Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Opakování Prověřování znalostí
19. století Klasicismus.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Charakteristika umělecké památky
Secese přelom 19. a 20. století.
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Gotika.
Antický ŘÍM.
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
RENESANCE A HUMANISMUS
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Napoleon I..
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Klasicismus Empír.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Architektura Evropské stavební slohy.... Počínaje středověkem vnímáme v architektuře různých oblastí Evropy více či méně jednotné formální znaky. Podoba.
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Baroko Galerie plastik M. B. Brauna. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Inverzní funkce k funkcím goniometrickým (2)
Gotika Bolfíková Nikola.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
HTML (II) (3).
dějiny výtvarného umění
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
Architektura do začátku 20. století.
Graf a vlastnosti funkce
VY_32_INOVACE_
Renesance Dějepis 7.ročník.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
Digitální učební materiál Digitální učební materiál
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

empír Charakteristika uměleckého směru

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Rudolf Kopecký Předmět:Dějepis

Obsah Vstup1 Etymologie2 Lokalita3 Období4 Idea5 Projevy6 Charakteristické znaky, architektura, móda7 Charakteristické znaky, interiér8 Architektonické prvky9 Typy staveb10

Obsah Móda11 Stavby, zámek Kačina12 Hradec nad Moravicí13 Kostelec nad Orlicí14 Letohrádek Kinských15 Zámek Fryštát16 Synagoga v Třešti17 Masarykovo nádraží18 Františkovy Lázně19 Lomonosova univerzita20

Obsah Vítězné oblouky21 Pantheony22 Stádlecký most23 Empír za Atlantikem, Capitol24 Bílý dům25 Velikášské reminiscence v Evropě, Říšský sněm, Berlín26 Monument v Itálii27 Varšavské Velké divadlo28 Latinskoamerické Capitoly29 Název stránky 3030

Obsah Název stránky 3131 Název stránky 3232 Název stránky 3333 Název stránky 3434 Název stránky 3535 Název stránky 3636 Název stránky 3737 Název stránky 3838 Název stránky 3939 Název stránky 4040

vstup 1

název slohu pochází z francouzského empire český ekvivalent císařství císařský sloh (cítíme stejný kořen u slov impérium, imperialismus, imperativ, … sloh často doprovází totalitní režimy) etymologie 2

sloh vznikl ve Francii (působiště císaře Napoleona) rozšíření po Evropě (střední i východní) objevuje se i v Americe později v oblibě u totalitních režimů (Polsko, Sovětský svaz, …) lokalita 3

první čtvrtina 19. století (za vlády Napoleona Bonaparte) často i později jako reminiscence a vyjádření státní moci (v komunistických totalitních režimech dokonce i v první polovině století dvacátého) období 4

podobně jako klasicismus se obrací na antický model dokonalosti a krásy vyzdvihuje myšlenku římského císařství manifestuje moc a sílu, řád i okázalost pozdějších napodobitelů císařství idea 5

především architektura (stavby monumentálních budov) interiéry móda projevy 6

charakteristické znaky architektura souměrnost staveb uprostřed portikus se sloupy různého řecko-římského slohu monumentální schodiště před portikem trojúhelníkový tympanon nad architrávem (třeba i s reliéfy jako na řeckém chrámu) oproti klasicismu bílá fasáda častá sloupořadí v reminiscenčních obdobích móda 7 důsledek postupující emancipace antický vliv na uvolněnost oděvu postupně se objevují u dámské róby boty, někdy dokonce i kotníky splývavé záhyby ustupuje vlečka dekolty chráněné šátkem

charakteristické znaky interiér vynikající řemeslné zpracování objevují se i egyptské prvky (po Napoleonově výpravě do Egypta) přímé a štíhlé linie dekorace dýhováním ušlechtilými dřevinami i intarzií židle jsou štíhlé a lehké, čalouněné skříně zdobené ornamenty Napoleonova ložnice 8

architektonické prvky Portikus – nákres……a uplatnění u budovy 9

typy staveb zámky letohrádky, vily monumenty (reprezentativní budovy, mauzolea) brány, vítězné oblouky účelové stavby (nádraží, mosty, divadla, lázně, šloly…) mocenské budovy (sídla zastupitelských úřadů, vlády, …) kostely (už méně)

móda 10

zámek Kačina 11

Hradec nad Moravicí 12

Kostelec nad Orlicí 13

Letohrádek Kinských 14

Zámek Fryštát 15

Synagoga v Třešti 16

Masarykovo nádraží 17

Františkovy lázně

Lomonosova univerzita, Moskva

Vítězné oblouky Římský vzor (Titus)…… a Napoleonova verze 18

Další vzor pro Napoleona Pantheon v Římě……a v Paříži

Stádlecký most 19

Empír za Atlantikem 20

Bílý dům 21

Reminiscence, Reichstag, Berlín 22

Monument Vittoria Emanuela II. 23

Varšavské Velké divadlo 24

Americké variace na Capitol KolumbieKuba 25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

(léta praxe) Použité zdroje