NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HORNINY.
© copyleft Jiří Trávník
HORNINY VYVŘELÉ (magmatické)
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vyvřelé (magmatické) horniny
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: VYVŘELÉ HORNINY
VYVŘELINY Mgr. Helena Tlapáková.
Př_137_Geologie_Vyvřelé horniny
Hlubinné vyvřelé horniny
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vlastnostmi a vznikem usazených.
Třídění a určování hornin
Povrch České republiky
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Výlevné vyvřelé horniny
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Přeměněné horniny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
VÝLEVNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s tříděním vyvřelých hornin, jejich.
Neživá příroda − horniny
HORNINY.
Petrologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se složením a vlastnostmi hornin. Materiál je plně funkční pouze.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
V YVŘELÉ HORNINY - MAGMATICKÉ Mgr. Michal Střeštík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
Přeměněné horniny Geologie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Horniny vyvřelé Geologie vypracovala: Mgr Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
PETROLOGIE Přehled hornin
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK VYVŘELÉ HORNINY Název školy
B) Výlevné vyvřeliny Vznikly utuhnutím magmatu vylitého na zemský povrch (lávy). Jsou jemnozrnné až celistvé.
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, horniny Autor: Ing. Světlana Hřibalová Název.
Neživá příroda − horniny
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VYVŘELÉ HORNINY (MAGAMTIKÉ)
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Danuše Lebdušková
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Škola:. Základní škola Kladruby
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Poznávačka horniny Aneta Gobernacová 9.A.
VY_32_INOVACE_19_Horniny
HORNINY PŘÍRODOPIS 9.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA: Neživá příroda ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Žáci se seznámí s rozdělením hornin, se zástupci vyvřelých hornin a jejich významem pro člověka.

Horniny jsou různorodé směsi tvořené různými minerály, případně jen jedním minerálem. Horniny dělíme do třech základních skupin: Usazené horniny Přeměněné horniny Vyvřelé horniny

Hrad Sloup (Nový Bor) (pískovec) Panská skála (Nový Bor) ( čedič)

Podle způsobu jejich vzniku dělíme horniny na: vyvřelé horniny usazené horniny hlubinné pískovec gabro vápenec žula opuka slín výlevné čedič přeměněné hornin znělec rula svor

Horniny vyvřelé - hlubinné

Gabro Využití: * jako stavební materiál * obklady stěn a domů * dlažební kostky Žula Obsahuje:živec, slídu, křemen Využití: * stavební kámen * ke keramickým a sochařským pracím

Horniny vyvřelé - výlevné

Čedič Tvoří horu Říp Využití: * jako stavební materiál

Znělec tvoří : - Kunětickou horu - Bezděz - Milešovku Využití: * stavební materiál, * štěrk * sklářská surovina

Kontrolní otázky 1.Na jaké skupiny dělíme horniny? 2.Kde se můžeš s horninami setkat? 3.Jaké mají horniny využití?

Použité zdroje