0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík
ANOTACE 0 Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 0 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík 0 Období vzniku materiálu: školní rok 2011/ Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Vzdělávací oblast: Umění a kultura 0 Předmět: Hudební výchova 0 Ročník: VI., VII. ročník 0 Klíčová slova: komorní hudba – komorní soubory – duo – trio – smyčcové trio – klavírní trio 0 Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem komorní hudba, orientuje se ve složení dua, tria, hovoří o složení smyčcového a klavírního tria, jednotlivé soubory sluchem rozeznává při znějící hudbě 0 Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce 0 Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule 0 Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point 0 Způsob hodnocení: ústní 0 Bibliografie:
Komorní soubory I.
DUO 0 Skládá se ze 2 nástrojů, zpěváků nebo kombinace nástroje a zpěvu 0 Ve většině případů jde o kombinaci nástroje, který může hrát akordicky (klavír, varhany, cembalo, harfa) a nástroje melodického (flétna,klarinet, housle, violoncello…) popř. zpěváka
TRIO 0 Tři nástroje, z nichž jeden bývá velmi často klavír 0 Může jít o kombinaci jakýchkoli nástrojů, ale zároveň existují tria, ve kterých jsou nástroje ustáleny – slyšíme- li, že zazní např. klavírní trio, víme přesně, jaké bude mít obsazení
Ustálené obsazení trií 0 Klavírní trio: 0 Housle, violoncello, klavír Smyčcové trio: 0 Housle, viola, violoncello 0