Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
LEONADRO DA VINCI.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
renesance a humanismus
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:

Anotace Materiál se zabývá myšlenkovým směrem humanismem a také seznamuje žáky s významnou renesanční osobností Leonardem da Vinci. Volně navazuje na DUM VY_32_INOVACE_0604_renesance, v závěru shrnuje obě látky (shrnutí je vhodné jako zápis pro žáky). Součástí prezentace je úkol, kdy se mají žáci zamyslet, co vše přinesl světu Leonardo da Vinci a hravou formou (zachraňují dějiny před zlým démonem) si tak zopakují zjištěné poznatky. Tato aktivita při ověření žáky zaujala, doporučuji ji propojit prožitkovou formou do Výtvarné výchovy a Pracovních činností, kdy žáci kreslí da Vinciho obrazy a vytváří konstrukční návrhy. Prezentace je určena na promítání na interaktivní tabuli, je doplněna animacemi. Materiál se vztahuje k učivu pro 7. ročník, vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Počátky novověku.

HUMANISMUS LEONARDO DA VINCI

HUMANISMUS  humanus = lidský  nový názor na život a kulturu  co je humanismus??? ssvůj zájem soustřeďuje na člověka a jeho pozemský život

Literatura, filosofie a věda  Dante Alighieri – Božská komedie  Francesco Petrarca – Sonety Lauře  Giovanni Boccaccio – Dekameron  Galileo Galilei  Jan Kepler  Mikuláš Koperník astronomie

Leonardo da Vinci  prototyp renesančního člověka --- všestranně zaměřený člověk  malíř, sochař, stavitel, vědec, teoretik umění  návrhy konstrukcí strojů (vrtulník, parník, padák,…)  anatomie – sám prováděl pitvy

Mona Lisa Dáma s hranostajem Leonardo - malíř

Poslední večeře Páně

Středem pozornosti humanistů byl ČLOVĚK. Leonardo - vědec

Helikoptéra Létající stroj Kanón Leonardo - vynálezce

RENESANCE A HUMANISMUS Renesance - umělecký směr vycházející z antiky, vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě znaky - sgrafita (psaníčka), arkády, obdélníková okna, balustráda (kužele), pilastry (náznaky sloupů), kupole Architektura - Bruneleschi - Florentský dóm - Michelangelo Buonarroti - chrám sv. Petra ve Vatikánu Sochařství a malířství - antické motivy, portréty - Michelangelo Buonarroti - socha Davida, Pieta, Poslední soud - Rafael Santi - Sixtínská madona - Arcimboldo - Rudolf II. Leonardo da Vinci - všestranný umělec, vědec a vynálezce - Mona Lisa, Dáma s hranostajem, Poslední večeře Páně Literatura - Dante, Petrarca, Boccaccio Astronomie - Kepler, Koperník, Galilei ČZ - dlouho vliv gotiky, renesance až s nástupem Habsburků v 16. století - zámek v Litomyšli, Bučovicích, Telč, Letohrádek královny Anny (Belveder), Červená Lhota Humanismus - nový myšlenkový směr, nový názor na svět, který se soustředí na člověka a jeho pozemský život

Představte si, že v historii řádí zlý démon, který Leonarda da Vinci ještě jako malého kluka vymazal z dějin. Mohlo by to nějak ovlivnit svět? Určitě ano! Naštěstí se vám podařilo sestrojit stroj času. Do jakého století se vydáte a co všechno musíte místo Leonarda udělat, aby chod dějin zůstal nenarušen?

Citace DA VINCI, Leonardo. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.