VY_32_INOVACE_CIT_10 Multiplexery.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZAPOJENÍ LOGICKÝCH FUNKCÍ POMOCÍ OBVODŮ NOT, OR, AND, NOR, NAND
Advertisements

VY_32_INOVACE_CIT_09 Kodéry. Kodér opak dekodéru aktivní úroveň na jednom vstupu (1 z n) převádí na binární nebo BCD kód na výstupu kodér Binární.
VY_32_INOVACE_CIT_01. Logická proměnná – nabývá dvou hodnot log 0 a log 1 (L, H) Logická funkce – vzájemná závislost vstupních a výstupních proměnných.
ELEKTRONIKA Usměrňovače – filtrace napětí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MĚŘENÍ NA INTEGROVANÝCH OBVODECH ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Klopné obvody VY_32_INOVACE_CIT_14. Bistabilní klopný obvod BKO je základním paměťovým prvkem pamatuje si stav po odpojení vstupů základním obvodem je.
Návrhové systémy. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Parametry počítačových zdrojů Jaký typ zdroje máme: AT či ATX (AT se dnes již nepoužívá) Výkon zdroje – určuje nám jaký maximální odběr el. proudu nám.
Paměti VY_32_INOVACE_CIT_17. Základní pojmy Kapacita – max. množství informace, které lze uložit (bit, byte, kB, MB, GB, 1k = 1024) Organizace – paměťové.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Kombinační logické obvody
Hardware číslicové techniky
VY_32_INOVACE_CIT_04 Technika TTL a CMOS.
Hardware číslicové techniky
Elektronické zesilovače
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
VY_32_INOVACE_CIT_12 Komparátory.
Regulátory v automatizaci
VY_32_INOVACE_CIT_08 Integrované dekodéry.
Tranzistorový zesilovač
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Hardware číslicové techniky
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Základní logické funkce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Integrované logické členy
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_CIT_13 Sčítačky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Řadič Orbis pictus 21. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
VY_32_INOVACE_CIT_14 Registry.
Syntéza kombinačních logických obvodů
INFORMATIKA – základní pojmy v informatice
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_CIT_11 Demultiplexery.
Autor: Pszczółka Tomáš
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Elektrické měřící přístroje
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Logické funkce a obvody
Logické funkce a obvody
Základní komponenty počítače
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Digitální učební materiál
Logické funkce a obvody
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Základní logické funkce
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CIT_10 Multiplexery

Princip multiplexeru Multiplexer obvod s několika vstupy a jedním výstupem adresovacími vstupy se vybere jeden ze vstupů signál z vybraného vstupu se přenáší na výstup Multiplexer výstup vstupy adresa mechanický, elektronický analogový, číslicový

Přepínač jako multiplexer Mechanický přepínač Elektronický přepínač

Základní obvod – hradlo AND Pro přenos nebo blokování signálu slouží hradlo AND Signál z datového vstupu se přenáší na výstup, pokud řídící signál úrovní 1 hradlo „otevře“ simulace

Dvouvstupový multiplexer Adresový vstup A přepíná na výstup datový vstup D1 (A=1) nebo D2 (A=0). Přes invertor je vždy druhé hradlo blokováno. simulace

Čtyřvstupový multiplexer Použití – převod paralelních dat na sériová - na adresové vstupy přiveden výstup z čítače E – povolovací vstup

IO 74251 osmikanálový MUX 3 adresové vstupy povolovací vstup – aktivní 0 výstup normální a negovaný

Multiplexerová logika Využití multiplexeru pro realizaci logické funkce Výraz obsahuje všechny kombinace vstupů v součinu s datovými vstupy. Datové vstupy nepotřebných kombinací spojíme se zemí. Jakou funkci realizuje toto zapojení?

Zdroje ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. 4 Zdroje ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. 4. aktualiz. vyd. České Budějovice: Kopp, 2009, 305 s. ISBN 978-80-7232-394-4. NATIONAL INSTRUMENTS CORPORATION. NI Circuit Design Suite Version 10.0 [software]. [Přístup 26.1.2013]. Dostupné z http://www.ni.com. Minimální požadavky na systém: Windows 2000 Service Pack 3 or later, or Windows XP, Pentium 4 class or equivalent, 512 MB RAM, 1,5 GB of free hard disk space. © Ing. Jaroslav Chlubný