Preference sledovanosti TV pořadů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Budeš se dívat na televizi? Zase vysílají ty volební pořady s výzkumy? Je to docela dobré „ZRCADLO“ – a navíc tam zase bude ten Tuček ze STEM/MARK  To.
Advertisements

WEDOS slaví třetí narozeniny
Technika,tak jak ji vidím já…
LSS DĚTI 2008.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
 Pod záštitou: Ústeckého kraje.  ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, MÍROVÁ 2734/4, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE PROJEKT ÚSTECKÉHO KRAJE: EKO-ECHO - Kouty krajiny.
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Techniky sběru informací
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Dramatika pro děti Workshop ARAS Strana 1.
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Pojmy a interpretace.
semestrální práce z předmětu mab
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
TV trh s reklamou – nyní a potom Digimedia 2007 Květen 2007.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
České děti jako čtenáři v roce 2013 Kroměříž Vít Richter Národní knihovna ČR
Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. – Druhá úroveň Třetí úroveň – Čtvrtá úroveň » Pátá úroveň 1 Proměna.
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Média a my v dnešním světě Tony Duong, 8.B Projektový den 8. dubna 2009.
Úvod: Vytvoření datové matice a pořízení dat Výzkum TV & knihy Jiří Šafr FHS UK, HiSo a ŘS Analýza kvantitativních dat AKD I. (II.) / Praktikum LS 2011,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Programová koncepce ČT :D
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
1 Největší Běžecký závod pro studenty středních škol v ČR 14 semifinálových závodů v centrech měst v celé ČR Finálový závod v rámci Volkswagen klasického.
Televize 8. ročník.
Česká soukromá televizní stanice Janoštíková Tereza IV.E.
REKLAMA Návykové chování a závislost Zpracovali: Markéta Ráčková, Ondřej Otava.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/28 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Bezdrátová technologie WiFi Co se všechno naučíme??? Způsoby.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
Využití Big Data pro analýzu sledovanosti TV Petr Nemeth České Radiokomunikace a.s.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
25 / 1 / 2011.
Televize 8. ročník.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Jak vzniklo ČT D a první výsledky
Vegyed igénybe az időt Udělej si čas!.
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Dobrý den, prosím a děkuji
Sekce veřejných knihoven SKIP
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Co říká česká veřejnost?
Transkript prezentace:

Preference sledovanosti TV pořadů u dětí mladšího školního věku

Měření televizní sledovanosti- výzkum

Výzkum televizní sledovanosti Zadavatel výzkumu ATO = Asociace televizních organizací Členové ATO: Česká televize FTV Prima spol. s r. o. AKA – Asociace komunikačních agentur v ČR + přidružení členové: Barrandov televizní studie AT media Realizátor: MEDIARESEARCH a.s.

Elektronické měření televize a rádia hlavní parametry měření tv v čr Od roku 2002 (2002-2007-2012-2017) Panel od roku 2013: 1 833 (1 650 dom. denně) Průběžná obměna panelu (25 %/rok) Kontinuální výzkum (9 000 dom./rok), Adresní opora výzkumu Měřící zařízení SimEar®, GSM/GPRS technologie přenosu dat Měření všech TV stanic (analog/DVB, satelit/kabel/terestrické, IP TV) Data až do úrovně sekund Data 6h-6h následující den ráno Kontinuální výzkum životního stylu -LSS

LSS děti – výzkum životního stylu Výzkum LSS děti je bezesporu jedním z cenných kontinuálních zdrojů informací o životě dnešních dětí a jejich vztahu k médiím, která jsou jeho naprosto nedílnou součástí

Terénní sběr a zpracování dat 2013 Panelové domácnosti 1. vlna 22.05. - 06.06.2012 (70 respondentů) Panelové domácnosti 2. vlna 11.10. - 29.10.2012 (71 respondentů) Panelové domácnosti 3. vlna 24. 01. - 12. 02. 2013 (55 respondentů) Kvótní dosběr 15.03. - 04.04.2013 (509 respondentů) Kvantitativní výzkum metodou F2F dotázáno 716 dětí ve věku 4-14 let (kvótní dosběr 509 dětí) Cílem je popsat dětskou populaci ČR z hlediska mediálního chování a životního stylu Výzkum se obsahově i metodicky liší pro věkové skupiny dětí: 4-9 let (n=435) a 10-14 let (n=281) Výběrové a vážící znaky: pohlaví, věk, kraj, velikost místa bydliště, velikost domácnosti, věk x pohlaví, pohlaví x kraj a věk x kraj Návratnost: 94 % 787 oslovených 718 dotázáno 716 zařazeno do zpracování 7

Děti mladšího školního věku a televize

Děti a jejich vztah k televizi Sledování televize patří k nejčastějším volnočasovým aktivitám dětí. Sledování televize patří u dětí mladšího školního věku k nejoblíbenějším činnostem Televizi děti sledují nejčastěji samy nebo se sourozencem Bedroom culture = 44% dětí 7-9 let a 55% dětí 10 – 12 let má ve svém pokojíčku televizi. Děti, které mají televizi ve svém pokojíčku tráví delší čas sledováním televize a také častěji sledují televizi sami. Kontrola mediální konzumace ze strany rodičů postupně roste – obsah i délka sledovanosti. U dětí mladšího školního věku se kontroluje zejména televize – co děti sledují (64% - 68%) a jak dlouho sledují (62% - 55%). 70% dětí 7 – 9 let – 77% dětí 10-12 let 26% děti s maminkou – 15% s maminkou 31% zcela sám – 40% dětí s maminkou Výzkum opět jednoznačně potvrdil, že pokud děti mají k dispozici televizi ve svém pokojíčku, dívají se výrazně častěji samy než děti, které televizi k dispozici v pokojíčku nemají. Deklarovaná sledovanost = 98min denně Sledovanost v pokojíčku + 19min Neroste dětská televizní sledovanost na internetu = děti sledují videa a filmy jinde…

Televize zaujímá v rámci ostatních médií dominantní roli Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH

Obliba televizních stanic Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH

Obliba dětských televizních stanic Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH

Chlapci tráví u televize více času než dívky Sledovanost televize ATS (hod/den) – věkové skupiny Chlapci tráví u televize více času než dívky Sledovanost televize 1,89 hod a 2,22 hod Dívky 6-8 let Dívky 9-11 let Chlapci 6-8 let Chlapci 9-11 let 1,86 2,19 1,93 2,24 Jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují chování dětí, jsou nové technologie, chytré telefony (tzv. smartphony), tablety a výrazně dostupnější počítače a zejména notebooky. Tyto technologie umožňují a usnadňují přístup k médiím prakticky kdekoli a kdykoli. Důsledkem velice širokého přístupu k mediálnímu obsahu je skutečnost, že řada dětí v dnešní době často ani není schopna řádně rozlišit a správně pojmenovat z jakého přístroje (televize, DVD, internet, MP3, rádio…) sledovali svoji oblíbenou pohádku, poslouchali svoji oblíbenou hudbu nebo hráli elektronickou hru. A je jim to hlavně jedno. Zdroj: TVM data, ATO, MEDIARESEARCH 1.10.2012 - 30.9.2013

Jak se mění sledovanost v průběhu roku Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH 1.10.2012 - 30.9.2013

Televizní sledovanost v průběhu dne - rating 78 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi ve všední den po příchodu ze školy 12:00 - 19:00 alespoň jednou týdně 3 minuty v kuse. 49 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi ve všední den před odchodem do školy v čase 6:00 - 8:00 alespoň jednou týdně 3 minuty v kuse. 66 % dětí ve věku 6-11 let sleduje televizi po 20h alespoň jednou týdně (v neděli - čtvrtek) 3 minuty v kuse. Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH 1.10.2012 - 30.9.2013

Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH

Nejoblíbenější televizní postavičky – hrdinové Zdroj: LSS Děti 2013, :ATO, MEDIARESEARCH

Nejsledovanější pořady 6 - 11 let (září 2003) O cvrčkovi Z deníku žáka III. B aneb Edudant a Francimor Mumie (hraný film) Mach a Šebestová na prázdninách Kamarádi pana Semtamťuka Tajemství štěstí (hraná pohádka) Zázračná láska (hraný film - pohádka) Digimon (americký kreslený seriál) Delfín Flip (americký dobrodružný seriál) Miss aerobik ČR 2003 (zábavné vystoupení) Digimon je japonský anime seriál, obsahující stejnojmenné bytosti různých tvarů žijících v „digitálním světě“.

Nejsledovanější pořady 6 - 11 let (září 2013) Littlest Pet Shop Malvína (hraná pohádka) Mrňouskové My Little Pony: Equestria Girls Pokémon: Černý a bílý Probudím se včera (hraný seríál) Simpsonovi Sportovní noviny Šmoulové Transformers Winx Club IV. Kačeří příběhy Malvína – film Půvabná pohádka o nezvedené víle, kterou královna vil před staletími navždy vykázala ze své družiny. Opuštěnou Malvínu nalezne na vřesovišti mladý poručík. Je jí okouzlen a ani bezbranně působící dívka nezůstává vůči němu bez citu. Poručík ji přivádí do světa lidí. Netuší, že Malvína, která kdekoho přivádí k úžasu svými zvláštními způsoby, umí čarovat. Své umění užívá, cítí-li se ukřivděna, chce-li někoho potěšit, nebo když se jí stýská po poručíkovi. Následky jsou pohádkově katastrofické...48% csfd Probudím se včera 68% csfd Komedie s originální zápletkou, v níž si věčně svobodný profesor češtiny Petr, díky třídnímu srazu uvědomí, že jediná dívka, kterou kdy miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance. Cestovat zpět v čase do svých stu-dentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Jenže zahrávat si s minulostí není jen tak. Návraty nejsou nikdy snadné. Petr se dostává do změti kompla průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyhle zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku?… (více) Zdroj: TVM data, ATO, MEDIARESEARCH 1.9. 2013 - 6.10.2013

Nejsledovanější pořady 9 – 11 let (září – říjen 2013) Pokémon: Černý a bílý Mrňouskové Šmoulové Littlest Pet Shop Transformers Winx Club IV. Malvína (hraný film) Chuck a přátelé Spongebob v kalhotách Kačeří příběhy My Little Pony: Equestria Girls Probudím se včera Výměna manželek (reality show) Simpsonovi (kreslený zahraniční s.) Sportovní noviny (sport - zpravodajský pořad) Alenka v říši divů Mrňouskové (kreslený zahraniční s) Ulice (hraný seriál pro dospělé) Televizní noviny (zpravodajský pořad) Šmoulové (kreslený zahraniční) Agenti v sukních: Jaký otec, takový syn Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH 1.9. 2013 - 6.10.2013

Nejsledovanější pořady Nejsledovanější pořady uplynulého roku ( v délce alespoň 45 min) : Rating %: Jak vycvičit draka 26,82 Madagaskar 2: Útěk do Afriky 25,21 Dvanáct měsíčků 24,55 Alvin a Chipmunkové 23,39 Kung Fu Panda 2 19,73 S tebou mě baví svět 19,08 Tři oříšky pro Popelku 18,75 Chobotnice z II. Patra 16,71 Madagaskar 16,65 Zdroj: TVM data , ATO, MEDIARESEARCH 1.10. 2013 – 30.9..2013

Děkujeme Vám za pozornost Tým Mediaresearch Tým MEDIARESEARCH