Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská nauka Volvy v ČR ; VY_32_INOVACE_D2_13
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Volební systém České republiky
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. VOLBY V ČESKÉ.
VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Volby v ČR Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.205.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Volby Tomáš Divacký 4KA 2011/2012.
Volby a volební právo Občanská výchova.
VY_32_INOVACE_SVF33360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
MOC ZÁKONODÁRNÁ Právní řád – není neměnný, lze jej měnit
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Michal Dosoudil Obsah prezentace  Úvodní info o Rumunsku  Situace na rumunské politické scéně r  Původní volební systém  Návrhy nových.
Název školy: Základní škola Městec Králové
POLITOLOGIE TEST Co nepatří mezi základní funkci voleb ? A.Legitimizování moci B.Výchova voličů C.Finanční zisk pro politické strany D.Sestavování.
Renata Moučková Gabriela Sedláková Markéta Černá
Petr Machala. Proč je důležitá volební kampaň? Napište argumenty pro a proti. Volební kampaň KLADYZÁPORY Volební kampaň = organizované úsilí stran či.
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Demokracie reprezentativní a přímá v ČR
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_055 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Jak a kam volíme u nás?. Ve volbách vybírají své politické ……………………………….., kteří reprezentují jejich ……………………………….. (Dufek,
Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o.s. Ing. Jaromír Zajíček, MPA Ing. Jaromír Zajíček, MPA vedoucí úřadu Magistrátu města Děčín a předseda.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zdroj obrázků: VOLBY A VOLEBNÍ SYSTÉMY volby jsou hlavním mechanismem demokracie, kdy občané volí své zástupce, kteří reprezentují.
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Volby do Evropského parlamentu Konané 23. a 24. května 2014.
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Volby a volební systém ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
DEMOKRACIE A PRÁVNÍ STÁT, VOLBY
Demokracie reprezentativní a přímá v ČR
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Právo VY_32_INOVACE_03-59 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Volby do poslanecké sněmovny v ČR
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Druhy práva VY_32_INOVACE_03-60 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Státní občanství VY_32_INOVACE_03-43 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
volby Volební systémy v demokratických zemích
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Politická geografie Volební systém ČR
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VOLBY V ČR.
Demokracie.
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
POLITICKÝ PLURALISMUS
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma: Volební právo Jméno autora: Libuše Gondkovská Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace): Seznámí žáky s volebními principy a volebními systémy

Volební právo „ Občané mají právo podílet se na správě veřejných věcí přímo nebo svobodnou volbou svých zástupců.“ referendum do zastupitelských orgánů Listina základních práv a svobod

Principy volebního práva tajné přímé rovné všeobecné hlas se odevzdává přímo pro kandidáta právo volit od určitého věku každý má jeden hlas v ole bní lístky se upravují tajně

Volební právo aktivní pasivní právo volit právo být volen

Volené instituce  obecní zastupitelstva  krajská zastupitelstva  Parlament ČR o Poslanecká sněmovna ČR o Senát ČR o Evropský parlament  obecní zastupitelstva  krajská zastupitelstva  Parlament ČR o Poslanecká sněmovna ČR o Senát ČR o Evropský parlament

Volební systémy poměrný volí se více kandidátů větší volební obvody kandidáti se volí z hromadných kandidátek politických stran podle počtu získaných hlasů se rozdělují mandáty volíme do všech institucí mimo Senát ČR volí se více kandidátů větší volební obvody kandidáti se volí z hromadných kandidátek politických stran podle počtu získaných hlasů se rozdělují mandáty volíme do všech institucí mimo Senát ČR většinový volí se jeden kandidát, osobnost malé volební obvody zvolen je ten, kdo získal více hlasů volíme do Senátu ČR volí se jeden kandidát, osobnost malé volební obvody zvolen je ten, kdo získal více hlasů volíme do Senátu ČR

Způsob hlasování 1.Volič ve volební místnosti prokáže svoji totožnost a státní občanství ČR platným občanským nebo cestovním průkazem. 2.Po kontrole seznamu voličů dostane prázdnou volební obálku a hlasovací lístky, pokud nemá své. 3.Odebere se do prostoru určenému pro úpravu hlasovacích lístků. 4.Hlasovací lístek v obálce vhodí před volební komisí do volební schránky. 5.Po skončení voleb je volební místnost uzavřena. 6.Pak dojde k sečtení platných volebních hlasů a nahlášení výsledků voleb. 1.Volič ve volební místnosti prokáže svoji totožnost a státní občanství ČR platným občanským nebo cestovním průkazem. 2.Po kontrole seznamu voličů dostane prázdnou volební obálku a hlasovací lístky, pokud nemá své. 3.Odebere se do prostoru určenému pro úpravu hlasovacích lístků. 4.Hlasovací lístek v obálce vhodí před volební komisí do volební schránky. 5.Po skončení voleb je volební místnost uzavřena. 6.Pak dojde k sečtení platných volebních hlasů a nahlášení výsledků voleb.

Pojmy související s volbami volební obvod hlasovací lístek volič mandát kandidát volební kampaň listina kandidátů Pověření člověka zastupovat občany Člověk, který se uchází o určitou funkci Člověk, kterému je v den voleb 18 let a je občanem ČR Kandidátní listiny všech stran, které se zúčastňují voleb Snaha politických stran nebo jednotlivců získat podporu voličů pro svůj volební program Území, ve kterém lze ve volbách získat předem určený počet mandátů Seznam kandidátů pro volby

Použité zdroje Listina základních práv a svobod [online] 2011 [cit ]. Dostupné na WWW: Evropský parlament [cit ] /thumb/2/2e/European-parliament-brussels- inside.JPG/220px-European-parliament-brussels- inside.JPG /thumb/2/2e/European-parliament-brussels- inside.JPG/220px-European-parliament-brussels- inside.JPG HRACHOVCOVÁ, Marie, et al. Občanská výchova. 1. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, s. ISBN Listina základních práv a svobod [online] 2011 [cit ]. Dostupné na WWW: Evropský parlament [cit ] /thumb/2/2e/European-parliament-brussels- inside.JPG/220px-European-parliament-brussels- inside.JPG /thumb/2/2e/European-parliament-brussels- inside.JPG/220px-European-parliament-brussels- inside.JPG HRACHOVCOVÁ, Marie, et al. Občanská výchova. 1. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, s. ISBN