Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Advertisements

Mikroekonomie I Domácí produkt
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Cena v pojetí marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Účtování zásob „16“.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Distribuční strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Co je konvenční nakupování? Synergické efekty osobního a elektronického nákupu Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Mezery na trhu? Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
ZÁKLADNÍ MAKROEKONOMICKÉ AGREGÁTY
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
5.Měření trhu.
Marketingová komunikace
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Se stochastickou poptávkou
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
1 © by GfK SE 12/14 Spotřebitelské klima GfK v Evropě Spotřebitelské klima EU 28 – prosinec 2014 Zdroj: GfK spotřebitelský průzkum zadala Evropská komise.
1 © by GfK SE 09/14 Zdroj: GfK spotřebitelský průzkum zadala Evropská komise Spotřebitelské klima GfK v Evropě Spotřebitelské klima EU 28 – září 2014.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
8. tématický okruh: Zásoby
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
Finanční výkazy obchodních společností
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
TRH (tržní mechanismus)
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
MARKETING Přednáška P
Ekonomie 1 Bakaláři Sedmá přednáška Hrubý domácí produkt (HDP)
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Objem a struktura trhu

Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost

Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes výrobu polotovarů až k výrobě, a distribuci finálního výrobku ke konečnému spotřebiteli

I. Objem trhu v rovině výrobců A) přímá metoda OT= výroba+dovoz-vývoz Př.1: dom.výroba = j. dovoz = j. vývoz = j.

B) Nepřímá metoda Odhady pomocí indikátorů Komplementy Objem trhu = počet dodavatelů x průměrný obrat na dodavatele I. Objem trhu v rovině výrobců

A)Přímá metoda Objem trhu = počáteční zásoba + nákup - konečná zásoba Zadat agentuře (např. Nielsen, GFK) II. Objem trhu v rovině obchodu

B)Nepřímá metoda (prac.síla, použitelné prostory, průměrný objem prodeje na m 2, prům.obrat na prodejce) Př.2: Kadeřníci utratí 7% obratu, jejich celkový trh je 8000 salonů, jejich prům. obrat je Kč Objem trhu = počet prodejních míst x prům.obrat x prům.podíl na obratu v % II. Objem trhu v rovině obchodu

III. Objem trhu v rovině kupujícího A) zboží krátkodobé spotřeby 1.Spotřebitelská jednotka 2.Populace 3.Úroveň proniknutí 4.Průměrná spotřeba 5.Průměrná zaplacená cena

Zboží krátkodobé spotřeby OT= populace x prům.spotřeba na osobu (j.) OT=populace x prům.spotřeba x prům.cena (Kč) Př.3: Český trh s vínem 10mil. Čechů, prům. spotřeba 15l, prům.cena 70Kč

OT = populace x úroveň proniknutí x prům.spotřeba (j.) OT = populace x úroveň proniknutí x prům.spotřeba x prům.cena (Kč) Př.4: Předpokládejme, že trh s kadeřnickými službami v ČR je 10 mil. Čechů. Úroveň proniknutí je 60%, 6 návštěv kadeřníka ročně na jednoho spotřebitele, průměrná cena 100Kč. Jaká je velikost trhu? Zboží krátkodobé spotřeby

B) Zboží dlouhodobé spotřeby OT = počáteční poptávka + výměnná poptávka + dodatečná poptávka Úroveň proniknutí v % ÚP = Počet skutečných vlastníků : Celkový počet možných vlastníků III. Objem trhu v rovině kupujícího

Př. 6: Výrobce rybího filé obdržel následující údaje z nedávného průzkumu: 15% rodin kupuje 20 krát za rok, pokaždé 750g 35% rodin kupuje 15 krát za rok, pokaždé 700g 40% rodin kupuje 5 krát za rok, pokaždé 500g 10% rodin kupuje 3krát za rok, pokaždé 400g Úroveň proniknutí představuje 70% Celkový počet rodin je 4,5 mil. chování spotřebitelů tohoto podniku se nijak neliší od chování na trhu jako celku. Jaká je představa o velikosti spotřebitelském trhu rybího filé za jeden rok?

Podíl na trhu (Model Parfitta  Collinse) TP=P x R x C x100 (%) P – kumulativní proniknutí = zkušební nákup : celkový počet kupujících R – Příležitost k opakovanému nákupu = opakovaný nákup : celkový počet kupujících C – index spotřeby = prům. spotřeba značky : prům. spotřeba kupujících Př. 5: Na trh je uvedena ACAF, nová značka kávy bez kofeinu. Předpokládejme, že se v každé domácnosti se pije káva a že je domácností. Průměrná spotřeba kávy na domácnost dosahuje 7,5 kg ročně. Lze odhadnout, že domácností si novou značku koupí. Očekávaný opakovaný nákup je 30%. Protože ACAF nemá negativní vedlejší účinky normální kávy, očekává se, že průměrná roční spotřeba na domácnost bude dosahovat 9kg. Jaký bude tržní podíl nové značky?