NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
RENESANCE A HUMANISMUS
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Barokní umění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
RENESANCE.
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Prostor v barokním umění
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Typické rysy antropocentrismus - klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu.
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
VY_32_INOVACE_DVK_3_2 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Úvod do umění renesance v Itálii
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Literatura období humanismu a renesance
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Starověké Řecko Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
SOCHAŘSTVÍ KLASICKÉ OBDOBÍ 5. st. př. n. l.
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Radikálně barokní architektura
Sochařské osobnosti 1. klasické období
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Úvod do umění renesance v Itálii
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Renesance a humanismus
Raně renesanční italská architektura
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného umění(Renesance) 1 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Tématický plán k bloku RENESANCE v rozsahu 6 hodin předmět: Výtvarná výchova Cíl prezenzace: v průběhu šesti vyučovacích hodin budou žáci seznámeni s obdobím renesance z pohledu vývoje výtvarného umění v Evropě, zejména v Itálii.

Přehled obsahu jednotlivých výukových hodin

R E N E S A N C E Slova renesance použil jako první Giorgio Vasari k označení období obrození antického umění v 15. a 16. stol. v Itálii (rinascitá dell´arte antica). V renesanci byl poprvé definován obraz jako plošný průřez optickým kuželem, jehož vrchol leží v oku diváka (L. B. Alberti, De Pittura, 1435).

Význačné rysy renesančního malířství Realismus v malířství se opírá o vědeckou teorii perspektivy. Realismus v malířství se opírá o vědeckou teorii perspektivy. Hledání ideálního lidského typu, ztělesnění představy dokonalého člověka, spojujícího tělesnou krásu s duševní ušlechtilostí. Hledání ideálního lidského typu, ztělesnění představy dokonalého člověka, spojujícího tělesnou krásu s duševní ušlechtilostí. Snaha po suverénním zvládnutí a dokonalém podání lidského těla ve všech pohybech a nejrůznějších úhlech pohledu. Snaha po suverénním zvládnutí a dokonalém podání lidského těla ve všech pohybech a nejrůznějších úhlech pohledu. Uplatnění šerosvitu a koloritu jako prostředků poetizace skutečnosti. Uplatnění šerosvitu a koloritu jako prostředků poetizace skutečnosti.

Malířství – rané období (počátek 15. století) Masaccio ( ) Andrea Mantegna ( ) Giorgione ( ) Piero della Francesca ( ) Sandro Boticelli ( )

Masaccio Masaccio

Mantegna

Giorgione Giorgione

Piero della Francesca Piero della Francesca

Boticcelli Boticcelli

Použitá literatura: Použitá literatura: TOMAN, Rolf. Umění italské renesance. 1. vydání. Bratislava : Slovart, s. ISBN Neumannová, M. PhDr. Slovník světového malířství. Praha: Odeon, s. ISBN Neumannová, M. PhDr. Slovník světového malířství. Praha: Odeon, s. ISBN BUCK, Stephanie ; HOHENSTATT, Peter. Raphael : Masters of Italian Art. Kőln : Kőnemann, s. ISBN KRISCHEL, Roland. Tintoretto : Masters of Italian Art. Kőln : Kőnemann, s. ISBN BERNARI, Carlo; DE VECCHI, Pierluigi. Tintoretto. 1. vydání. Praha : Odeon, s. ISBN BLAŽÍČEK, Oldřich. Michelangelo. 1. vydání. Praha : Odeon, s. ISBN 73(45)(084.1).