Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.17_predsudky Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Advertisements

Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Číslovky základní, AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Osvojení a výslovnost číslovek.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí ze sedmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.17_predsudky Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Předsudky Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘEDSUDKY Anotace: Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k upozornění, podle čeho bychom měli lidi posuzovat.

Jaké povolání mají lidé na obrázku? Obr.1 _______________ Obr.3 _______________ Obr.2 _______________ Obr.4 _______________ Obr.6 _______________ Obr.5 ______________

Jaké vlastnosti mají lidé na obrázku? _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ Obr.1 Obr.3 Obr.5

Jaké vlastnosti mají lidé na obrázku? ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ Obr.2 Obr.4 Obr.6

Je pro vás obtížné určit, jaký je člověk podle vzhledu? Proč? Lze vůbec ze vzhledu člověka určit, jaký je? Žádný vědec nikdy nedokázal, že z našich tělesných parametrů můžeme určit naše vlastnosti. Pokud má někdo vysoké čelo nemusí být génius. Pokud má někdo tmavou pleť, nemusí být padouch. Pokud má někdo malý nos, nemusí být namyšlený. Obr. 7

Ježek a krtek Ježek cítil, že se blíží zima a poprosil krtka, aby mu pronajal jen velmi malé místečko ve své jeskyňce, aby se ochránil před nastávajícími mrazy. Krtek byl zpočátku spokojen, ale sotva se tu ježek usadil, začal se roztahovat a užívat si svého pohodlí. Každou chvíli bodal svého domácího svými pichlavými ostny. Krtek poznal svou chybu a řekl si, že je to již k nevydržení a poprosil ježka, aby zase odešel, protože je jeho byt pro oba velmi malý. Ale ježek se usmál a řekl : „Komu se tu nelíbí, může sám odejít. Já jsem tu spokojen a tak tu zůstanu.“ 1. Podtrhni modře v textu části, které vypovídají o vlastnostech ježka. 2. Podtrhni červeně v textu části, které vypovídají o vlastnostech krtka. 3. Oba hlavní hrdiny zkus charakterizovat. 4. Víte, jaké ponaučení z příběhu plyne? Naučení : Nejprve si vždycky rozmysli, koho chceš přijmout do nejbližší společnosti. Mohlo by se ti lehce stát, že bude neslučitelný a že mu budeš pro vlastní škodu ustoupit.

Čeho si na lidech ze svého okolí vážím?

Lidské vlastnosti spoj s popisy. 1. Dochvilný 2.Poctivý 3.Přátelský 4.Veselý 5.Štědrý 6.Zodpovědný 7.Pracovitý 8.Kreativní 9.Tolerantní f) Přispěl jsem ze svého kapesného na opravu výběhu místnímu útulku pro psy. b) V samoobsluze vypadla jedné paní peněženka, zvedl jsem ji a podal ji majitelce. h) Do třídy přišla nová žákyně, o přestávce jsem se hned zajímala odkud je a jak se jí tu líbí. Nabídla jsem jí, ať se na mě obrátí s jakýmkoliv problémem. e) Mám kamaráda, který se rád zasměje. i) Čekám na autobus přesně podle jízdního řádu. a) Nemůžu jít ven, slíbil jsem babičce, že jí nasekám dříví a pak musím napsat domácí úkoly. d) Respektuje, jaký jsem. g) Není to lenoch, žádné práce se nebojí. c) Vždycky má nějaký nápad, jak můžeme trávit náš volný čas. 1.i; 2.b; 3.h; 4. e; 5.f; 6. a; 7. g; 8. c; 9. d

Doplň text Ze _________________(1) těžko určíme, jaký člověk je. Nemůžeme posuzovat lidi podle toho, co jsme o nich _____________(2) nebo se o nich říká. Pokud bychom lidi takto posuzovali, ovlivňovali by nás tzv. _______________(3). Ty jsou jednou z příčin porušování _____________ ___________(4). 1. vzhledu; 2. slyšeli; 3. předsudky; 4.lidských práv

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: cz/images/results.aspx?ex=2&qu=manažér#ai:MP |mt:0| obr. 1 cz/images/results.aspx?ex=2&qu=manažér#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=um%C4%9Blec&ctt=1#ai:MP |mt:0| obr. 2 cz/images/results.aspx?qu=um%C4%9Blec&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=obli%C4%8Dej&ctt=1#ai:MP |mt:0| obr. 3 cz/images/results.aspx?qu=obli%C4%8Dej&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=osoby#ai:MP |mt:0| obr. 4 cz/images/results.aspx?qu=osoby#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=osoby&ex=1#ai:MP | obr. 5 cz/images/results.aspx?qu=osoby&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=osoby&ex=1#ai:MP | obr. 6 cz/images/results.aspx?qu=osoby&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=nos&ex=1#ai:MP | obr. 7 cz/images/results.aspx?qu=nos&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=je%C5%BEek&ex=1#ai:MC | ježek cz/images/results.aspx?qu=je%C5%BEek&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=kv%C4%9Btina&ex=1#ai:MP | snímek 7 cz/images/results.aspx?qu=kv%C4%9Btina&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=p%C5%99%C3%A1telstv%C3%AD&ex=1#ai:MP | snímek 9 cz/images/results.aspx?qu=p%C5%99%C3%A1telstv%C3%AD&ex=1#ai:MP | Bajky na měsíc: Ježek a krtek [ on-line] 2008 Skaut Kuřim [cit ]. Dostupné na www:

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k upozornění, podle čeho bychom měli lidi posuzovat. AutorMgr. Sandra Tichá Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vysvětlí pojem předsudek. Popíší, co je pro člověka důležitější, zda vzhled či vlastnosti. Klíčová slovapředsudky, tolerance, vzhled Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityaktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina12 – 13 let Celková velikost1,40 MB

Metodická poznámka Snímek 2- Žáci si zkusí tipnout, jaké povolaní jednotlivé osoby mají. Až své tipy dopíší na tabuli, je vhodné, aby proběhla diskuze, proč si myslí, že lidé na obrázcích mají taková zaměstnání. Snímek 3 a 4- Žáci zkusí vypsat vlastnosti lidí na základě jejich vzhledu. Může opět proběhnout diskuze, proč jim přisoudili dané vlastnosti. Snímek 5- Žáci zkusí odpovědět na první dvě otázky. Zbývající text je spíše výkladový. Snímek 6- Přečteme si společně bajku, pracujeme s textem, resp. plníme úkoly pod textem. Snímek 7- Žáci chodí k tabuli a píší, čeho si váží na lidech ve svém okolí. Společně určíme, které vlastnosti nejvíce u lidí oceňujeme. Snímek 8- Žáci spojují kladné lidské vlastnosti s charakteristikou. Byly některé vlastnosti i mezi těmi, kterých si u lidí vážíme nejvíce? Diskuze Správně odpovědi jsou jako poslední animace snímku. Snímek 9- Jednoduché opakování, odpovědi následují po textu.