Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_ 5_14KolB-17 Název tematické oblasti (sady) Dokumentace, diagnostika a měření v elektronice Název vzdělávacího materiálu Postup při diagnostice číslicového obvodu Druh učebního materiálu prezentace Anotace Při opravě digitálního zařízení kontrolujeme hlavně napájecí a logické úrovně Klíčová slova Bit, napájení, procesor, data, úložiště Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Elektrotechnika, elektrikář slaboproud Ročník III- IV ročník Typická věková skupina 17- 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Bohumír Kolčárek Zhotoveno, (datum/období) 10-15. 8.2012 Celková velikost 2,45 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bohumír Kolčárek Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz
Postup při diagnostice číslicového obvodu Číslicové – digitální zpracování signálu mají všechny moderní zařízení, DVD, MP3, MP4 přehrávače, PC, mobily, smartphony, tablety, Set top boxy Všechny jsou ovládány procesorem a programem, a proto nemáme možnost opravy ani kontroly, je možná jen údržba nebo výměna ve specializovaném servisu.
Krok 1: Očistíme a provedeme vizuální kontrolu – zaprášené čtecí zařízení, špatné chlazení.
Krok 2: Kontrolujeme napájecí obvody, všechny tyto zařízení používají napětí 3,3V, 5V a 12V
Krok 3: Měření signálu u jednoduchých číslicových obvodů používáme čítače, logické sondy případně drahé sledovače a testery. http://www.edunet.souepl.cz
Krok 4: Kontrola, měření logických stavů vstupu a výstupu provádíme pomoci měřících sond.. http://www.edunet.souepl.cz