Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory Ročník:4. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:březen 2013
Anotace DUM pro seznámení s měřenou spotřebou při jízdním režimu plného výkonu po zahřátí motoru. CZ.1.07/1.5.00/
Měření spotřeby paliva měřeno na palivovém systému zážehového motoru BMW 318 IS, Motronic M CZ.1.07/1.5.00/
Použité přístroje – BOSCH KTS 650 CZ.1.07/1.5.00/
Popis režimu Tento režim uplatňujeme například při předjížděcím manévru, kdy potřebujeme co nejrychleji manévr zvládnout, popřípadě při zrychlení a zařazení z připojovacího do průběžného pruhu na dálnici. Při tomto režimu je nejvyšší naměřená spotřeba. CZ.1.07/1.5.00/
Nastavení komponent Nastavíme maximální otáčky motoru simulující na panelu – 2400min -1. Teplota chladicí kapaliny je nastavena na 94°C. CZ.1.07/1.5.00/
Nastavení hodnot snímačů CZ.1.07/1.5.00/
Plné otevření škrticí klapky CZ.1.07/1.5.00/
Vzdouvací klapky s kompenzací plně otevřena CZ.1.07/1.5.00/
Naměřené hodnoty Řídicí jednotka nastavila dodávku paliva podle údajů ze snímače škrticí klapky, otáček motoru a snímače množství nasávaného vzduchu. V tomto režimu byla naměřena průměrná dodávka 22,4 ml/s na vstřikovací ventil, motor má 4 vstřikovací ventily, čemuž odpovídá spotřeba 20,2 l/hod. CZ.1.07/1.5.00/
Vstřikované množství CZ.1.07/1.5.00/
DĚKUJI ZA POZORNOST Petr Hart, DiS. CZ.1.07/1.5.00/
Zdroje Všechny obrázky – vlastní tvorba autora CZ.1.07/1.5.00/