Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR za 11 měsíců 2010
Bezpečnost silničního provozu v ČR – způsobilost vozidel a jejich dílů k provozu na pozemních komunikacích plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Pravidla provozu vozidel na pozemních komunikacích platná od
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
plk. Ing. Leoš Tržil Brno 29. ledna 2015 ROK 2014 Policie ČR, bezpečnostní situace Krajské ředitelství Jihomoravského kraje plk. Ing. Leoš Tržil.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dětské dopravní hřiště Liberec
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR

Základní čísla celkem nehod usmrceno osob 505 těžce zraněno osob lehce zraněno osob odhadnutá hmotná škoda 3 570,249 mil. Kč. Pokles zaznamenáváme v kategorii: počet usmrcenýcho18 osob,tj. o 3,4% počet těžce zraněnýcho94 osob,tj. o 4,0% Nárůst zaznamenáváme v kategorii: počet nehodo5 000tj. o 9,2% počet lehce zraněnýcho423 osob,tj. o 2,5% odhad hmotné škodyo215,6 mil. Kč,tj. o 6,4% dopravní nehodovost a technický stav vozidel 2

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 3

měsícůPOČET NEHOD z toho S NÁSLEDKY NA ŽIVOTĚ NEBO ZDRAVÍ USMRCENOTĚŽCE ZRANĚNOLEHCE ZRANĚNO dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 5

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 7

Viník, zavinění nehody leden - září 2012 Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcenýc h tj. % z celkového počtu Rozdíl usmrcenýc h ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA ,4107,945790,5-29 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA ,6106,5305,914 z toho dětmi 2550,695,500,0 CHODCEM 9471,6114,0163,21 z toho dětmi 3750,9117,210,01 JINÝM ÚČASTNÍKEM 1090,2132,900,0-2 ZÁVADOU KOMUNIKACE 2200,457,900,00 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 3650,6106,100,00 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ ,7138,300,00 JINÉ ZAVINĚNÍ 3010,596,820,4-2 * INDEX - rok 2011=100% dopravní nehodovost a technický stav vozidel

pořadí DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel; leden - září 2012 počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nesprávné otáčení nebo couvání jiný druh nesprávné jízdy nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky nezvládnutí řízení vozidla nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru vyhýbání bez dostatečné boční vůle dopravní nehodovost a technický stav vozidel

pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel; leden - září 2012 počet usmrcených osob 1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru řidič se plně nevěnoval řízení vozidla nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu nezvládnutí řízení vozidla nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST při předjíždění došlo k ohrožení protijedoucího řidiče vozidla nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti 13 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 11 početKategorie usmrcených osobrozdíl 163řidičů osobních automobilů-41 96chodců7 82spolujezdců v osobních automobilech-8 75řidičů motocyklů16 51cyklistů14 20řidičů nákladních automobilů0 5spolujezdců na motocyklech-2 5spolujezdců v nákladních automobilech-2 3řidiči mopedů2 2řidič malého motocyklu 1cestující v autobusu0 1řidič pracovního stroje1 1řidič traktoru1 řidič tramvaje spolujezdec na malém motocyklu řidič autobusu cestující v trolejbuse řidič jiného motorového vozidla 505celkem-18

Místo nehody leden - září 2012 Počet nehod Počet usmrcených Počet těžce zraněných Počet lehce zraněných Hmotná škoda v mil. Kč V OBCI ,94 Index rok 2011=100% 109,1103,099,1104,6106,8 MIMO OBEC ,31 Index rok 2011=100% 109,393,592,899,6105,9 z toho DÁLNICE ,39 Index rok 2011=100% 113,181,374,295,4112,5 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Druh komunikace leden - září 2012 Počet nehod Rozdíl nehod Počet usmrcených Rozdíl usmrcených DÁLNICE SILNICE I. TŘÍDY SILNICE II. TŘÍDY SILNICE III. TŘÍDY KOMUNIKACE SLEDOVANÁ KOMUNIKACE MÍSTNÍ ÚČELOVÁ KOMUNIKACE dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo omamných látek; období leden až září 2012 počet nehod počet usmrcených zjištěná hladina alkoholu je nižší než 0,24‰4497 zjištěná hladina alkoholu je 0,24 až 0,5‰2211 zjištěná hladina alkoholu je 0,51 až 0,8‰2313 zjištěná hladina alkoholu je 0,81 až 1,0‰1652 zjištěná hladina alkoholu je 1,1 až 1,5‰5613 zjištěná hladina alkoholu je 1,51‰ a vyšší zjištěno požití omamných látek i alkoholu176 zjištěno požití omamných látek1092 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 15

ve dne4546 v noci4450 ve dne %50,5647,92 v noci %49,4452,08 SPECIFICKÁ MÍSTA A OBJEKTY V MÍSTĚ NEHODY žádné nebo žádné z uvedených5862 přechod pro chodce1722 v blízkosti přechodu pro chodce44 most, nadjezd, podjezd, tunel20 zastávka autobusu,trolejbusu,tramvaje s nást.ostr.53 zastávka autobusu,trolejbusu,tramvaje bez nást.os.25 čerpadlo pohonných hmot Dopravní nehody chodců Dopravní nehody chodců dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Dopravní nehody chodců dle krajů dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Osobní automobily objemová třída - 9 měsíců 2012 Počet nehod tj. % Počet usmrcených tj. % Rozdíl usmrcených Rozdíl usmrcených v % do 1 l6051,8103,0225,0 1,1 až 1, ,412637,600,0 1,5 až 1, ,112637,6-13-9,4 2 až ,26720, ,3 nad 3 litry4721,461,8120,0 celkem OA , ,0-26-7,2 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Rok výroby vozidla DNusmrcenotj. % starší než ,030, ,140, ,130, ,962, ,2211, ,1937, ,0125, ,3918, ,542, ,401,65 celkem dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Motocykly; objemová třída, 9 měsíců 2012Počet nehod Počet usmrcenýchRozdíl nehod Rozdíl usmrcenýchZávažnost nehod do 100 ccm , ccm , ccm ,8 0,86 - 1,25 l ,1 nad 1,25 litru ,0 Celkem ,8 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Nákladní automobily hmotnostní třída; I. pololetí 2012 Počet nehod Rozdíl počtu nehod Usmrceno Rozdíl usmrcených Rozdíl počtu nehod v % Rozdíl usmrcených v % do 3,5 t ,2-3,2 3,6 až 7,5 tun ,9-30,0 7,6 až ,166,7 nad 12 tun ,0-30,8 nezjištěno ,30,0 celkem ,6-14,3 z toho NA nad 3,5 t ,3-23,1 dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Název prezentace, nadpis prezentace l jméno příjmení 31 Technická závada - motorová vozidla - celkem 9 měsíců 2012 technická závada.xlspočetusmTZLZHMŠ v Kč závada řízení závada provozní brzdy neúčinná nebo nefungující parkovací brzda opotřebení běhounu pláště pod stanovenou mez defekt pneumatiky - průrazem, náhlým únikem vzd nepřipoj./poškoz. spoj.hadice pro brzd.přípoj.voz nesprávné uložení nákladu upadnutí, ztráta kola vozidla (i rezervního) zablokování kol v důsledku mech. závady vozidla lom závěsu kola, pružiny nezajištěná, poškozená bočnice (i u přívěsu) závada závěsu pro přívěs utržená spojovací hřídel jiná technická závada celkem

Počet kontrol a uložených pokut za období 9. měsíců roku 2012 počet kontrol o evidované kontroly – podle směrnice č. 2000/30/ES o Zkontrolováno vozidel počet uložených pokut a oznámených řidičů o pokut v částce ,- Kč o 2973 oznámeno k projednání dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Nejčastější závady u vozidel v dohledu nad silničním provozem Sjeté pneu matiky pod přípustnou mez Špatná funkčnost světel Zhoršené brzdné účinky vozidla Poškozené čelní sklo Poškozené výfukové potrubí Ostré hrany, koroze karoserie Vadné uchycení náprav a kol Nehomologované nebo neschválené prvky na vozidle dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Výsledky z kontrol technického stavu vozidel – užitková vozidla rok dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Oprávnění policie §118a zák. 361/2000 Sb., Policista může při dohledu nad BESIPem zabránit v jízdě motorovému vozidlu použitím technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla nebo odtažením vozidle, jestliže je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu na pozemních komunikacích. § 37 zák. 56/2001 Sb., Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem, c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem, d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN dopravní nehodovost a technický stav vozidel

§ 6a zák. 361/2000 Sb., (1) Při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy podle § 6 odst. 13 a 14 je řidič povinen a) zajet k zařízení pro provedení kontroly technického stavu, pokud zajížďka, včetně cesty zpět na pozemní komunikaci, není delší než 8 kilometrů a b) řídit se pokyny osoby obsluhující zařízení pro kontrolu technického stavu. (2) O výsledku kontroly technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy vydá policie řidiči doklad. (3) Zjistí-li se při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy vážná nebo nebezpečná závada2), je řidič vozidla nebo jízdní soupravy povinen uhradit náklady na provedení kontroly technického stavu. (4) Způsob provádění kontroly technického stavu, způsob stanovení nákladů na provedení kontroly technického stavu, náležitosti dokladu o výsledku technické kontroly stanoví prováděcí právní předpis dopravní nehodovost a technický stav vozidel

§124 zák. 361/2000 Sb., (10) Při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích jsou příslušníci Policie ve služebním stejnokroji oprávněni zejména a) dávat pokyny k řízení provozu na pozemních komunikacích, b) zastavovat vozidla, c) zabránit v jízdě řidiči podle § 118a, d) zadržet řidičský průkaz podle § 118b, e) zakázat řidiči jízdu na nezbytně nutnou dobu nebo mu přikázat směr jízdy, vyžaduje-li to bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, popřípadě jiný veřejný zájem, f) vyzvat řidiče a učitele autoškoly k vyšetření podle zvláštního právního předpisu7) ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem, g) vyzvat řidiče a učitele autoškoly k vyšetření podle zvláštního právního předpisu7) ke zjištění, zda není ovlivněn jinou návykovou látkou, h) vyzvat řidiče motorového vozidla k předložení dokladů k řízení a provozu vozidla, i) vyzvat řidiče motorového vozidla ke kontrole maximální přípustné hmotnosti na nápravu, maximální přípustné hmotnosti vozidla nebo jízdní soupravy nebo technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy, j) rozhodnout o odstranění vozidla, je-li překážkou provozu na pozemní komunikaci, nebo vozidla, které neoprávněně stojí na vyhrazeném parkovišti, k) použít technických prostředků k zabránění odjezdu vozidla podle zvláštního právního předpisu.37) l) vybírat kauce podle § 125a dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Druhy sankcí a výše pokut přestupky řidičů o do 2.000,- Kč – na místě o od 1.500,- do 2.500,- Kč o od 5.000,- do ,- Kč zákaz řízení od 6 měsíců do jednoho roku správní delikty provozovatelů o do 5.000,- Kč o do ,- Kč dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Pro podzimní a zimní provoz je nutné Kvalitní pneumatiky - hloubka dezénu ( zimní pneumatiky) Účinné brzdy ( pozor na stav brzdové kapaliny) Řádné osvětlení ( pozor „ vysvícené“ světlomety, poškozené světlomety), čistota osvětlení, nutno používat správná světla Nemrznoucí směs do ostřikovačů dopravní nehodovost a technický stav vozidel

Pro zvyšování bezpečnosti provozu jsou nezbytná kvalitní vozidla, v dobrém technickém stavu. Zamysleme se v čem jezdíme. Děkuji za pozornost dopravní nehodovost a technický stav vozidel