Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Náhradní rodinná péče VY_32_INOVACE_19_36. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_10 TÉMA: Příroda a člověk.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
VÝZNAMNÍ KRAJINÁŘI – pracovní sešit
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Galvanický článek 12. října 2013 VY_32_INOVACE_130302
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Netvořice
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: Základní škola Netvořice
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Česká republika Mgr. Lenka Stará
Magnetické vlastnosti látek
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Život na vesnici Název: VY_32_inovace_08 Vlastivěda-mladší české dějiny.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
NAŠE VLAST – Česká republika
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
YVES KLEIN – Antropometrie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Kubické elementární buňky
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. SEZNÁMENÍ S WILLIAMEM TURNEREM VY_32_INOVACE_ října 2012

2 Joseph Mallord William Turner (1775 – 1851) je znám jako veliký anglický romantický malíř a jeden z hlavních otců moderního malířství. Měl obdivuhodnou schopnost vystihnout spojení světla a barvy v ovzduší, dynamicky a dramaticky pojímal krajinu. Dosáhl skvělého mistrovství nejen v olejomalbě, ale stal se i jedním z nejvýznamnějších britských akvarelistů. Za svých studií se inspiroval hlavně tradičním klasicismem, používal převážně akvarel, svou první olejomalbu vystavil až v roce Později maloval ve stylu dynamického romantismu a dále svůj styl vytříbil až do stadia, kdy se stal bezprostředním vzorem pro francouzské impresionisty. Turner hodně cestoval a na řadu míst se rád vracel. Tak si vypěstoval cit pro to, jak se nálada a vzhled určitého místa mění působením vlivů ovzduší. Častokrát opakovaně maloval stejné prostředí, aby tyto změny zachytil. Měl nesmírně rád slunce a snažil se je malovat tak jako nikdo před ním. Měl také rád vodu a často se vydával na plavby v malých rybářských lodích. Při jedné takové plavbě přes kanál La Manche ho zastihla bouře a loď se málem potopila. Jakmile přistáli, vytáhl svůj náčrtník a v dešti a ve větru začal rozbouřené moře kreslit. Později vznikl z této skici obraz Přístaviště v Calais (1803). Známá je i historka, kdy se nechal od námořníků na parníku přivázat ke stěžni, aby mohl zakusit bouři na vlastní kůži. Výsledkem pak byl obraz Parník ve sněhové bouři (1842). Turner se ve své tvorbě zabýval zachycením proměn barev a světla v atmosféře, maloval téměř výhradně technikou čistých barevných skvrn, kterými zobrazil pocity s bezprostředností abstraktního umělce. Vášnivě miloval soumrak a jiskřivé efekty slunečního světla pronikajícího londýnskou mlhou, které dokázal zachytit jako osamělý, nedefinovatelně zázračný sen. V jeho pojetí romantismu se zvýšilo dramatické napětí a změnila se barevná skladba obrazů, pro svoje cítění barev a slunce býval Turner přezdíván ‚malíř světla‘.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Zkus vlastními slovy popsat techniku, jakou byl obraz namalován. 1 W. Turner, Požár Horní a Dolní sněmovny 16. října 1834 (1835, olej na plátně, 92 x 123,2 cm, Philadelphia Museum of Art, USA).

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… Jaký je rozdíl mezi malířskou technikou akvarelu a olejomalby? 1 W. Turner, Požár Horní a Dolní sněmovny 16. října 1834 (1835, olej na plátně, 92 x 123,2 cm, Philadelphia Museum of Art, USA).

5 03 Vyhledej obrázek abstrakce, která je těmto dílům podobná. Vyhledej obrázek, který je těmto dílům podobný. Ukázky koho inspiroval W. Turner: 3. Do prázdných políček vyhledej díla. Hledej v obrazech podobnosti a souvislosti. 12 W. Turner, Požár Horní a Dolní sněmovny 16. října 1834 C. Monet, Dojem, východ slunce

6 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 5. Jaké náměty se objevují v jeho obrazech? 4. Napiš 5 pojmů, které vystihují W. Turnera. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Za domácí úkol vyhledej umělce, kteří inspirovali W. Turnera. Autor a název díla:……..…………………………………

Použité zdroje: Obrázky: [1] SAPERAUD. Turner-The Burning of the Houses of Lords and Commons [online] [cit ]. Dostupné z: [2] PARIS 16. Claude Monet, Impression, soleil levant [online] [cit ]. Dostupné z: Text: William Turner. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Joseph Mallord William Turner. In: Artmuseum [online] [cit ]. Dostupné z: _ 8