Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Berenika Králíková. * Obrázek 1 * Obrázek 2 * Obrázek 3 * Obrázek 4 * Řešení a seznam zdrojů.
Tereza Hodovská, Veronika Vitásková.  14. až 16. století v Itálii  Odklon od náboženství  Nově zaměření na člověka  Šíření vzdělanosti (antická vzdělanost)
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 16 – Renesance – Niccolo Machiavelli NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_9_Kultura mezi válkami Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 14 TEMA: Dějiny sochařství 8 – Umění.
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK renesanční zámky v ČR
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Třebová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Úvod do umění renesance v Itálii
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_20_RENEZANCE
Základní škola Čelákovice
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_249.DEJ.01 Renesance.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Italská renesance a humanismus
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_02
Úvod do umění renesance v Itálii
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RENESANCE re nascio (lat.) = znovuzrození
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Literatura období renesance
Renesance a humanismus
Renesance Mgr. Hana Šenková.
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Renesance.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance Anotace: Výkladová prezentace. Datum:

Italská renesance Výkladová prezentace Florentský dóm

Hospodářský rozvoj velkých italských měst. Úspěchy ve výrobě, námořním obchodu, v bankovnictví. Významná pozice měšťanstva v italských městech. Snaha dát najevo nově nabyté bohatství.

Nový životní názor měšťanstva založený na obdivu antiky a objevování její krásy. Lidé usilují o plné prožívání života, o jeho naplnění, o poznání sama sebe i světa kolem. Zdrojem humanismu je studium antické vzdělanosti.

Nový umělecký styl, který vznikl pod vlivem humanismu. Vznikl ve Florencii v 15. století. Projevil se ve všech oblastech umění: v architektuře, malířství, sochařství, v hudbě, v literatuře.

Klade důraz na člověka, na jeho rozum, schopnosti poznání. Ideálem je všestranně rozvinutý člověk. Umělci se inspirují antikou. Řada umělců jsou současně vědci, zkoumají anatomii, světlo, vlastnosti a složení barev atd. Usilují o přesné, reálné zobrazení.

Umělci oslavují v dílech plný, radostný život, lásku. Dante Allighieri - Božská komedie Giovanni Boccacio – Dekameron Francesco Petrarca Niccoló Macchiavelli

Fra Angelico: Zvěstování Malíř na obraze pracuje už s jednoduchou perspektivou

Madona v zeleni Sixtinská madona Rafael Santi

Leonardo da Vinci: Autoportrét

Poslední večeře, freska Leonarda da Vinciho v Sixtinské kapli

Dáma s hranostajem Leonardo da Vinci

Studie lidské postavy (Vitruvius)

Sandro Botticelli: Primavera

Dóm svatého Petra v Římě

Kopule chrámu svatého Petra v Římě Na stavbě chrámu se podíleli nejlepším renesanční umělci a stavitelé, jako Donato Bramante, Michelangelo Buonarotti a Rafael Santi.

Senátorský palác na Kapitolu v Římě

Palác Farnese v Římě navrhoval Michelangelo Buonarotti

Vila La Rotonda u Vicenzy, stavitelem je Andrea Palladio. Venkovské vily byly novým typem staveb.

Vila Medici ve Fiesole

Kostel Santa Maria Novella ve Florencii. Pro renesanční stavby je typická bohatá fresková výzdoba.

Dóm ve Florencii. Fillipo Brunelleschi zde vytvořil kopuli, která se stala důležitým znakem renesančních staveb.

Citováno v licenci Wikimedia Commons Snímek 2: Florentský dóm Snímek 9: Zvěstování. Fra Angelico. Snímek 10. Sixtinská madona. Rafael Santi Snímek 11: Autoportrét. Leonardo da Vinci. _WGA12798.jpg/225px-Leonardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_-_WGA12798.jpg _WGA12798.jpg/225px-Leonardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_-_WGA12798.jpg Snímek 12: Poslední večeře. Leonardo da Vinci. _The_Last_Supper_% %29.jpg/500px-Leonardo_da_Vinci_% %29_- _The_Last_Supper_% %29.jpg _The_Last_Supper_% %29.jpg/500px-Leonardo_da_Vinci_% %29_- _The_Last_Supper_% %29.jpg Snímek 13: Dáma s hranostajem: Leonardo da Vinci Lady_with_an_Ermine.jpg Lady_with_an_Ermine.jpg Snímek 14: Proporce lidské postavy. Leonardo da Vinci. Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg Snímek 15: Primavera. Sandro Botticelli. primavera.jpg primavera.jpg

Citováno v licenci Wikimedia Commons Snímek 16: Chrám svatého Petra v Římě. burg_gesehen.jpg/800px-Petersdom_von_Engelsburg_gesehen.jpg burg_gesehen.jpg/800px-Petersdom_von_Engelsburg_gesehen.jpg Snímek 17: Kopule chrámu sv. Petra v Římě: 12px-StPetersDomePD.jpg 12px-StPetersDomePD.jpg Snímek 18: Senátorský palác na kapitolu v Římě. itol_Roma_BW_1.JPG/800px-Palazzo_Senatorio_Capitol_Roma_BW_1.JPG itol_Roma_BW_1.JPG/800px-Palazzo_Senatorio_Capitol_Roma_BW_1.JPG Snímek 19: Palác Farnese v Římě. Snímek 20: Vila La Rotonda. Snímek 21: Vila Medici ve Fiesole. 1.jpg/800px-Villa_Medici_a_Fiesole_1.jpg 1.jpg/800px-Villa_Medici_a_Fiesole_1.jpg Snímek 22: Chrám Santa Maria Novella ve Florencii g/800px-Santa_Maria_Novella.jpg g/800px-Santa_Maria_Novella.jpg Snímek 23: Dóm ve Florencii. 50px-Firenze.Duomo05.JPG 50px-Firenze.Duomo05.JPG