Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Starověká Čína 1.A.
Advertisements

jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Starověká Indie.
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Východní náboženství Petr Machala.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
VY _12_INOVACE_D.6.31 STAROVĚKÁ INDIE – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 5. ledna 2013 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověká Indie 6. ročník
Starověká Indie Petr Machala.
Kultura starověké Indie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Starověká Indie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
INDIE.
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Indie Uč. str
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Transkript prezentace:

Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6. Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh:Starověká Indie Téma:Kultura v Indii

ANOTACE Prezentace - Starověká Indie popisuje historii městských států, vládu významného krále Ašóka, který podlehl kočovníkům Hunům. V oblasti kultury se žáci seznámí se státním znakem Indické republiky – sloupy se lvy – který má původ se starověku. Dále si pomocí obrázků vytvoří představu o písmo Bráhmí a historií Ludolfova čísla. Starověká Indie je kolébkou pro světové náboženství – hinduismus a buddhismus.

STAROVĚKÉ STÁTY

INDIE

INDIE nachází se v Asii dějiny od 3. tisíciletí př.n.l. řeky – Ganga, Indus řeky tvořily vhodné podmínky pro zemědělství, lodní dopravu pěstovali obilí, proso, rýži, luštěniny, sezam, bavlna (surovina výrobu látek) řemesla – hrnčířství, tesařství, práce s kovy

DOMESTIKACE domestikace = ochočování domestikace slona velmi inteligentní zvíře výborná paměť rodinné vztahy vede ve stádě nejstarší samice

STÁTNÍ ÚTVARY STÁTNÍ ÚTVARY – městské státy od 2.poloviny 3.tisíciletí př.n.l. v povodí řeky Indu stavba měst – pravoúhlé ulice, rozdělení na dvě části a) hrad (sloužící útočiště při napadení nepřítele) b) podhradí (= vlastní město) 1500 př.n.l. přerušen vývoj měst - vpád indoevropských árijských kmenů → vytvořili stát u řeky Gangy 4. století př.n.l. pronikl do Indie Alexandr Makedonský →jeho vpád na území otevřel obchodní cesty na západ obchodoval s indickými bavlněnými, vlněnými a lněnými látkami, drahokamy

INDIE

Král Ašóka panoval ve 3. století př.n.l. po odchodu Alexandra Makedonského vládl: a) bez násilí b) zřizoval nemocnice c) zabýval se dobročinnou činností d) sázel léčivé rostliny e) podporoval stavební činnost 6. stol.n.l. zánik říše → útoky kočovných kmenů Hunů

KRÁL AŠÓKA svoje výnosy a nařízení nechal tesat do sloupů sloupy zdobeny lvy umístění po celé říši → zajistil, že se o jeho nařízeních dozvěděli lidé v celém království heslo z Ašókových sloupů: Jen pravda vítězí hlavice Ašóka sloupu je dnes státní znak Indické republiky

KULTURA Společnost rozdělena na KASTY a) kněží, vzdělanci b) náčelníci, válečníci c) zemědělci, obchodníci, řemeslníci Vzdělanost a) vytvořili číslice, které v 8. stol.n.l. do Evropy rozšířili Arabové b) Indové první počítali s nulou c) užívali desetinnou soustavu c) vypočítali π = 3,14 = Ludolfovo číslo (pí) - výpočet pro kružnici, kruh, koule d) napsali pověsti, bajky (Pohádky tisíce a jedné noci) e) objevili: země otáčí kolem své osy Literární památky nazvané VÉDY (obsahují náboženskou a filozofickou tématiku)

PÍSMO starověké indické písmo nazvané sanskrt první indické písmo bráhmí – období vlády Ašóka bráhmí – každý znak písma označoval jednu slabiku

BRÁHMÍ

INDICKÝ NÁPIS

NÁBOŽENSTVÍ hinduismus – uctívání mnoho Bohů a)Brahma (stvořitel) b) Vinšu (udržovatel) c) Šiva (ničitel a znovustořitel) věří narození duše zemřelého v jiném těle = reinkarnace podle toho, jak člověk svůj život prožil, narodí se příště buď v lepším nebo v horším postavení buddhismus – zakladatelem Buddha - odvrácení se od utrpení světa a dosáhnout blaženosti - k tomu slouží meditace (rozjímaní, přemýšlení)

BOHOVÉ HINDUISMU Brahma Višnu Šiva

ŠIVA Je bohem tance a pohybu ve vesmíru Má čtyři ruce Plameny symbolizující tvořivou sílu Ladné kroky tance mají zbavit lidi starostí

POUŽITÉ ZDROJE 1. Autor kolektivů, Dějepis 6 – učebnice; Fraus Plzeň 2007 naskenovaný nápis str Válková Veronika; Dějepis 6 – učebnice; SPN Praha 2006 naskenovaná mapa str 43 naskenovaná mapa str 137 Naskenovaný obrázek str Bednaříková J.; Kysačan L.; Fejfušová M. – Dějepis – Pravěk a starověk (učebnice), nakladatelství Nová škola 2007 naskenovaný obrázek str 57

POUŽITÉ ZDROJE datovan-do-roku-1800-pr-nl-1/ datovan-do-roku-1800-pr-nl-1/ 197_1.jpg 197_1.jpg _Naga,_ca_1870.jpg _Naga,_ca_1870.jpg