NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Téma: PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA: ZAHRADA I. - Pracovní listy 4. ročník
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Společenstva okolí lidských obydlí
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zelenina.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rostliny na jaře 4. ročník
Prvouka – 2. ročník ZŠ „JARO“
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Rostliny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková ROČNÍ OBDOBÍ PODZIM? JARO? LÉTO? ZIMA?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Z A H R A D Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
TÉMA: Rostliny okrasné a užitkové
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
05 Květiny a stromy na jaře
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_26_U lidských obydlí
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Zahrada Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
VY_32_INOVACE_E – Př4 – okolí lidských obydlí
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských obydlí - rostliny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Prezentace je určena žákům 4. ročníku. Slouží k seznámení s novým učivem Ekosystém okolí lidských obydlí – rostliny. V závěru prezentace si žáci zopakují získané znalosti formou kvízu.

Ekosystém okolí lidských obydlí Společenstvo uměle vytvořené člověkem Převaha rostlin užitkových rostlin okrasných živočichů chovaných pro užitek Žijí zde i volně žijící živočichové (dostupná potrava, vhodná útočiště k hnízdění a vyvádění mláďat)

Rostliny užitkové ovocné stromy ovocné keře okopaniny luskoviny zelenina

Ovocné stromy Na jaře v zahradách a v sadech vykvétají květy ovocných stromů. Mezi prvními rozkvetou meruňky. Nejčastěji pěstovaným ovocným stromem u nás je jabloň. Povidla se vyrábí z plodů stromu švestka domácí. Hejna špačků dokážou očesat celou úrodu ze stromu třešeň. Sladké máslovky jsou plody hrušně.

Ovocné keře a jejich plody rybíz červenýangrešt maliny ostružiny

Rozděl plody peckovicemalvicebobule peckovice malvice

Okopaniny Na zahradách pěstujeme především lilek brambor. Důležitou součástí naší potravy jsou jeho podzemní hlízy – brambory. Část sklizně (sadbu), uskladňujeme a na jaře znovu vysadíme. Škůdce –mandelinka bramborová Vylušti přesmyčky. Jaká jídla se dají z brambor připravit? ŠEKA KYPLAC KYBŮRBRAM NOLHRAKY KAŠE PLACKY HRANOLKY BRAMBŮRKY HLÍZY STONEK LIST KVĚT

Luskoviny Pěstujeme pro semena, která jsou ukryta v lusku. Jsou bohatá na bílkoviny a tuky. Část úrody uchováváme na sadbu. Hrách setý Fazol obecný

Zelenina Zdroj vitamínů a vlákniny. cibulová kořenoválistová košťálová plodová Celer - kořenová Mrkev – kořenová Česnek – cibulová Brokolice - košťálová Kedlubna- košťálová Okurka – plodová Paprika - plodová Cibule - cibulová Petržel - kořenová Salát - listová Květák - košťálová

Rostliny okrasné Byliny Dřeviny tulipán bledule sněženka narcis růže krokus šeřík Lípa srdčitá Zlatice

Lípa srdčitá Bylina – dřevina Strom - keř - listnatý – jehličnatý Roste - u cest, na návsích, v zahradách, v parcích Léčivý květ (léky, čaje), láká hejna včel Dřevo tvrdé – měkké Využití dřeva – nábytek, tužky, řezbářství Dožívá se 400 let Symbol češství

Kvíz – zapisuj všechny správné odpovědi 1.Ekosystém okolí lidských obydlí je společenstvo a) přirozeně vzniklé b) uměle vytvořené člověkem 2.V ekosystému okolí lidských obydlí je převaha rostlin a) planýchb) užitkových a okrasných 3.Nejčastěji u nás pěstovaným ovocným stromem je a) třešeňb) jabloňc) meruňka 4.Lilek brambor patří mezi a) luskovinyb) zeleninuc) okopaniny

Kvíz 5. Bramborové nati škodí a) mandelinka bramborováb) slunéčko sedmitečné 6. Část úrody luskovin schováváme na a) kompotyb) na sadbu 7. Název rostliny: a) krokus b) tulipán c) zlatice

Kvíz 8. Tato rostlina je a) okrasná – narcis b) planá – narcisc) okrasná – tulipán 9. Mezi peckovice patří a) třešeň, švestka b) meruňka, rybíz c) jabloň, třešeň 10. Lípa srdčitá a) má léčivý květ b) měkké dřevo c) dožívá se až 400 let

Vyhodnocení Správné odpovědi 1b 2b 3b 4c 5a 6b 7a 8a 9a 10 a, b, c Správné odpovědi 1b 2b 3b 4c 5a 6b 7a 8a 9a 10 a, b, c Jak jste byli úspěšní? bodů bodů 8 – 6 bodů 5 – 3 body 2- 0 bodů Jak jste byli úspěšní? bodů bodů 8 – 6 bodů 5 – 3 body 2- 0 bodů

Zdroje _Pirus_communis_L.jpg 111_Pirus_communis_L.jpg /obrazky_bar/Prunus_armeniaca.jpg /obrazky_bar/Prunus_armeniaca.jpg Brassica_oleracea2.jpg Brassica_oleracea2.jpg

Zdroje JPG JPG ramborova.jpg ramborova.jpg Mgr. Věra Štiková PŘÍRODOVĚDA 4, učebnice pro 4. ročník základní školy, nakladatelství Nová škola, 2005