Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POVRCH Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POVRCH
ANOTACE Zeměpis 8. ročník Opakování učiva o pohraničních pohořích Orientace v textu Poznávání regionu
Haf, čau – vlastně ahoj, abychom nezapomněli…. Jak vidíte, já se dnes velmi dobře bavím!!! Vy si dnes zopakujete učivo o některých pohraničních pohořích a já doufám, že vás to bude bavit stejně jako mě trhání polštáře!
ÚKOL Č. 1 Názvy tří pohoří se ukryly do následujících vět Ve svém pracovním listu názvy pohoří podtrhněte Vypište je a doplňte nejvyšší vrcholy těchto hor a jejich nadmořskou výšku TEXT Všechny táborníky k ránu probudil šum a vanutí větru. Západočeský lesnatý povrch ukrývá mnoho krás přírody. K tiché Želmíře a k rušné Horymíře putovaly pro jejich věštby stovky poutníků
ŘEŠENÍ Všechny táborníky k ránu probudil šum a vanutí větru. Západočeský lesnatý povrch ukrývá mnoho krás přírody. K tiché Želmíře a k rušné Horymíře putovaly pro jejich věštby stovky poutníků ŠUMAVA – PLECHÝ – 1378 m ČESKÝ LES – ČERCHOV – 1041 m KRUŠNÉ HORY – KLÍNOVEC – 1243 m
DONŮV ÚKOL Závěrem něco o něčem z našeho kraje. Určitě všichni poznáte horu na následujícím snímku. Ve svých pracovních listech doplňte požadované údaje. Můžete použít mapu nebo internet. Hodně štěstí!
MILEŠOVKA
Nejvyšší vrchol pohoří: Nadmořská výška: Původ pohoří podle vzniku: Na jaké světové straně od našeho města se nachází: Jaký objekt se nachází na jejím vrcholu:
ŘEŠENÍ MILEŠOVKA Nejvyšší vrchol pohoří: ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ Nadmořská výška: 836,5 m Původ pohoří podle vzniku: SOPEČNÝ Na jaké světové straně od našeho města se nachází: SZ Jaký objekt se nachází na jejím vrcholu: METEOROLOGICKÁ STANICE
METODICKÝ NÁVOD obsah prezentace lze použít v úvodu hodiny, slouží k zopakování učiva Žáci plní úkol ve svých pracovních listech Kontrola je provedena na projektoru Druhá část slouží k poznání regionu Žáci mohou použít mapy nebo si vyhledat údaje na internetu První 3 úspěšné řešitele je možné odměnit nějakou lehčí formou klasifikace ( např. +, za pět + jednička) Klíčová slova: Šumava, Český les, České středohoří, nadmořská výška, severozápad, meteorologická stanice Inovace – upevnění poznatků samostatnou prací, zábavné prvky, vyhledávání na PC, práce na interaktivní tabuli
POUŽITÉ ZDROJE Sn.č. 3 a 6 – foto: soukromý archiv autorky S.č.7 –Walter.J.Pilsak,commons.wikimedia [ ].Dostupné na www: ttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Milleschau-WJP-1.jpg Sn.č.8 – Šjů, commons.wikimedia [2011 – 11 –08]. Dostupné na www: