Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.13.
Advertisements

Cyklus seminářů „Musíš chtít sama“ Jdeme s kůží na trh.
Digitální učební materiál
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Jak se uplatnit na trhu práce
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Životopis shrnutí poznatků.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jak na pracovní pohovor?
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Personální řízení Cvičení 1
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
První zaměstnání Petr Machala.
Personální mamagement
Personální písemnosti I
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
S handicapem zpět do zaměstnání
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Životopis Střední odborná škola Otrokovice
Životopis Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Personální písemnosti II
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Absolventi na trhu práce
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_18.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kam s penězi, aby nezahálely
Elektronické bankovnictví
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
Moderní platební nástroje
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Banky a jejich funkce – Pracovní list
Opakování – pracovní list
Opakování – pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Úpravy algebraických výrazů
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními pojmy finanční gramotnosti. Vede k samostatnému hodnocení možností na pracovním trhu, hodnocení možností získání a využití finančních prostředků. Je vhodný jak pro přímou výuku, tak pro samostudium. Klíčová slova: Motivační dopis, životopis, přijímací pohovor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Sada:49 Číslo materiálu:VY_62_INOVACE_EK2_14 Digitální učební pomůcka

KARIÉRA

-od narození na člověka působí rodina, okolí, vrstevníci, různé kultury a lidé -každý člověk má různé schopnosti, dovednosti, zkušenosti, silné a slabé stránky – podle toho si vybírá obor, školu, která ho bude bavit, zajímat a v budoucnu mu přinese dostatečné uplatnění

Pracovní příležitosti -co mě nejvíce motivuje, mé přednosti -co chci v životě dosáhnout -seznam vhodných zaměstnání v souladu s mými zájmy (inzeráty, personální poradenství, pracovní agentury, úřady práce, doporučení rodiny, známých, …) -vlastní podnikání

ZAMĚSTNÁNÍ Jak se ucházet o zaměstnání -telefonicky -písemně -osobní návštěva -prostřednictvím personální agentury -prostřednictvím headhunterské společnosti (lovci hlav) -prostřednictvím úřadu práce

Motivační dopis -slouží k představení uchazeče budoucímu zaměstnavateli -má zaujmout personalistu natolik, aby v něm zanechal dojem výjimečnosti uchazeče -zdůrazňuje konkrétní vlastnosti uchazeče, které se shodují s pracovní nabídkou

Životopis (CV – curriculum vitae) -pravdivé, věcné a stručné vystižení základních faktů z průběhu života -seznamuje s dosavadní životem autora, s jeho osobními údaji, činností, znalostmi a zkušenostmi -podává nepřímou charakteristiku autora

Strukturovaný životopis -přehled osobních údajů -přehled o dosaženém vzdělání -dosavadní profesní uplatnění a zkušenosti -dosažené pracovní úspěchy -znalosti, jazykové a jiné odbornosti -zdravotní stav -doporučení a reference

Profesní životopis -uvádí se pouze skutečnosti, které souvisí s požadovanou pozicí -píše se v opačném pořadí – od současného zaměstnání

Přijímací pohovor -dostupné informace o firmě, kde se ucházím o zaměstnání -seznam vlastností, které mohu nabídnout -připravené otázky, co mě zajímá o budoucím zaměstnání a zaměstnavateli -přiměřené oblečení -dochvilnost -přiměřené sebevědomí -s sebou přehledně uspořádané všechny požadované dokumenty

Informační zdroje -úřady práce, personální agentury, tisk -internet – např

Vlastní podnikání -obor podnikání (podnikatelský záměr) -prozkoumání trhu -plánování jednotlivých podnikatelských kroků -plánování finančních toků -možnosti – živnostenské podnikání - založení obchodní společnosti

Výhody vlastního podnikání -práce člověka baví -nezávislost -možnost výdělku, zbohatnutí -možnost být vlastním pánem -možnost vlastního rozhodování

Nevýhody vlastního podnikání -podnikání zabírá veškerý volný čas -méně času na rodinu, přátele, koníčky -nejistota, riziko -zodpovědnost za vlastní rozhodování

Fleischmannová E.,Jonáš I.,Kuldová O. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Nakladatelství Fortuna, Praha s. ISBN 80– Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje