Rozmnožování hrdinství Ondřej Vostal Ekonomie, filantropie, altruismus, Národohospodářská Fakulta, VŠE, ZS 2010/2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven Představte si, že není nebe.
Existuje odbornost v etice? Jiří Šimek. Existuje odbornost v etice? Elliott, C.: The ethics of bioethics London Review of Books, Diary 2002, 24, 23: 40.
Decision Trees & Genetic Programming 1 Klasické DT V některých případech nepraktické.
Linking Words and phrases
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Pronouns Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_112 ŽS Jenišovice.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jak se mu říká? What is he called?.
Dnes to v obchodě zatím moc nejde. It's been a slow day at the store today.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Medvídek Pú.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
To mám zakázáno se i čas od času prospat? Am I not even allowed to sleep late once in a while?
STOPPING BY WOODS ON A SNOWY EVENING. Whose woods these are I think I know. His house is in the village though. He will not see me stopping here To watch.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Execution of Orders 06C14 AutorLadislava Pechová.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Liška a ježek - bajka A Fox swimming across a rapid river was carried by the force of the current into a very deep ravine, where he lay for a long time.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Environmentální etika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Body Language - Handshake 06B17 AutorLadislava Pechová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Tvorba veřejných politik - přístupy Veřejná politika Zaměření činnosti nebo nečinnosti veřejné moci ve vztahu k určitému problému (course.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_27  Téma: grammar game 
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Monika LeMoine, České Budějovice 2 Group exercise.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Angličtina: Christopher Columbus
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Angličtina: Charles I Tematická oblast
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Angličtina: James I Tematická oblast
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
T.Mardešić Subkatedra reprodukční medicíny IPVZ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Blowin’ in the Wind (Odpověď létá ve větru)
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Translation drill 05/03 Nevybírá ten dárek dlouho. He hasn‘t been choosing the present long. Už dlouho jí nic nekoupil. He hasn‘t bought her anything.
Going to/ will překlad.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
Translation 04/05 Richard si už dlouho na nic nestěžoval. Richard hasn‘t complained for a long time. On nedělá svou novou práci dlouho. He hasn‘t been.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

Rozmnožování hrdinství Ondřej Vostal Ekonomie, filantropie, altruismus, Národohospodářská Fakulta, VŠE, ZS 2010/2011

Obsah ● Vytrácí se hrdinství? ● Vyplatí se hrdinství? ● Co hrdinství, které se nevyplatí? ● Co na to moderní stát?

Problém ● Hrdina může umřít ● Bezprostředně nic nezískává ● Je to tedy pro něj čistá ztráta života ● Jaktože hrdinové existují ● Můžeme předpovědět, kteří to budou ?

Hrdina ● Hrdina má jisté neobvyklé společenské postavení a svou roli ● Klapp, O.E. (1954). Heroes, Villains and Fools as Agents of Social Control. American Sociological Review, Vol. 19, No. 1, pp ● Hrdina není normální ● Odvaha ● Neobvyklé úspěchy

Evoluční teorie Znaky snižující schopnost se rozmnožovat se v populaci systematicky vytrácejí ● Hrdinství je takový znak ● Vytrácí se z populace? ● Hrdinové se nevytrácejí – něco z řečeného neplatí

Carnegie Hero Fund "I do not expect to stimulate or create heroism by this fund, knowing well that heroic action is impulsive; but I do believe that, if the hero is injured in his bold attempt to serve or save his fellows, he and those dependent upon him should not suffer pecuniarily." --Andrew Carnegi ● Od r se počet vyznamenaných významně nezměnil

Evoluční teorie Výnosy z hrdinství Když přežije ● Je atraktivnější (ale také demonstroval své schopnosti) ● Ví to předem – může tedy „vyjednávat“ ● Uctívání hrdinství je pojištění ● Vytěsňovací efekt: Už se to tolik nevyplatí ● Podobně jako v: Chalupníček, P. & Dvořák, L. (2009). Health Insurance before the Welfare State: The Desctruction of Self-Help by State Intervention. The Independent Review, Vol. 13, No. 3, Winter 2009, pp

Genetika ● To, že hrdina umře ještě neznamená, že se jeho geny nerozšíří ● Hrdinství s sebou může nést jiné výhodné znaky, pak dojde k prodloužení jeho vytrácení ● Nemusí se projevit v každé generaci ● Vytrácení také zbržďuje mutace

Chyba Nezištné hrdinství Pokud pro hrdinu není odměnou uctívání ● Může být jeho hrdinství také omyl ● Přílišné zobecnění vhodného pravidla ● Gigerenzer, G. The Adaptive Toolbox. In Bounded Rationality: The adaptive toolbox, Selten, R. & Gigerenzer, G. eds., 2001, MIT Press. ● V malých skupinách příbuzných ● Dnes jsou ale všichni potenciální přítelé

Závěr ● Hrdinství není podmíněné ● Hrdinství není nezištné ● Bylo-li by nezištné, stejně by se nemuselo vytrácet ● Zištné hrdinství mohlo být do značné míry vytěsňeno ● Pozorujeme tedy více nezištného hrdinství, než dříve

Děkuji za pozornost