Věty o shodnosti trojúhelníků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Pravopis tvarů zájmena já
Složené úrokování Tematická oblast
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Název vzdělávacího materiálu
Velká písmena / velké osobnosti
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Mýty a pověsti Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název vzdělávacího materiálu
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Násobení lomených výrazů
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obvod a obsah rovnoběžníku
Podobnost trojúhelníků
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Věty o podobnosti trojúhelníků
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnice.
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Věty o shodnosti trojúhelníků Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření 13. 10. 2012 Ročník 2. ročník osmiletého gymnázia Stručný obsah Příklady o shodnosti trojúhelníků Způsob využití Snímky prezentace obsahují zadání příkladů k samostatné práci. Jejich správné řešení je uvedeno na následujícím snímku. Autor Mgr. Rudolf Brucháček Kód VY_32_INOVACE_25_MBRU06 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Př. 1: Vyber z obrázku dvojice shodných trojúhelníků a jejich shodnost zapiš. 6,5 cm 3cm 45 mm 53° A B C 3,5 cm 47 mm G H I 35 mm 4,7 cm 53° D E F 55 mm 2 cm . S T U . 2 cm 5,5 cm M N O 65 mm 3 cm 4,5 cm P Q R 5 cm 76° 56° X Y Z 5 cm 56° 76°

Řešení: ∆ 𝐴𝐵𝐶≅∆ 𝐻𝐼𝐺 𝑠𝑢𝑠 ∆ 𝐷𝐸𝐹≅∆ 𝑆𝑈𝑇 𝑆𝑠𝑢 ∆ 𝐽𝐾𝐿 ≅ ∆ 𝑂𝑁𝑀 𝑠𝑠𝑠 ∆ 𝐴𝐵𝐶≅∆ 𝐻𝐼𝐺 𝑠𝑢𝑠 ∆ 𝐷𝐸𝐹≅∆ 𝑆𝑈𝑇 𝑆𝑠𝑢 ∆ 𝐽𝐾𝐿 ≅ ∆ 𝑂𝑁𝑀 𝑠𝑠𝑠 ∆ 𝑃𝑄𝑅 ≅ ∆ 𝑌𝑋𝑍 (𝑢𝑠𝑢) J K L 6,5 cm 3cm 45 mm A B C 3,5 cm 47 mm 53° G H I 35 mm 4,7 cm 53° D E F 55 mm 2 cm . P Q R 5 cm 76° 56° S T U . 2 cm 5,5 cm M N O 65 mm 3 cm 4,5 cm X Y Z 5 cm 56° 76°

Př. 2: Rozhodni, zda jsou trojúhelníky ABC a XYZ shodné Př. 2: Rozhodni, zda jsou trojúhelníky ABC a XYZ shodné. Pokud ano, jejich shodnost zdůvodni a zapiš. 𝐴𝐶 =3,5 𝑐𝑚, ∢𝐴𝐵𝐶 =32°, ∢𝐶𝐴𝐵 =65° 𝑌𝑍 =35 𝑚𝑚, ∢𝑋𝑌𝑍 =83°, ∢𝑌𝑋𝑍 =32° ∢𝐶𝐴𝐵 =45°, ∢𝐴𝐶𝐵 =111°, 𝐴𝐶 =5 𝑐𝑚 ∢𝑋𝑍𝑌 =111°, ∢𝑋𝑌𝑍 =24°, 𝑍𝑌 =5 𝑐𝑚

Řešení: ∆ 𝐴𝐵𝐶 ≅ ∆ 𝑍𝑋𝑌 (𝑢𝑠𝑢) ∆ 𝐴𝐵𝐶 ≅ ∆ 𝑋𝑌𝑍 C A B 3,5 cm 65° 83° 32° Y Z X 3,5 cm 65° 83° 32° A B C 45° 111° 24° 5 cm X Y Z 45° 111° 24° 5 cm

Př. 3: Mezi trojúhelníky na obr Př. 3: Mezi trojúhelníky na obr. najdi ty, které jsou shodné, shodnost zdůvodni a zapiš. Krupka, P. Sbírka úloh z matematiky pro 2. stupeň a nižší ročníky víceletých gymnázií, 2. díl. 3., přepracované vyd. Praha : Prometheus, spol. s r. o., 2000. ISBN 80-7196-189-2. s. 159. E B A C D G H F 2,3 cm 3 cm 1 cm

Řešení např.: ∆ 𝐴𝐶𝐵 ≅ ∆ 𝐻𝐹𝐺 (𝑠𝑢𝑠) ∆ 𝐸𝐴𝐹 ≅∆ 𝐷𝐻𝐶 (𝑢𝑠𝑢) E B A C D G H F 2,3 cm 3 cm 1 cm E B A C D G H F 2,3 cm 3 cm 1 cm

Př. 4: Do obr. doplň délky stran a velikosti vnitřních úhlů trojúhelníků ABC a XYZ, pro které platí: ∆ 𝐴𝐵𝐶 ≅ ∆ 𝑋𝑍𝑌, 𝐵𝐶 =4 𝑐𝑚, 𝐴𝐶 =8 𝑐𝑚, ∢𝐴𝐵𝐶 ≐65°, 𝑋𝑍 =9 𝑐𝑚, ∢𝑍𝑌𝑋 ≐89° A B C X Z Y

Řešení: 9 cm 89° 4 cm 8 cm 65° 65 A B C X Z Y 26°