CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Rovnice ve slovních úlohách II.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_07 DUM:07 Datum ověření ve výuce: Ročník: 9. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Řešení slovních úloh Vzdělávací obor:Matematika Téma: Slovní úlohy o pohyby – složitější (pohyb dvou objektů)

Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: Aplikace základního vzorce pro rovnoměrný přímočarý pohyb v jednoduchých slovních úlohách Konkrétně: Výpočet dráhy, rychlosti nebo času Způsob využití: Vyučující předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté ž áci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost pojmu měřítko mapy při řešení slovních úloh a v praxi Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: pohyb, rychlost, dráha, čas, slovní úlohy ANOTACE Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Pohyb 2 Složitější slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní pojmy Rychlost pohybu..... v jednotky.... m/s; km/h Čas (doba pohybu).... t jednotky.... h; min; s Dráha (vzdálenost).... s jednotky.... m; km Základní vztah: s = v ∙ t

Vzorový příklad č.1 Vlak z A do B jede rychlostí 60 km/h, proti němu jede po stejné trati vlak rychlostí 45 km/h. Jak daleko od A je místo, kde se minou, je-li vzdálenost z A do B 84 km a vlaky vyjely současně? Řešení s 1 s 2 1.vlak2.vlak s 1 + s 2 = 84 km v 1 = 60 km/h v 2 = 45 km/h t 1 = xt 2 = x s 1 = 60∙xs 2 = 45 ∙x 60x + 45x= x = 84 x = 84:105 x = 0,8 s 1 = 60 ∙ 0,8 = 48 kms 2 = 45 ∙ 0,8 = 36 km Vlaky se minou 48 km od místa A.

Vzorový příklad č.2 Petr vyrazil na kole na chatu v 8:00 rychlostí 20 km/h. Za hodinu a půl vyrazil za ním tatínek autem rychlostí 50 km/h. na chalupu dorazili současně. V kolik hodin dorazili na chalupu a jak je daleko. Řešení s 1 s 1 = s 2 s 2 Jirka na kole:Tatínek autem:v = 50 km/h v 1 = 20 km/hv 2 = 50 km/h t 1 = xt 2 = x – 1,5 s 1 = 20xs 2 = 50(x-1,5) 20x = 50(x-1,5) 20x= 50x – 75 20x – 50x= x= -75 x= 2,5 s 1 = 20 ∙ 2,5 = 50 s 2 = 50(2,5 – 1,5) = 50 ∙ 1 = 50 Odpověď: Jirkovi bude cesta na chalupu trvat 3 hodiny.

Příklady k řešení 1.Autobus po dálnici z Brna do Prahy vyjel v 7:00 rychlostí 100 km/h. V 7:15 vyrazil stejnou trasou z Brna motocyklista rychlostí 120 km/h. Jak daleko od Brna byl autobus předjet? 2.Martin vyrazil na zábavu do sousední vesnice pěšky rychlostí 6 km/h. Půl hodiny po něm vyrazil František na kole rychlostí 14 km/h. Jak daleko je sousední vesnice, jestliže do ní dorazili oba dva současně? 3.Nákladní vlak z České Třebové vyjel ve 4:30 rychlostí 50km/h. V 5:15 vyjel po stejné trati rychlík rychlostí 80 Km/h. V kolik hodin rychlík předjede nákladní vlak? 4.Jakou rychlostí jede vlak? Karel změřil, že 15 vagónu soupravy kolem něj projelo za 1 minutu a vá, že jeden vagón je dlouhý 40 metrů.

Příklady k řešení 1.s 1 =s 2 100x = 120(x – 0,25) x =1,5 h s =150 km 2.s 1 =s 2 6x = 14(x – 0,5)x = 0,875 h s =5,25 km 3.s 1 =s 2 50x = 80(x – 0,75) x =2 h s =100 km 4.15 vagónů = 15 ∙ 40 = 600 m = s v = s:t v = 600 : 60 = 10 m/s = 36 km/h.