Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pletiva dělivá.Pletiva trvalá. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo.
Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HOUBY Stopkovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Kapradiny Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Svalstvo člověka – teorie Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_INOVACE_461 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST ROSTLINNÁ PLETIVA
Plazi Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Přechod rostlin na souš
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Stavba buňky.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stavba rostlinného těla
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Moderní škola
Minerální látky jako podmínka života
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Země a život, vývoj života
Rostlinná pletiva buňky stejného tvaru k plnění určité funkce
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
OBĚHOVÁ SOUSTAVA (cévy)
Úvod Autor: Pavel Žižka
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová

Pletiva přechod rostlin na souš – umožněn vznikem pletiv (přívod vody, živin, zabezpečení proti vyschnutí) pletiva = soubor buněk stejného tvaru a stejné funkce Obrázky: Klipart PowerPoint 2007

Rozdělení pletiv krycí pletiva vodivá pletiva základní pletiva Obr. 1: Krycí pletiva

Krycí pletiva zabraňují vysoušení rostliny nejjednodušší – pokožka pokožka – jednovrstevná; ochrana před vnějšími vlivy v pokožce listů - průduchy Obr. 2: Pokožka s průduchem Průduchy listů zabezpečují výměnu plynů, dýchání a přísun CO 2 pro fotosyntézu.

Obr. 3: Průduch rostliny Průduch

Vodivá pletiva tvořeny cévními svazky rozvádí organické a anorganické látky dřevní část: živiny z kořene do listu lýková část: z listu do podzemních orgánů Obr. 4: Vodivé pletivo kukuřice

Obr. 5: Cévní svazky Cévní svazky

Základní pletiva asimilační pletiva – fotosyntéza zásobní pletiva – ukládání zásobních látek dělivá pletiva – umožňují růst podpůrná pletiva – opora rostlinných orgánů Obr. 5: Kaktus – zásobní pletiva

Opakování Jaké znáš typy rostlinných pletiv? Jaké trichomy má kopřiva? K čemu slouží průduchy? Jaké 2 části rozlišujeme u vodivých pletiv? K čemu slouží dřevní část vodivých pletiv? Jaká znáte základní pletiva? krycí, vodivá, základní žahavé k dýchání, výměně plynů dřevní část a lýkovou část rozvádí živiny z kořene do listu asimilační, zásobní, dělivá, podpůrná

Použité zdroje a literatura DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V., HASCH, F., STORCHOVÁ, Z. Přírodopis II. Praha: Scientia, ČERNÍK, V. a kol. Přírodopis pro 7. ročník ZŠ: Zoologie a botanika. Praha: SPN, s. Obr. 1: URL Obr. 2: URL Obr. 3: URL Obr. 4: URL Obr. 5: URL Obr. 6: URL