CZ /0.0/0.0/15_001/ Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Místní akční skupina Rakovnicko
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
CZ /0.0/0.0/15_001/ MAP jako příležitost...aneb náměty a inspirace Markéta Pošíková, předsedkyně PS Vzdělávání NS MAS a ředitelka MAS Podlipansko.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
MAP – jak dál – akční plánování
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Prahy a Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Bc. Magdalena Zábranská
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

CZ /0.0/0.0/15_001/ Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková, Markéta Pošíková V Praze

Co proběhlo od CZ /0.0/0.0/15_001/ Setkání PS Vzdělávání NS MAS – dohoda o sběru námětů na šablony mezi zpracovateli MAP v rámci ČR – prosinec 2016 – setkání nad výstupy Připomínkování KAP

Akční plán? CZ /0.0/0.0/15_001/ Na jaké období sestavovat? Akční plán na rok 2017 –ANO (šablony + infrastruktura dle žádostí do výzev+ aktivity spolupráce –možná, pokud budou bez finančních nároků) Akční plán na rok 2018 – ANO (šablony + infrastruktura + aktivity spolupráce) Hledání cest k naplnění cílů, které jste si vytyčili (metodika mluví o 3 typech aktivit) Aktivity jednotlivých škol (aneb zjistit jaká škola do jakých šablon půjde a kdy + jak ta daná šablona naplní váš konkrétní cíl/cíle) Aktivity spolupráce (aneb co dohromady školy, školy + NNO, knihovny, atd. vymyslí, aby naplňovalo definované cíle) Logické rámce Projektové záměry Infrastruktura (aneb zjistit,kdo do které výzvy IROP žádal/ bude žádat)

Jak konkrétně? Co nám pomáhá? Náš „tahák“ pro tvorbu Akčního plánu na rok 2017 CZ /0.0/0.0/15_001/ CílPopis cíleAktivity pro identifikaci opatření naplňující cíl KdoDo kdyOčekávané výstupy 1A: Zajistit dostatečnou kapacitu zařízení pro předškolní vzdělávání Cílem je zajistit (novou výstavbou, rekonstrukcemi i alternativními formami předškolního vzdělávání) dostatečný počet míst pro předškolní výchovu dětí. Změny je naléhavě nutno dosáhnout v krátkém čase, investice je třeba koncipovat flexibilně pro případné jiné využití. Monitoring předkládání žádostí o podporu od zřizovatelů a školek do jednotlivých programů ITI/IROP/národní zdroje/krajské; poskytovat informace o podmínkách výzvy případně je směrovat na příslušnou MAS Jarda, Miloš, Renata, Martina Do konce 11/ seznam investic ze SR doplněný o data předložení žádostí do kterého programu a s jakým názvem, částka, dostal/nedostal; případně stav projektu - v realizaci/ hotovo 1B: Zajistit dostatečnou kapacitu základních škol Cílem je zajistit (novou výstavbou, rekonstrukcemi) dostatečný počet míst pro žáky v ZŠ. Současně je nutné řešit problém spádovosti. Změny je naléhavě nutno dosáhnout v krátkém čase, investice je třeba koncipovat flexibilně pro případné jiné využití. Monitoring předkládání žádostí o podporou od zřizovatelů a školek do jednotlivých programů ITI/IROP/národní zdroje/krajské; poskytovat informace o podmínkách výzvy případně je směrovat na příslušnou MAS Jarda, Miloš, Renata, Martina Do konce 11/ seznam investic ze SR doplněný o data předložení žádostí do kterého programu a s jakým názvem, částka, dostal/nedostal; případně stav projektu - v realizaci/ hotovo

MAP Kolín – náš přístup CZ /0.0/0.0/15_001/ Priority 1. Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces 2. Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům 3. Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu

Jak konkrétně? Co nám pomáhá? Náš „tahák“ pro tvorbu Akčního plánu na rok 2017 CZ /0.0/0.0/15_001/ CílPopis cíleAktivity pro identifikaci opatření naplňující cíl KdoDo kdyOčekávané výstupy 2A: Zajistit potřebný počet kvalifikovaných pedagogických pracovníků pro mateřské a základní školy a DVPP Cílem je ve spolupráci školských zařízení a samospráv v regionu posílit atraktivitu práce v základních a mateřských školách, získat nové kvalifikované učitele a hledat vhodné formy jejich další podpory.(např. formou finančního příspěvku na dopravu, nabídky bytů, stipendijní program apod.) Kritický stav je v současnosti v mateřských školách a na prvním stupni ZŠ, následovat však bude deficit v určitých kompetencích na druhém stupni. Cílem je také zvyšovat jejich profesní dovednosti a zajistit jejich další průběžné vzdělávání (mentoring, kaučing) 1.práce pro Pracovní skupiny a schůzky ředitelů MŠ/ ZŠ v regionech: řešení otázek: Jak zvýšit prestiž učitelů, jak dostat a udržet učitele v regionu, jak ohodnotit práce ředitelů (návrhy vzdělávání zřizovatelů), jak sehnat asistenty pedagogů a školní asistenty (myšlenka rekrutování budoucích asistentů pedagoga z řad maminek na a po MD hledající zkrácené úvazky); 2.Učitel jako povolání snů (EDUin+ EDUpoint Psáry); 3. nápad na sdíleného / suplujícího učitele(projednat myšlenku, dát hrubé obrysy projektovému záměru - pro rok 2018, financování z budoucí výzvy na MAP 11/2017);4. jak zvýšit sebevědomí učitelů; 5.vyjednávání o podpoře učitelů s krajem, projednat podporu se zřizovateli 1-4: Renata, Jarda, Miloš, Martina; 5: Hanka + kdo se přidá 12/2016 zpracování závěrů z PS + schůzek ředitelů do formy základních obrysů budoucích projektových záměrů (projektové idee)

MAP Kolín – náš přístup CZ /0.0/0.0/15_001/

MAP Kolín – náš přístup CZ /0.0/0.0/15_001/

MAP Kolín – náš přístup CZ /0.0/0.0/15_001/

Otázky k metodice? CZ /0.0/0.0/15_001/ Neinvestiční opatření, aktivity škol (šablony) a aktivity spolupráce SCHVALUJÍ ZŘIZOVATELÉ škol zapojených do aktivit projektu, které leží v území dopadu projektu, a to včetně soukromých a církevních subjektů. Ke schválení je zapotřebí souhlas ORP a minimálně 70% zřizovatelů škol zapojených do aktivit projektu, které jsou v daném území mimo samostatnou obec s rozšířenou působností. Pokud jsou v rámci projektu zapojeny pouze školy zřizované ORP, je zapotřebí pouze souhlas obce s roz. půs.“ ….překlad? „Vytváření aktivit spolupráce je více časově náročné na čas a zapojení pracovníků škol. Motivací pro zapojení škol je realizace naplánovaných aktivit spolupráce. Uznatelnými náklady projektu jsou náklady na finanční ohodnocení zapojených pracovníků škol? … a co pracovníci neformálního a zájmového vzdělávání? Projekty spolupráce nemusí být jen mezi školami? Můžeme je také ocenit? „Při přípravě aktivity spolupráce PM vždy vyhledá a osloví v území ke spolupráci alespoň 3 školy, které dosud nebyly v partnerských projektech zapojeny a podpoří jejich zapojení, pokud budou mít o spolupráci zájem“ … ? „Při přípravě aktivity spolupráce PM aktivně vyhledá školy, které již připravují samostatně projekt, realizují nebo plánují se zapojit do projektů podporujících spolupráci škol tak, aby nedocházelo k dublování aktivit a aby byl maximálně využit potenciál území“ …?

Co proběhlo od CZ /0.0/0.0/15_001/ Setkání s ředitelem EDUinu – EDUMAPA – poskytnutí informací do tohoto nástroje – udržitelnost - Struktura informací o poskytovatelích zájmového a neformálního vzdělávání: název/jméno, adresa, webová stránka, kontakt (mail, telefon), oblast zaměření (výtvarno, technika, atd. - výběr z možností), kroužky a akce pro děti a mládež (ano/ne), kurzy a akce pro dospělé (ano/ne), kurzy a akce pro seniory (ano/ne)

Spolupráce s EDUin v rámci naplňování cílů MAP CZ /0.0/0.0/15_001/ Učitel jako povolání snů (Global Teacher´s Price) EDUpointy (know-how+ tipy na lidi EDUin, financuje partner) – rozšíření v území EDU mapa (edumapa.cz)– vzdělávací příležitosti ve vašem okolí EDUjob (edujob.cz) – práce ve vzdělávání, nabídka + poptávka Města vzdělávání (de facto také akční plánování – Kutná Hora, nově Chomutov, Žďár nad Sázavou, Dvůr Králové nad Labem, Svitavy)