Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Advertisements

Technologie pro publikování na webu 1
(instance konkrétní třídy)
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Stručný úvod do UML.
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Základy HTML.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Internet pro programátory. Jaké nám dává internet možnosti? Jaké nám dává internet možnosti? …………………………..……………… Tematicky zaměřené portály a servery Internetové.
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
ÚVOD DO CPP 7 Dědičnost - pokračování
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
State. State – kontext a problém Kontext  chování objektu má záviset na jeho stavu, který se typicky mění za běhu Neflexibilní řešení  metody obsahují.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
25. ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
KONCEPTUÁLNÍ MODELOVÁNÍ
ONTOLOGIE a KONCEPTUÁLNÍ MODELOVÁNÍ (stručný úvod)
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Přehled současných způsobů tvorby programů
13AMP 9. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled ADA ADA Java Java.
Objektové programování
Informatika / programování
Základy objektově orientovaného programování Jiří Strach.
Implementace Přednáška z předmětu Počítače I Dana Nejedlová
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Modelování a simulace MAS_02
Simulační modely a programové vybavení. Vývoj simulačních programů  Původně pouze strojový kód –Příliš dlouhé, náročné na programátora, obtížné hledání.
C# - Testování a ladění aplikací Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
IB111 Programování a algoritmizace
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Power Point– popis prostředí
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
Algoritmizace a programování Úvod do Delphi - 04 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Databázové modelování
Objektově orientovaný přístup (úvod)
1 Programování a p. jazyky Postup při tvorbě programu (systému) –strategie –analýza ( konceptuální modely) Datová Procesní –návrh (i/o, výjimky, algoritmus)
INFORMATIKA 8 Společné prostředí MS Word a MS Excel III2 – I8- 03.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
Programování VISUAL BASIC KGI / PROG 1. ročník LS.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Visual Basic Úvod do programování. Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Úvod do Delphi - 1.hodina OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-006A Orbis pictus 21. století.
Delphi – práce se základními komponentami (2. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008B Orbis pictus 21. století.
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
Bc. Vladimír Holubec Bc. Nikola Němcová
Delphi – Práce s formuláři
JavaFX Tools Michal Škvor Software Developer SUN Microsystems 1.
Chování blokových prvků v rámci HTML dokumentu
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII.
Digitální hodiny s budíkem programované v jazyku Pascal
5a. Makra Visual Basic pro Microsoft Escel
Programování v prostředí Borland Delphi
LINEAR LAYOUT – orientation DEMO
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Transkript prezentace:

Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století

Co je to vývojové prostředí? Vývojové prostředí (zkratka IDE - Integrated Development Environment), je software usnadňující práci programátorů. Většinou je to velice komplexní SW, zaměřený na jeden konkrétní programovací jazyk. Je navržené tak, aby zvýšilo produktivitu programátora, pomáhá mu například automatickým doplňováním, zvýrazňováním syntaxe, vnořenou nápovědou a dalšími funkcemi.

Co obsahuje vývojové prostředí? ● Editor zdrojového kódu ● Kompilátor (případně interpret) ● Debugger (slouží pro ladění aplikací) ● Systém pro grafický návrh uživatelského prostředí programu ● Object browser

Ukázka vývojového prostředí Delphi

Objektově orientované programování - OOP V podstatě se jedná o pokus převedení fungování reálného světa do prostředí vývoje software. Objekty, jako uzavřené programové entity navenek poskytují některé funkce, pamatují si vlastní nastavení a používaná data. Z hlediska reálného světa se to podobá použití běžných potřeb. Nemusíte vědět jak funguje rádio, stačí vědět jak ho ovládat-což podobně funguje u objektů.

Základní pojmy OOP Objekt - sdružuje ovládací funkce, procedury a jejich data Abstrakce- každý objekt pracuje jako černá skříňka Zapouzdření- zaručuje, že objekt nemůže přistupovat přímo k „vnitřnostem“ jiných objektů Skládání- objekt může obsahovat jiné objekty Delegování- objekt může využívat služeb jiných objektů tak, že je požádá o provedení operace Dědičnost- objekt přebírá schopnosti jiných objektů a přidává k nim vlastní Polymorfismus – chování objektů se liší podle implementace

Zjednodušená ukázka dědičnosti (hierarchie objektů TButton a TEdit) Tlačítko v Delphi (objekt pojmenovaný TButton), je potomkem tříd: TControl- TWinControl-TButtonControl Pro určení vlastností tlačítka jsou např. proměnné Left, Top, Width, Height, které určují umístění zleva, zhora, šířku a výšku. Tyto proměnné jsou zděděné ze třídy TControl, která řídí vykreslování a manipulaci s objekty na obrazovce. Políčko Edit v Delphi (objekt pojmenovaný TEdit), je potomkem tříd: TControl- TWinControl-TCustomEdit Pro určení vlastností políčka jsou např. proměnné Left, Top, Width, Height, které určují umístění zleva, zhora, šířku a výšku. Tyto proměnné jsou zděděné ze třídy TControl, která řídí vykreslování a manipulaci s objekty na obrazovce. Vidíte že druhý odstavec je pro oba objekty totožný, to znamená, že tyto proměnné jsou společné pro všechny objekty, které mají jako svého „předka“ třídu TControl, což samozřejmě ulehčuje práci s nimi.

Použité materiály: