OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_298_ČJ9 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Opakování učiva NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_249_ČJ7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Význam slov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_26_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 6 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ:říjen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Český jazyk 7.ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_79_PRV1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_06 Název Josef Kajetán Tyl Téma hodiny Josef.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_19_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_AJ4
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_67_PRV1
Literatura pro děti 1 VY_32_INOVACE_10
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_77_PRV1
ŠABLONA III/2 Literární test 8. ročník Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_149_M1
WORD Tabulky - ohraničení
Národní obrození – 1. fáze
České národní obrození
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_32_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_190_ČJ3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_24_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
NÁRODNÍ OBROZENÍ Národní obrození v Čechách:
ŠABLONA 2/III Literární test pro 8. roč
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_217_ČJ2
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_298_ČJ9 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Opakování učiva NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Literární test ROČNÍK: 9. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Josefa Omelková

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: OV, D POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace je určena k procvičení a upevnění učiva týkající se literárních znalostí, tj. základní informace o autorovi, dílech, literárních pojmech, průřez učiva 2. stupně / velmi stručný /. Žáci si formou kvízu připomenou některé pojmy, výrazné představitele a jejich díla a zopakují si základní definice. Literární kvíz je časově omezen. Po skončení bude žákům předloženo řešení a frontálním opakováním doplněny některé výrazné znaky lit.díla nebo tvorby autora. Nejlepší práce budou vyhodnoceny. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si formou kvízu připomenou významné osobnosti lit. nejen české, ale i světové. Text zpracují na základě svých schopností a na základě osvojení znalostí základů literární teorie. Rozvíjí svůj pozitivní vztah k literatuře. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Žáci si zopakovali poznatky týkající základů literární teorie a osobností. Literární kvíz byl sestaven z ohledem na pouze průměrný prospěch dané třídy. Hodnotím výsledky velmi dobře. ZDROJ: vlastní tvorba

Literární test- zadání 1.Víš, kdo je autorem básně „ Dědova mísa“ : a) Jaroslav Seifert b) Fráňa Šrámek c) Jan Neruda d) František Hrubín 2.Zvýrazněná slova v ukázce básně nazýváme : Sto roků v šachtě žil, mlčel jsem, sto roků kopal jsem uhlí, a) alegorie b) hyperbola c) personifikace d) eufenismus

3. Který z autorů nepatří mezi spisovatele knih pro děti : a) Ondřej Sekora b) Bohumil Říha c)Václav Čtvrtek d) Karel Hynek Mácha 4. Utvoř dvojice : Jiří Voskovec a Jan Werich, Boleslav Polívka, Jiří Suchý a Jiří Šlitr, Zdeněk Svěrák a Ladislav Smoljak a)Divadlo Husa na provázku ………… b)Divadlo Semafor ……….. c)Osvobozené divadlo ………. d)Divadlo Járy Cimrmana …………

5. Jakým jazykem byla napsaná Kosmova Kronika česká : a) latinsky b) česky c) staroslověnsky d) německy 6. Homér je autor díla : a)Epos o Gilgamešovi b)Král Oidipus c)Ilias a Odyssea 7. Kdo byl režisérem oskarového filmu Kolja : a)Jan Svěrák b) Zdeněk Svěrák c) Juraj Jakubisko d) Ladislav Smoljak

8. Tato ukázka je : „Zde leží Jiří Wolker, básník jež miloval svět a pro spravedlnost jeho šel se bít, dřív než mohl své srdce v boji vytasit, zemřel mlád 24 let.“ a) epigram b) epitaf c) epos d) bajka 9. Vyber správnou odpověď. Rým je : a) označení pro jeden řádek básně b) zvuková shoda na konci veršů c) střídání přízvučných a nepřízvučných slabik

10. Od konce 18. století se u nás začalo rozvíjet národní obrození. K jeho osobnostem přiřaď do dvojice správnou událost, dílo : nakladatelství Česká expedice, Zevrubná mluvnice jazyka českého, Ohlas písní českých, pětidílný Slovník česko-německý Josef Jungmann …………………. Václav Matěj Kramerius …………………. Josef Dobrovský ……………………. František Ladislav Čelakovský ………………… 11. Vlastnímu ději divadelní hry může předcházet : a)epilog b)prolog

12. Seřaď autory od nejstaršího k nejmladšímu : Jiří Žáček, Alois Jirásek, Jan Hus, Jan Amos Komenský, Božena Němcová 1.……………………………….. 2.……………………………….. 3.……………………………….. 4.……………………………….. 5.………………………………..

Řešení literárního testu : 1.Víš, kdo je autorem básně „ Dědova mísa“ : a) Jaroslav Seifert b) Fráňa Šrámek c) Jan Neruda d) František Hrubín 2.Zvýrazněná slova v ukázce básně nazýváme : Sto roků v šachtě žil, mlčel jsem, sto roků kopal jsem uhlí, a) alegorie b) hyperbola c) personifikace d) eufenismus

3. Který z autorů nepatří mezi spisovatele knih pro děti : a) Ondřej Sekora b) Bohumil Říha c)Václav Čtvrtek d) Karel Hynek Mácha 4. Utvoř dvojice : Jiří Voskovec a Jan Werich, Boleslav Polívka, Jiří Suchý a Jiří Šlitr, Zdeněk Svěrák a Ladislav Smoljak a)Divadlo Husa na provázku ………… Boleslav Polívka b)Divadlo Semafor ……….. Jiří Suchý a Jiří Šlitr c)Osvobozené divadlo ………. Jiří Voskovec a Jan Werich d)Divadlo Járy Cimrmana …… Zdeněk Svěrák a Ladislav Smoljak

5. Jakým jazykem byla napsaná Kosmova Kronika česká : a) latinsky b) česky c) staroslověnsky d) německy 6. Homér je autor díla : a)Epos o Gilgamešovi b)Král Oidipus c)Ilias a Odyssea 7. Kdo byl režisérem oskarového filmu Kolja : a)Jan Svěrák b) Zdeněk Svěrák c) Juraj Jakubisko d) Ladislav Smoljak

8. Tato ukázka je : „Zde leží Jiří Wolker, básník jež miloval svět a pro spravedlnost jeho šel se bít, dřív než mohl své srdce v boji vytasit, zemřel mlád 24 let.“ a) epigram b) epitaf c) epos d) bajka 9. Vyber správnou odpověď. Rým je : a) označení pro jeden řádek básně b) zvuková shoda na konci veršů c) střídání přízvučných a nepřízvučných slabik

10. Od konce 18. století se u nás začalo rozvíjet národní obrození. K jeho osobnostem přiřaď do dvojice správnou událost, dílo : nakladatelství Česká expedice, Zevrubná mluvnice jazyka českého, Ohlas písní českých, pětidílný Slovník česko-německý Josef Jungmann - pětidílný Slovník česko-německý Václav Matěj Kramerius - nakladatelství Česká expedice Josef Dobrovský - Zevrubná mluvnice jazyka českého František Ladislav Čelakovský - Ohlas písní českých 11. Vlastnímu ději divadelní hry může předcházet : a)epilog b)prolog

12. Seřaď autory od nejstaršího k nejmladšímu : Jiří Žáček, Alois Jirásek, Jan Hus, Jan Amos Komenský, Božena Němcová 1.Jan Hus 2.Jan Amos Komenský 3.Božena Němcová 4.Alois Jirásek 5.Jiří Žáček