NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Marie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Kružnice opsaná trojúhelníku
PLANIMETRIE.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Thaletova věta 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Vzájemné polohy 8. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Užití Thaletovy kružnice
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
THALETOVA VĚTA.
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
8. ročník THALETOVA KRUŽNICE. ZÁKLADNÍ POJMY: k je kružnice sestrojená nad průměrem AB Úsečka AB je průměr kružnice k Bod S je střed kružnice k Bod S.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Marie Seidlerová NÁZEV: VY_32_Inovace_Matematika_1 ČÍSLO DUM: 11 TÉMA: Kruh a kružnice ROČNÍK: 8. OBDOBÍ REALIZACE: 4/2012

Anotace : Lze použít při výkladu učiva i při opakování o kruhu a kružnici: - popis kružnice a kruhu - vzájemná poloha kružnice a přímky konstrukce tečny Thaletova kružnice

Kruh a kružnice

Kružnice Je uzavřená křivka, jejíž všechny body jsou stejně vzdáleny od jednoho bodu středu kružnice Kružnici je daná středem a poloměrem nebo průměrem.

Poloměr kružnice nebo kruhu Určuje vzdálenost libovolného bodu kružnice nebo kruhu od jejich středu Značí se písmenem r

Průměr Nejdelší tětiva kružnice Průměr je dvojnásobkem poloměru Značí se písmenem d

Kružnice Kružnice je osově souměrná podle každé přímky, která prochází jejím středem

Vzájemná poloha přímky a kružnice Vnější přímka, tečna, sečna

Vnější přímka Neprotíná kružnici v žádném bodě

Tečna Tečna kružnice je kolmá k přímce, která prochází jejím bodem dotyku a středem kružnice

Konstrukce tečny

Sečna Protíná kružnici ve dvou bodech

Tětiva kružnice Úsečka, jejíž všechny vnitřní body jsou body vnitřní oblasti kružnice, a jejíž krajní body jsou body kružnice Dvě tětivy téže kružnice, které jsou od jejího středu stejně vzdálené, jsou shodné

Thaletova věta Pro libovolný trojúhelník ABC platí: 1. Jestliže je ABC pravoúhlý trojúhelník s přeponou AB, leží vrchol C na kružnici k s průměrem AB, 2. Jestliže vrchol C leží na kružnici k s průměrem AB, je ABC pravoúhlý trojúhelník s přeponou AB

Kružnice k je Thaletova kružnice s průměrem AB

Příklad : Sestroj kružnici k (S,r = 3cm) a bod M tak, aby /SM/ = 5cm. Bodem M veď tečnu ke kružnici k a vypočti vzdálenost /TM/.(T je dotykový bod tečny)

Příklady: 1) Sestroj kružnici k (S;r=3cm) a bod A,který na ní leží Příklady: 1) Sestroj kružnici k (S;r=3cm) a bod A,který na ní leží. Bodem A veď tečnu ke kružnici k. 2) Sestroj kružnici k (S; r=2cm) a bod B,který na ní neleží,/SB/= 6cm. Bodem B veď tečnu ke kružnici k a vypočti vzdálenost /BT/ (T je dotykový bod tečny). 3) V kružnici k (S; r=5cm) je tětiva AB dlouhá 6cm. Vypočti její vzdálenost od středu S.

Příklady - výsledky: 1) Sestroj kružnici k (S;r=3cm) a bod A,který na ní leží. Bodem A veď tečnu ke kružnici k. 2) Sestroj kružnici k (S; r=2cm) a bod B,který na ní neleží,/SB/= 6cm.Bodem B veď tečnu ke kružnici k a vypočti vzdálenost /BT/ (T je dotykový bod tečny). 6² - 2² = 36 – 4 =32 /BT/ = 5,66cm 3) V kružnici k (S; r=5cm) je tětiva AB dlouhá 6cm. Vypočti její vzdálenost od středu S. 5² - 3² =25 – 9 = 16 v = 4cm