Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Zdeněk Kubík Název: VY_32_INOVACE_00_A_06_prvocisla_a_slozena_cisla Téma: Matematika 6. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
Advertisements

Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
Prvočísla VY_32_INOVACE_HEJ_ třída.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
AUTOR: Martina Dostálová
Digitální učební materiál
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – NÁBOŽENSKÉ VYZNÁNÍ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL ZÁKLADNÍ POJMY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Planety sluneční soustavy – Velké planety
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Sekty Novák.
Rozklad čísel na prvočísla
Prvočísla, čísla složená, rozklad na součin prvočísel
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Funkce sinus.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Po stopách prvočísel Vypracovaly: Berenika Držková a Daniela Svobodová.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Matematika zábavně Natálie Kozáková, 9.c.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Rostliny Mgr. Lenka Stará
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
AUTOR: Martina Dostálová
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dělitelnost přirozených čísel
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Název školy: Základní škola T. G
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Zdeněk Kubík Název: VY_32_INOVACE_00_A_06_prvocisla_a_slozena_cisla Téma: Matematika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorZdeněk Kubík Vytvořeno dne Odpilotováno dne ve třídě6.A Vzdělávací oblastMatematika a její aplikace Vzdělávací oborMatematika Tematický okruhMatematika 6. ročník TémaPrvočísla a složená čísla Klíčová slovaPrvočíslo, složené číslo, dělitelnost, Eratosthenovo síto

Prvočísla a složená čísla ? Jaké dva dělitele má každé přirozené číslo? I. Jedničku II. Sebe sama ? Kolik dělitelů má číslo 1? Jenom jednoho - jedničku ? Kolik dělitelů má číslo 4? ? Kolik dělitelů má číslo 7? Tři – jedničku, čtyřku (sebe sama) a dvojku Dva – jedničku a sedmičku (sebe sama)

Překreslete si tabulku a zakroužkujte jenom taková čísla, která mají právě dva dělitele – jedničku a sebe sama. Ostatní vyškrtejte

Právě jsme použili tzv. Eratosthenovo síto. Čísla, která jsme zakroužkovali, jsou tzv. prvočísla. Eratosthenés z Kyrény (řecky Ἐ ρατοσθένης, * mezi v Kyréně, † 194 př. n. l. v Alexandrii) byl matematik, astronom a zřejmě největší geograf antického Řecka. Čísla, která mají právě dva různé dělitele (číslo 1 a samo sebe), se nazývají PRVOČÍSLA: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, … Čísla, která mají více než dva dělitele, se nazývají SLOŽENÁ ČÍSLA: 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, …

Co číslo 1, je to prvočíslo nebo složené číslo? Má právě dva dělitele? NE! Není to tedy prvočíslo. Má více než dva dělitele? NE! Není to tedy ani složené číslo. ! Číslo 1 není ani prvočíslo, ani složené číslo!

Cvičení 1.Vypiš prvočísla z čísel 16, 17, 18, 19, Čísla 840, 5742 a jsou složená čísla. Najdi u každého z nich aspoň tři dělitele. 3.Mezi čísly 130 a 140 jsou tři prvočísla. Najdi je.

Citace: Eratosthenés z Kyrény. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Použité zdroje: ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 6. ročník základní školy. 3., přeprac. vyd. Praha: Prometheus, 2010, 108 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN (BROž.). Anotace: Prezentace slouží k seznámení se s pojmy prvočíslo a složené číslo. Používá Eratosthenovo síto k tomu, aby si žáci sami vytvořili svůj první seznam prvočísel. Postup doporučuji podrobně okomentovat. Zvláštní pozornost je věnována číslu 1, závěr je zaměřen na procvičení nově nabytých i starších vědomostí z oblasti dělitelnosti.