NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Advertisements

Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
2.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_14_Střední a jižní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_18_Skrývačky,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_08_Východní Čechy.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Mgr. Hana Pavlásková Název materiálu: VY_32_INOVACE_123_M3_SČÍTÁNÍ_A_ODČÍTÁNÍ_DO_TISÍCE_S_PŘECHODEM_PŘES_STO.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_08_Magnetická síla
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_13_Severní Morava
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOŽENÝ ZLOMEK.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_08_Hra TEMA: Hra
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_16_Člověk a příroda
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_11_Jižní Čechy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Procenta Výpočet počtu procent.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku z celku TEMA: Výpočet zlomku z celku ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.004

Anotace: Prezentace učiva: výpočet zlomku z celku. Žáci zopakují základní pojmy, seznámí se s výpočtem zlomkové části. Vyzkouší si postup výpočtu a vyřeší slovní úkoly. Učební materiál vede žáky k aktivní práci, opravovat případné chyby mohou přímo v prezentaci. DUM je určen pro 4. ročník ZŠ, je vhodný pro výklad učiva. Pomůcky: sešity, psací potřeby Při práci mohou žáci pomocí hypertextových odkazů v nadpisech otevřít stranu se správným řešením, která je v závěru prezentace. V jednotlivých obrazech je opět odkaz pro návrat zpět. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Vrtělková. 2011/2012Matematika 4. ročník2

Co je to zlomek? Zlomkem vyjadřujeme část celku. Skládá se z: čitatele zlomkové čáry jmenovatele 3 _ /2012Matematika 4. ročník3

Zlomky Celek už umíme rozdělit na daný počet částí, na zlomek. = = = = 2011/2012Matematika 4. ročník4

Výpočet zlomku z celku Dokážeš vypočítat určenou část z daného celku? Vypočítej Celek musíš vydělit počtem dílků, na které je celkově rozdělen, a potom vynásobit počtem dílků, které jsi z celku vyjmul. z 20 (20 : 2) × 1 = 10 z 20= /2012Matematika 4. ročník5

Pozoruj: = = = = z 21 Vypočti: z 36 ze 45 ze 32 (21 : 3). 1 = 7 (36 : 6). 1 = 6 (45 : 5). 1 = 9 (32 : 4). 1 = z 63 ze 40 z 96 z 99 = = = = 2011/2012Matematika 4. ročník6

Pozoruj: ze 40 Celek musíš vydělit jmenovatelem a vynásobit čitatelem. Celek musíš vydělit jmenovatelem a vynásobit čitatelem. (40 : 4) × 2 = 20 ze 40 = /2012Matematika 4. ročník7

Vypočti: z 24 = z 81 = z 49 = z 72 = 2011/2012Matematika 4. ročník8

Úkol č. 1 První den řidič ujel trasy. Kolik kilometrů ujel, když víme, že celá trasa je dlouhá 325 kilometrů? A kolik kilometrů mu ještě zbývá ujet do konce? z 325 (325 : 5) × 2 = 65 × 2 = 130 Řidič již ujel 130 kilometrů. 325 – 130 = 195 Zbývá mu ujet 195 kilometrů. 2011/2012Matematika 4. ročník9 2525

Úkol č. 2 Ve 3. třídě je 32 dětí. Děvčat je. Kolik je ve třídě děvčat? Kolik je chlapců? (32 : 8) × 6 = 4 × 6 = – 24 = 8 Chlapců je 8. Děvčat je /2012Matematika 4. ročník z 32

Vypočti: V obchodě zlevnili myčku na nádobí o z původní ceny, která byla Kč. O kolik je levnější? A kolik stojí nyní? 2011/2012Matematika 4. ročník11

Zapamatuj si: Počítáš-li zlomek z celku, musíš celek vydělit jmenovatelem a výsledek vynásobit čitatelem. z 18 = 9 18 : 6 3 × /2012Matematika 4. ročník12

2011/2012Matematika 4. ročník13 Str. 6 Str. 8 Str. 11

 Citace: 2011/2012Člověk a jeho svět - Vlastivěda 4. ročník14