NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová prezentace
Advertisements

JAK VZNIKAJÍ OSTROVY PEVNINSKÉ OSTROVY
AMERIKA – P OVRCH Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Severní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_ 09 PRVKY.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_02_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Dělení zemí podle vyspělosti Základní škola Libina,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20.
Jihoamerické regiony Andské státy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_35.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_10 SULFIDY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Dno oceánu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Práce s politickou mapou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Přírodní krajiny - test
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní poměry - vodstvo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
Evropa – jeden ze světadílů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20 Vznik ostrovů TÉMA : Přírodní obraz Země ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011

Anotace  Materiál slouží k tématu: VZNIK OSTROVŮ  Slide 3 – žáci vyhledávají v atlase ostrovy a sousostroví spolu s oceánem či mořem, který ho obklopuje  Slide 4 – teorie  Slide 5 – beseda – výhody a nevýhody domova na ostrově

Jak vznikají ostrovy ?  Na mapě najdi ostrovy a přiřaď je k oceánu, ke kterému patří:  GRÓNSKO - ____________________  NOVÁ GUINEA - _________________  BORNEO - _____________________  MADAGASKAR - _________________  KRÉTA - _______________________  HAVAJSKÉ OSTROVY - ____________  (OSTROV - kus pevniny oddělené od světadílu X SOUOSTROVÍ – skupina ostrovů oddělené od světadílu)

VZNIK OSTROVŮ  PEVNINSKÉ OSTROVY – ostrovy vzniklé oddělením části pevniny (Grónsko od Severní Ameriky nebo Britské ostrovy od Evropy)  SOPEČNÉ OSTROVY – sopečná činnost i pod vodou vrchol sopky vystupuje nad hladinu (Havajské ostrovy)  KORÁLOVÝ OSTROV = ATOL – nízký a plochý prstenec korálového útesu, obklopující jezero vody uprostřed (Tahiti)

Bydlet na ostrově? VÝHODY  __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ NEVÝHODY  __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________

Zdroj:  Červený P., Dokoupil J., Kopp J., Matušková A., Mentlík P., 2003, ZEMĚPIS 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus