Zobrazování. Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva užívá místo S2 název H
Advertisements

BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Základy rovnoběžného promítání
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Průsečík přímky a roviny
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Kótované promítání – úvod do tématu
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Využití výškových dat.
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Digitální model terénu
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Světelné jevy a jejich využití
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Modelování v prostoru.
Zobrazení rovinným zrcadlem
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Koule a kulová plocha v KP
Odraz světla. Zákon odrazu světla
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Problematika lavin Lavinu lze definovat jako každý náhlý a rychlý sesuv sněhové hmoty na dráze delší jak 50m. Sesuvy na kratší vzdálenosti se nazývají.
Středové promítání na jednu průmětnu
Zobrazování - základy..
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
Vektorová grafika.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Zobrazování, promítání, perspektiva,axonometrie,izometrie
Pravoúhlá axonometrie
Kótované promítání – zobrazení roviny
Klasifikace singularit. Singularity liniové – Uzavřené – Otevřené Lze modelovat pomocí předurčených hran Singularity bodové Singularity plošné – Převisy.
Odraz světla.
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Způsoby uložení grafické informace
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Konstruktivní geometrie
ČVUT – fakulta stavební Geografické informační systémy IDRISI Software pro GIS a analýzu obrazu Pelinková Martina
Software pro GIS.
Klasifikace lineární perspektivy
Zobrazování.
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
Způsoby uložení grafické informace
Fraktální geometrie.
Platónova tělesa.
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Moderní poznatky ve fyzice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
O spojkách a rozptylkách
Technické zobrazování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Třírozměrné modelování
Vybrané promítací metody
Zobrazování, promítání izometrie
Transkript prezentace:

Zobrazování

Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)

Promítání Zobrazení Φ: R n → R k n>k Konkrétní situace pro 3D grafiku Φ: R 3 → R 2 Promítání je určeno –Středem (může být i nevlastní -v nekonečnu) –Promítací rovinou

Promítání rovnoběžné Střed promítání v nekonečnu Promítací paprsky navzájem rovnoběžné Směr paprsků určen dvěma úhly (azimut,zenit)

Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz

Dimetrie Promítací trojúhelník je rovnoramenný

Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz) Často ve spojení s azimutem=zenit=45 o

Perspektiva Střed promítání vlastní

Jednoúběžníková perspektiva

Dvojúběžníková perspektiva

3-úběžníková perspektiva

Drátěný „model“

Řešení viditelnosti hran

Jak poznám viditelné stěny? Normála směřuje ke stanovišti pozorovatele → stěna může (ale nemusí) být viditelná Normála směřuje od uživatele → stěna není viditelná

Malířův algoritmus maluji potencionálně viditelné stěny „odzadu dopředu“

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Protipříklad na použití malířova algoritmu

Prosté zobrazení všech bodů tělesa

Stínování (render) Zdroj světla pozorovatel Promítací rovina Úhel α

Stínování

Sledování paprsku (Ray Tracing) Zdroje světla Promítací rovina Zrcadlový odraz Difusní odraz Paprsek prochází tělesem

Typy zdrojů světla Bodové Bodové se směrovanými paprsky (obvykle do tvaru kužele) Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)

Co se může stát s paprskem Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se –Zrdcadlově (lesklost) –Difusně –Kombinovaně Projde tělesem –Rovně (průhlednost) –Se zlomem

Ray Tracing

Radiozita e i = z i + o i * ∑ j v ij e j

Referáty Program Landserf – volně dostupný program pro DMT a jeho analýzy Program AutoDEM – volně dostupný program pro generování DMT (francouzský) Program Kashmir3D – volně dostupný japonský program pro vizualizace DMT Program RAMMS – program pro evidování a predikci pády lavin Program Bryce 3D – program pro generování terénu pomocí fraktální geometrie Systém Grass – rozsáhlý GIS systém z komunity GNU DMT v systému Grass – modul pro DMT v tomto systému Virtual Terrain Project – návrh systému pro modelování krajiny Data o DMT v ČR Data o DMT ve světě ArcGIS 3D analyst – modul velkého GIS sysému pro DMT ArcGIS Spatial Analyst – modul velkého GIS systému pro prostorové analýzy ATLAS DMT – největší český program pro DMT Idrisi – rozsáhlý rastrově orientovaný GIS, asi jen rešerše InRoads – program pro návrh liniových staveb, asi jen rešerše Programy GEO5 – soubor geotechnických programů, včetně modulu pro DMT Aerial model of City – diplomová práce o tvorbě 3D modelu Prahy