI ZA POZORNOST Lukáš Bamburák technolog provozu lukas.bamburak@cez.cz