Ledovce Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LEDOVCE Odhaduje se, že více jak desetina zemského povrchu tj. asi km2, je neustále pokryta ledem. Led je ve skutečnosti největší světovou rezervou.
Advertisements

Ledovce.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Obr. 1 – mapa Severní Ameriky
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
C O NEPATŘÍ MEZI OSTATNÍ I. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Světadíly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Rudická. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Zelenina a stín Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
VODSTVO ČR Vodopády, jezera, rybníky a přehrady na území Česka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Graclík. Dostupné.
Ledovce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Ledovce Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_20_Ledovce Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
Vodopády, jezera, rybníky a přehrady na území Česka
Vývoj pevniny a litosférické desky
Členitost a tvary povrchu
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Oceány a moře HYDROSFÉRA
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Kanada Obr. 1 – Mapa Kanady
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vznik pohoří Obr. 7 – K2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_14_Činnost ledovce
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Třídíme podle dvou kritérií
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Slož popletené obrázky.
Na které písmenko začíná obrázek?
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Ledovce Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Ledovce Vznik: Co rozhoduje: stlačením nahromaděné masy sněhu, dále dochází k růstu hustoty sněhu – vzniká tzv. firn, firn následně rekrystalizuje a vzniká led. Co rozhoduje: nadmořská výška a zeměpisná šířka. Obr. 2 Ledovec v Kanadě

Rozdělení ledovců Pevninské Horské najdeme je na pevnině, většinou ve vyšších zeměpisných šířkách (tzn. za polárním kruhem). Horské ve vyšších nadmořských výškách v horách, pohybují se kvůli působení gravitace. Obr. 3 Ledovec v Rakousku

Spojovačka Spoj, co k sobě patří: Antarktida Arktida Grónsko Alpy Himaláje Kilimandžáro nejvyšší pohoří Afriky pokryté ledem a sněhem největší ostrov světa s pevninským ledovcem světadíl, v němž najdeme pevninský ledovec evropské pohoří s několika ledovci území za severním polárním kruhem pokryté ledem a sněhem nejvyšší pohoří světa, v němž najdeme horské ledovce

Ledovcové kry Vznik: Nebezpečí: odlomením kusu ledovce. pro lodě, r. 1912 – potopení Titaniku (jedna z největších lodních katastrof. Obr. 4 Ledovec Aiguille (Francie)

Činnost ledovců Činností vznikají: údolí ve tvaru U, ledovcová jezera, Obr. 5 Ledovec d‘ Arsine Činností vznikají: údolí ve tvaru U, ledovcová jezera, celé nížiny, bludné balvany.

Použité zdroje informací Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-08-30]. Dostupné pod licencí Public domain na www: http://www.wikimedia.org. Obr. 1 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Masiv_Lyskamm_a_oba_ledovce_Ghio._del_Lys.jpg Obr. 2 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kanadagletscher.jpg Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-08-30]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: http://www.wikimedia.org. Obr. 3 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gletscher_Rote_Wand.JPG Obr. 4 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aiguille_fg39.jpg Obr. 5 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Glacier_d%27Arsine_(France).JPG Ostatní informace pochází z vlastních zdrojů Mgr. Davida Mánka. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.