Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 eLearningový systém ELIS Roman Malo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
AKREDITOVANÉ ŠKOLICÍ STŘEDISKO ČLEN ASOCIACE VDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH TRADICE OD ROKU 1991 Zdeněk Mašín Microsoft Gold Certified Partner Akreditované.
Microsoft Office OneNote
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
Tvorba webových aplikací
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
NET Genium software pro výstavbu a provoz informačního portálu Martin Vonka
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Studijní programy a LMS František Koliba Petr Korviny Katedra Informatiky OPF v Karviné SU v Opavě
E-learning ve výuce na SŠ
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
organizační struktury Implementace EOS III na Olomouckém kraji Pro:Krajský rok informatiky 2005 Autor:Jan Kadlec Datum:
CMS Moodle Petr Korviny Témata příspěvku úvod o CMS Moodle úvod o CMS Moodle tvorba kurzu tvorba kurzu správa kurzu (z pohledu lektora,
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
IBM Global Services © Copyright IBM Corporation 2002 Internet ve státní správě a samosprávě, Programy „Blended Learning“ pro zaměstnance.
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 eLearning teoreticky a prakticky Roman Malo.
Pro podporu začlenění České republiky do EU Microsoft s.r.o. „Informatická podpora procesů vzdělávání “
Zahradnická fakulta v Lednici 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému Novinky eLearningového subsystému UIS sekce ELIS.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
ELearningový kurz informační výchovy na MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová 3. června 2008, Informační den ÚVIS.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Automatizované testování Mgr. Tomáš Foltýnek
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
as4u advanced system for you
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
na Slovanském gymnáziu
Evidence aplikací a jejich dokumentace
Nástroje podpory uživatelů
Integrace IS na datové vrstvě
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Aplikace Kalendář Bc. Petr Benešovský
Vědeckovýzkumný informační systém
Servisní aplikace přístupového systému
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Databáze projektových výstupů OP VK
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
GaP a správa úvazků.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Transkript prezentace:

Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 eLearningový systém ELIS Roman Malo

Univerzitní informační systém III., Lednice Obsah Historické okénko Představení projektu a základních metodologických východisek Hlavní cíle ELISu Vývoj systému Struktura a koncepce systému Vztah ELISu a UISu Výhled do budoucna

Univerzitní informační systém III., Lednice Začátky ELIS Kdy, kdo, jak? Poskytnutí „UIS platformy“ „Koketování“ s LMS Eden na úrovni university Testovací aplikace pro ÚÚD Rozdělení systému do logických modulů a identifikace Vývoj

Univerzitní informační systém III., Lednice eLearning – magické slůvko Informační společnost Nové styly vzdělávání Pojmu eLearningu Online a offline tvář eLearningu Výhody a nevýhody eLearningového vzdělávání

Univerzitní informační systém III., Lednice Proudy eLearningu eLearning komerčního typu (školící eLearning) důraz na ekonomické aspekty trénink a školení eLearning universitní (vzdělávací eLearning) eLearningové vzdělávání patrný zejména na universitách a VŠ efektivní podpora všech forem studia nástroj eliminace prostorové a personální nedostatečnosti současného vzdělávání skutečný blended learning (kombinace klasických a eLearningových přístupů)

Univerzitní informační systém III., Lednice Projekt ELIS eLearningový IS ELIS – pracovní označení pro systém i pracovní skupinu Současné chápání eLearningu v roli doplňkového nástroje

Univerzitní informační systém III., Lednice Cíle ELISu Rozšíření informačních systémů university o podporu vzdělávacího procesu Vytvoření prostředí pro možné pozdější zavedení distančních forem vzdělávání Zefektivnění některých aktivit v rámci současných forem studia (testování, distribuce učebních zdrojů, přenos organizačních informací, …) Zlepšení současného stavu v oblasti využití ICT v rámci výukového procesu Provádění osvěty ve využívání nástrojů ICT a představení výhod eLearningu

Univerzitní informační systém III., Lednice Vývoj systému Kompetence pracovní skupiny ELIS Základní směry vývoje podpora tvorby eLearningových materiálů automatizované testování nástroje pro podporu vzdělávacího procesu systémové aplikace

Univerzitní informační systém III., Lednice Struktura systému

Univerzitní informační systém III., Lednice Koncepce systému Pohled studenta studijní prostředí zkušební prostředí archív testů Pohled tutora průvodce tvorbou eLearningových materiálů import a export materiálů knihovna multimediálních objektů správa testů a složek otázek Centrální aplikace validátory rozhraní pro transformace XML tvorba učebních podkladů

Univerzitní informační systém III., Lednice Skupiny aplikací Nástroje pro využití kurzu - aplikace ve vztahu k vlastním online kurzům a jejich používání. Generování kurzu - vytváření kurzu na základe dat zprostředkovaných LCMS. Průchod kurzem - sledování aktivit studenta v rámci jednotlivých kurzu. Mapa kurzu - přehled učebních částí a doporučený postup v kurzu. Statistika kurzu - statistické používání kurzu, úspěšnost jednotlivých testu, čas strávený v kurzu. Import učebních jednotek - zajištění možnosti importu učebních jednotek v různých formátech a z jiných softwarových nástrojů. Export učebních jednotek - vytváření učebních textu v různých podobách (XHTML stránka, archív XHTML stránek, PDF, RTF, TXT...) Aplikace pro podporu výuky jednotlivých předmětů - interní a externí studijní zdroje, úkoly. Zadávání úkolu - vytváření průběžných úkolu. Hodnocení úkolu - vyhodnocování jednotlivých úkolu. FAQ - archív častých dotazu. Informační zdroje - interní a externí informační zdroje. Glosář - seznam vysvětlených pojmu. Příklady - příklady pro procvičení s klíčem.

Univerzitní informační systém III., Lednice Skupiny aplikací Hodnotící nástroje - aplikace pro všechny druhy zkoušení (autotesty, ostré testy), generování online testu a tištěných testu Zkušební testy - autotesty volně přístupné, prohlížení chyb, odkrývání správných odpovědí. Správa šablon otázek - vytváření databáze otázek k jednotlivým předmětům, import z jiných nástrojů. Generování testu - vytváření online i offline testu spolu s automatizovaným vyhodnocováním. Archív testu - databáze řešených testu. Analýza úspěšnosti testu - statistické vyhodnocování testu (jednotlivých otázek), grafické znázornění, výsledky studenta, výsledky skupin. Komunikační a kolaborativní nástroje - aplikace zajištující synchronní i asynchronní komunikaci mezi učitelem a studenty. Zprávy - zadávání časově omezených zpráv pro celý předmět. - hromadné y Chat - online komunikace. Diskusní fórum - zadávání téma, přidávání a správa příspěvků. Tabule - zadávání poznámek viditelných pro celou skupinu. Podpůrné studijní nástroje - aplikace pro podporu studijního úsilí studenta. Poznámkový blok - zadávání poznámek k jednotlivým kurzům. Správa bookmarků – definování záložek jednotlivých kurzů. Tvorba studijní příručky - vytváření příručky z dostupných kurzů a jiných materiálů Kalendář - zapisování jednotlivých aktivit a akcí, automatické doplňování aktivit. Novinky - informace o dění v rámci studovaného předmětu.

Univerzitní informační systém III., Lednice Technologie pro vývoj systému Základní platforma Perl/Oracle Skupina XML aplikací jazyk pro tvorbu eLearningových materiálů rodina XSL (XSLT, XSL-FO, XPath) MathML XML schema SVG, SMIL SCORM Ostatní

Univerzitní informační systém III., Lednice Integrace ELIS - schéma

Univerzitní informační systém III., Lednice Integrace ELIS „Taťka UIS “ Potřeba sdílení datové základny studenti, učitelé předměty, skupiny role uživatelů, číselníky výsledky testu … Možné využití existujících aplikací Model s Orákulem

Univerzitní informační systém III., Lednice Srovnání s komerčními LMS Teoretické podklady získány studiem LMS WebCT, Eden a Tutor2000 LMS nejsou nikde integrovány ELIS se blíží k podobné množině funkcí Co napoví soutěžní kurz?

Univerzitní informační systém III., Lednice Aktuální bolístky Nedostatečná technická infrastruktura – řeší se Optimalizace kódu a struktur – řeší se Širší rozdělení úkolů (správa serverů, db, pokladna …) – řeší se Vymezení role a pozice ELIS – analyzuje se Čas, povinnosti starého jádra skupiny – lepší se

Univerzitní informační systém III., Lednice Děkuji za pozornost. Dotazy ?