Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Pěší provoz a cyklistická doprava ve městě
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Cyklokonference 2011 Ing. Milan Plesar místostarosta města otrokovice
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Vyhledávací studie trasy nové krajské silnice Modřice – Šlapanice – Tvarožná.
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Bike Brno – Bike konference 2012 Plzeňský kraj 4. –
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
BIKETOWER – důležitý prvek v podpoře cyklistiky
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
PODPORA CYKLISTICKÉ DOPRAVY V LIBERECKÉM KRAJI A JEJÍ VAZBA NA CYKLOSTRATEGII 04/2013.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Socioekonomické poměry
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
stůj, dej přednost v jízdě
Síť EUROPE DIRECT Úkolem informační sítě EUROPE DIRECT je šířit informace a doporučení týkající se politik EU a aktivně podporovat diskuze o Evropské.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Nevyužitá absorpční kapacita venkovských obcí Analýza venkova: nové otazníky a výzvy 20. října 2011 Arcidiecézní muzeu, Olomouc.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
OLOMOUCKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-37 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
D o z p n r.
Hospodářská soudržnost ORP v regionu soudržnosti Střední Morava
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Olomouci
Dotační program pro rok 2019
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Transkript prezentace:

Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace Ing. Petr Smítal a kol. Regionální agentura pro rozvoj střední Moravy

Vymezení zájmového území

Vymezení východisek Vzájemné propojení jednotlivých sídel pro pravidelné uživatele – tedy cyklisty dojíždějící do zaměstnání, do škol, na úřady Koridor je pojat ve smyslu „pásu“ území – trasování bude předmětem podrobnější vyhledávající studie

Vymezení východisek Koridory mají zajišťovat vazbu na průmyslové zóny a významné zaměstnavatele a také umožňovat kombinování jízdy s veřejnou osobní dopravou Parkovací domy, parkovací boxy

Vymezení východisek Dojezd cyklisty v rámci městského prostředí se uvádí 3-5 km V případě dojezdu z mimoměstského prostředí (zázemí měst) je reálné u běžných kol uvažovat se vzdáleností okolo 7 km Nový fenomén – elektrokola – dojezd 15 km

Úrovně koridorů Hlavní trasa cyklokoridoru Spojení Olomouce – Prostějova - Přerova Vedlejší trasa cyklokoridoru Spojující obce s rozšířenou působností a další významné lokality z pohledu zaměstnanosti Uničov, Šternberk, Litovel, Mohelnice, Konice, Němčice n. H., Kojetín, Hlubočky, Lipník n. B., Hranice Doplňková trasa cyklokoridoru Zejména radiální vazby ze zázemí měst

Přehledná mapa návrhu koridorů

Sumarizace nákladů

Zrealizované úseky cyklostezek

Co nás čeká??? Zpracování podrobné vyhledávající studie Konzultace na úrovni obcí pro každý cyklokoridor Zásobník projektů a akční plán Nutnost pozice koordinátora Chceme, aby šlo financovat všechna moderní opatření pro cyklistickou dopravu

V extravilánu nejen… stezky pro cyklisty (C8) stezky pro chodce a cyklisty se smíšeným provozem (C9)

komunikace s vyloučením motorové dopravy (B11) …ale i… komunikace s vyloučením motorové dopravy (B11)

stezky pro chodce a cyklisty s odděleným provozem (C10) V intravilánu nejen… stezky pro chodce a cyklisty s odděleným provozem (C10)

Ale zejména… vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty (V14 + IP20) piktogramové koridory pro cyklisty (V20)

stezky pro chodce s povoleným vjezdem cyklistů (C7 + E13) V určitých případech… stezky pro chodce s povoleným vjezdem cyklistů (C7 + E13)

A nebo velmi jednoduchá řešení obousměrný provoz cyklistů v jednosměrných komunikacích (E12) pohyb po zklidněných komunikací - zóna 30, obytná zóna

Regionální agentura pro rozvoj střední Moravy Děkuji za pozornost Ing. Petr Smítal mobil: +420 603 980 299 smital@rarsm.cz Regionální agentura pro rozvoj střední Moravy Horní náměstí 5, Olomouc 772 00