Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 2 Autor: Lenka Poláková
Vlastnosti materiálů projekt
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozlišování látek podle vlastností
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Látky a tělesa Miroslava Maňásková.
Změny skupenství látek
zpracovaný v rámci projektu
Skupenství látek a jejich vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Svět kolem nás.
05 Vlastnosti a změny látek, voda a vzduch
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Fyzikální vlastnosti nerostů
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Vlastnosti látek Opakovací otázky
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Alkany.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Kapaliny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Hustota a její měření.
zpracovaný v rámci projektu
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Věcné učení VY_32_INOVACE_10_11_smysly člověka (chuť)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka Tulachová

Tělesa a látky- vlastnosti látek

 Tělesa ( fyzikální tělesa ) - všechny předměty, které nás obklopují. Tělesa jsou složena z různých látek.  Látky- jsou z nich složena tělesa. Látky se liší svými vlastnostmi.

Vlastnosti látek:  skupenství- pevné, kapalné, plynné  barva  rozpustnost  zápach, vůně  teplota tání, teplota varu  hustota látky  tepelná vodivost  tvrdost aj.

Vlastnosti látek můžeme vnímat svými smysly. ? Kterými ?  zrak  hmat  čich  chuť  sluch

? správně doplň:  smysl, kterým můžeme danou vlastnost látky vnímat: - skupenství - rozpustnost -barva - lesk -pružnost - vede zvuk -zápach - teplota varu -slaná chuť - tvar -drsnost - tvrdost

? správně doplň:  smysl, kterým můžeme danou vlastnost látky vnímat: - skupenství: zrak - rozpustnost: zrak -barva: zrak - lesk: zrak -pružnost: hmat - vede zvuk: sluch -zápach: čich - teplota varu: zrak -slaná chuť: chuť - tvar: zrak -drsnost: hmat - tvrdost: hmat

? doplň tabulku:

Hustota látky - ρ  vlastnost látky, která se dá změřit- hustoměrem  dá se také vypočítat  je dána podílem hmotnosti m a objemu V  hustota= hmotnost : objem  ρ = m: V  jednotka g/cm³, kg/m³ pozn: najdeme ji v tabulkách

Chemická změna:  proběhne, pokud se z výchozích látek stanou látky jiné ( jiných vlastností ), tzv. produkty  znaky chem. změn: - změna barvy, skupenství - uvolňování tepla, světla - zápach př. - zahřívání cukru, spalování Mg pásky - hoření látek, výroba látek, vaření pokrmů pozn: fyzikální změna - nemění se při ní vlastnosti látek

Zdroje: vlastní zdroje